Magneto har kommit hem!
Jag och min man åkte och hämtade honom i lördags!
Vi fick aldrig träffa den skumma tjejen som hade honom, hon hade lämnat ytterdörren öppen så att vi skulle kunna hämta honom när hon inte var hemma... (Var hon inte intresserad av att träffa dem som tog hand om honom?)
Han var lite stressad i transportburen men gick runt och spann när han väl blev utsläppt i vår källare där han har matplatsen och lådan. Maten accepterandes, lådan provades och allt undersöktes noggrant.
Sen somnade han utmattad i en bokhylla.
Senare på kvällen fick han komma upp i resten av huset, som han undersökte rum för rum mycket metodiskt.
På morgonen därpå såg han glad ut när han hittade mig i sovrummet! Hoppade upp och la sig raklång ut med min kropp. *mys*
Min händige make sågade upp källardörren och satte in en kattlucka som katten fick använda första gången i går. Fatta att jag var nervös, tänk om han inte skulle hittar tillbaka! Men efter att ha varit ute hela dagen satt han på trappan halv sju. Han verkar tyvärr inte riktigt förstå att han kan gå IN genom luckan också. Får kanske försöka visa honom...
Han är otroligt kelig! När man bär omkring på honom vill han i bland inte bli nedsläppt! Han är dock ganska tung! 5 kilo svart, gosig hankatt!