| |
|
  |
Tycker ni om hästar?, Svara Svara Svara |
|
|
|
|
23-04-2009, 20:39
|
Medlem
Antal inlägg: 373
Medlem nr: 21 760

|
pass
--------------------
Stundtals passionerad hobbyodlare 4mil sydost om Göteborg, zon 4 y
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
23-04-2009, 20:43
|
Gäster

|
Annars tror jag faktiskt att han hade passat en kille: Stor muskulös och lite brôtig.... Äter och fiser mycket förresten, precis som killar gör Det måste vara därför vi kvinnor älskar både män och den omnämnda hästen.
|
|
|
|
|
|
|
|
23-04-2009, 20:45
|

Medlem
Antal inlägg: 154
Medlem nr: 22 569

|
Jag svarar på rubriken: Jag är lite skraj för hästar, det kommer sig av mina hästtokiga kompisar som, givetvis, ska ha upp mig på en stor häst för att "omvända" mig, hästen sliter sig och där sitter jag, krampaktigt livrädd och kan inte få stopp på vidundret. Detta var när jag var ca 8-10 år gammal. Jag är förstörd för hela livet.....!!  Jag gillar hundar och katter, de är (ofta) lugna och kramgoa...
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
23-04-2009, 20:48
|
Gäster

|
CITAT (heffaklumpen @ 23-04-2009, 21:45)  Jag svarar på rubriken: Jag är lite skraj för hästar, det kommer sig av mina hästtokiga kompisar som, givetvis, ska ha upp mig på en stor häst för att "omvända" mig, hästen sliter sig och där sitter jag, krampaktigt livrädd och kan inte få stopp på vidundret. Detta var när jag var ca 8-10 år gammal. Jag är förstörd för hela livet.....!!  Jag gillar hundar och katter, de är (ofta) lugna och kramgoa... Man kan komma över det Heffa! jag råkade ut för en liknande händelse när jag var 10 år, tokig arab på ett ridläger, men efter några års uppehåll så vågade jag igen. Fast jag tycker fortfarande inte om hästar som är svårkontrollerbara i galopp, hellre att de bockar och skuttar.
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
23-04-2009, 20:55
|
Gäster

|
Respekt måste man alltid ha, det är korkade människor som inte är försiktiga i relationen med så stora djur som en häst. De är både tunga och flyktbenägna vilket gör dem dubbelt farliga om man har otur.  Dessutom brukar jag inte tro på s.k. hästfolk som säger att de aldrig är rädda för hästar, det är skitsnack. Det är inte normalt att INTE blir rädd för en häst som överreagerar och sparkar och hugger mot dig helt okontrollerat. De som säger det försöker bara vara struntviktiga.
|
|
|
|
|
|
|
|
24-04-2009, 08:39
|

Medlem
Antal inlägg: 10 733
Medlem nr: 2 529

|
CITAT (heffaklumpen @ 23-04-2009, 21:51)  Man skulle kunna sammanfatta det med att jag känner RESPEKT för de stora djuren...  DET har jag också! Hästar som är stissiga och jobbiga och besvärliga har passerat min tolerans tröskel. När jag var yngre och hade mer tid var det väl en sak, men nu får de gärna vara hanterbara med en gång. Hästar som har en tendens att dra i väg när man rider, nono. Det tycker jag är jätte otäckt. Är kanske kontroll freak. Danne, jag behöver en medryttare till min Bulle häst, akta dig för svansslutet bara  .
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
|
|
|
24-04-2009, 20:58
|
Medlem
Antal inlägg: 373
Medlem nr: 21 760

|
Ja jag trivs bäst när jag befinner mig någonstans mellan mule och manke
--------------------
Stundtals passionerad hobbyodlare 4mil sydost om Göteborg, zon 4 y
|
|
|
|
|
|
|
|
30-04-2009, 22:35
|

Medlem
Antal inlägg: 9 608
Medlem nr: 2 237

|
Hästar man pratar mycket med, kelar med, respekterar, --är underbara djur! Jag har enbart positiva minnen av dessa underbara djur! Se´n barndomen o fram till nutiden!
|
|
|
|
|
|
|
|
07-05-2009, 12:38
|

Medlem
Antal inlägg: 189
Medlem nr: 22 965

|
Ja herregud hästar tycker jag om! Har ridit sen 1a klass och är idag 27. Våran familj har haft hästar sen jag gick i 5an. naturligtvis var det jag som ville ha häst och då tyckte ju mina föräldrar att dom var tvungna att lära sig något så dom började rida på ridskola och drog med min storebror på köpet. Efter första ridlektionen var dom fast alla 3!! Så det blev 4 hästar istället för 1. Nu har vi bara kvar 2 i familjen av naturliga orsaker. Jimmy som är Arabiskt fullblod och 24 år men tror han är 5. och bimbon Sally som är Amerikans Quarter och är 18. Det har väl till största del blivit Westernridning för familjens del vilket är härligt. Själv har jag inte varit uppe på hästryggen på över 1 år nu pga diverse sjukdomsföljder  men förhoppningsvis i framtiden så blir det rida av igen!! När jag ändå talar om Westernridning så Våran westernklubb skall ha tävling nu i helgen utanför Uddevalla om någon är intresserad  Gratis inträde!! Länk bifogas HÄR
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
07-05-2009, 19:58
|

Medlem
Antal inlägg: 67
Medlem nr: 23 014

|
Klart jag tycker om hästar  Från mitt sovrumsfönster ser jag 6 av gårdens 8 hästar där de går och betar i hagarna  Jag har själv bara en egen häst just nu, plus att min pojkväns sto bor här hos mig hon också. Han själv bor söderut men är på gång att flytta upp hit till oss under sommaren/hösten. Här är min lille parvel, Sky Apollo - en ridponnyhingst på två år.  Och pojkvännens - Tardees Playgirl, en painthorse på 20 bast som ska bli mamma igen nästa vår hoppas vi  Jag kan ju även passa på att berätta att vi med har tävlingar i sommar! Folkärna RidSällskap Westernsektionen kör sin del av Agria Cup den 11 juli på Isaksbo gård i Avesta!
Redigerat av lewellyn: 07-05-2009, 20:00
--------------------
Jenny, med ny försummad trädgård i zon VII
|
|
|
|
|
|
|
|
08-05-2009, 01:27
|

Medlem
Antal inlägg: 189
Medlem nr: 22 965

|
Vilka fina pållar lewellyn  speciellt din ponny. Älskar ponnyer av alla de slag!! Jo Wilmer vi var där på Ängens Gård och tittade. Min "lillasyster" Nathalie (Dottern på LB Western ) tävlade så såklart man fick ta chansen o heja på henne  . Vad synd att du är upptagen när du har promenadavstånd och allt! Men vi har en tävling där den 5/9 med så den kan du ju planera in i kalendern redan nu om du vill.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
08-05-2009, 15:06
|

Medlem
Antal inlägg: 10 733
Medlem nr: 2 529

|
CITAT (TheLan @ 08-05-2009, 02:27)  Vilka fina pållar lewellyn  speciellt din ponny. Älskar ponnyer av alla de slag!! Jo Wilmer vi var där på Ängens Gård och tittade. Min "lillasyster" Nathalie (Dottern på LB Western ) tävlade så såklart man fick ta chansen o heja på henne  . Vad synd att du är upptagen när du har promenadavstånd och allt! Men vi har en tävling där den 5/9 med så den kan du ju planera in i kalendern redan nu om du vill.   5/9, det ska väl gå att boka in  . I morgon är det trädgårdsdagar på liseberg ju! Ponnysen ser ju ut som en mindre kopia av min på den bilden  kan jag ju inte annat än tycka om  .
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
|
|
|
13-05-2009, 14:36
|

Medlem
Antal inlägg: 857
Medlem nr: 3 016

|
Här kommer några bilder som jag tog i påskas. ( påskfina va? ) Försök ignorera fettsäcken ( dvs jag ) som sitter på. Till mitt försvar måste jag ändå säga att jag hade två tröjor plus en säkerhetsväst på.. Första bilden håller vi på och gör en framdelsvändning, därav att hon står så konstigt. Sen är marken inte riktigt platt heller.... Andra bilden hade hon precis stått på bakbenen ( ingen mer trist dressyr här, men hon lugnade sig sen.. hästrackaren )
--------------------
Bygger upp en ny trädgård i zon 3 ( Näshulta, Eskilstuna )
(Bytt sign från 16kvm stor balkong)
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
13-05-2009, 15:15
|
Gäster

|
Du är också fin, 160 kvm ! Fast en liten gul fjäder i hjälmen hade inte skadat!
|
|
|
|
|
|
|
|
13-05-2009, 15:26
|

Medlem
Antal inlägg: 857
Medlem nr: 3 016

|
Hi hi hi, får tänka på det till nästa gång!
Det är en varmblodstravare f 90. fast hon kan inte räkna så långt. Hennes favorit gångart är turboräser... Och hon är pigg som en unghäst! Inte rädd för något, skulle förmodligen be fan själv att flytta på sig om han stod i vägen. Men aldrig dum, hon har bara bråttom....
Försöker bygga upp muskler med dressyr, hon har bara gått lite sporadiskt och stått ganska mycket.
Tyvärr inte min, mina grannars...
--------------------
Bygger upp en ny trädgård i zon 3 ( Näshulta, Eskilstuna )
(Bytt sign från 16kvm stor balkong)
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|