Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

32 sidor V  « < 17 18 19 20 21 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Tycker ni om hästar?, Svara Svara Svara
          Wilmer
          Inlägg 11-11-2009, 09:23
          Länk hit: #361

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Sussie; Jag har nog bara en spillra av den förmågan.. Häftigt att se folk som har den arbeta med djur! Även om man kan läsa av dem måste man ju kunna förmedla tillbaka till dem också, imponerande.

Meriona, jag, det var hårda dagar det, ständigt flygande ur sadeln happy.gif Minns när jag damp ner framför ett par vi passerade på en skogsväg. Tjena, jag ville bara ta i hand liksom, jag landade oftast på fötter så det såg nog lite dumt ut. En annan gång som ridkamraten garvar åt än i dag var när jag lättade på rumpan lite för att rätta till trosorna som hamnat obekvämt, vips stog jag bredvid hästapållen. Hon som satt på första parkett tyckte det var oerhört skoj blink.gif förstår inte... Jag slutade baka tårtor, han inte med.

I morgon är det för övrigt den ljuvliga avkastarkungens dödsdag, han dog 12 november för nu 9 år sedan -cry-.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Meriona
          Inlägg 11-11-2009, 12:59
          Länk hit: #362

Gäster

-cry-.gif 9 år sen - Oj vad tiden går, men den kvällen minns jag. Många telefonsamtal blev det.... -cry-.gif

Citera
          Myosotis
          Inlägg 28-11-2009, 17:18
          Länk hit: #363

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Idag har jag varit på glöggritt (blev bjuden wub.gif ), det var helt underbart! Över tre timmar var vi ute i skogen och halvvägs fick vi lussekatter och glögg. Många hade pyntat sina hästar med glitter, tomtemössor etc. (många privathästar). Jag är inte så mycket för glitter, men mössorna var faktiskt söta. Jag virade bara en tråd med guldstjärnor runt pannremmen. Naturligtvis glömde jag kameran hemma duh.gif men jag ska få bilder sen. 24 islandshästar och en shirehäst! På hemvägen delade vi upp oss i två grupper så att vi som ville ha lite fart kunde tölta och galoppera yahoo.gif , jag är fortfarande glad i hela kroppen, det här kommer jag att leva länge på.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 28-11-2009, 19:49
          Länk hit: #364

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

Å vad roligt för dig - vore jättekul se bilder sedan biggrin.gif

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Meriona
          Inlägg 29-11-2009, 09:46
          Länk hit: #365

Gäster

Ååååh det lät verkligen jättemysigt Myosotis! Håller med Ängsvädd, hoppas vi får se bilder. smile.gif
          Jag kommer ihåg härliga långritter på den tiden när det var ordentligt med snö - himmel vad underbart att galoppera med snön sprutande kring hovarna och ögonen rinnande av fartvinden. Oj vad mycket mysigt man haft med pållarna... -cry-.gif

Citera
          Boxer
          Inlägg 29-11-2009, 11:00
          Länk hit: #366

Medlem
          Antal inlägg: 3 234
          Medlem nr: 4 038

Igår var jag ute i "nästan kolmörker" och klev i djup gegga i skogen. Även det har sin charm flirting.gif

Favoritvädret är full blåst, för då blir min häst 5 år igen naughty.gif

--------------------
          Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.

Citera
          Wilmer
          Inlägg 30-11-2009, 14:25
          Länk hit: #367

Medlem

Hm, ja, charmen med att ta sig ut i leran är väl att man överhuvudtaget kommer utomhus i regninga mörka november... Men visst, det HAR sin charm.. Tack och lov att vi fått ridhus så det går att göra annat än att skritta i lera yahoo.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Meriona
          Inlägg 01-12-2009, 08:50
          Länk hit: #368

Gäster

Det lär bli ombärligt med ridhus om det fortsätter att regna som det gjort. Är det helt klart nu Wilmer, är underlaget bra?

tummenupp.gif Grattis till nya ridhuset!

Citera
          Wilmer
          Inlägg 01-12-2009, 12:47
          Länk hit: #369

Medlem

thanks.gif Nej, inte helt klart, men alla sargar och väggar är på plats. Underlaget är väl sisådär ännu, bara lättare motion som gäller där så att inte senorna ryker (eller vad det är som ploppar av om de trampar igenom mjukt underlag). Ena halvan är bättre. Det är något underlag med sand, salt, lump? Tycker jag mig ha analyserat.. Stenmjöl kanske? Någon som har en aning om vad det kan vara? Väsignat med ridhus, men det kostar förstås på hyran.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Meriona
          Inlägg 01-12-2009, 12:57
          Länk hit: #370

Gäster

När de byggde nya ridhuset på ÄngensGård så använde de någon restprodukt från nån industri (massa?), kan det vara något sådant? Men det luktade väldigt starkt när det var nytt, luktar det inte hos er så är det säkert något annat. Lump låter ju spännande.....

Citera
          Boxer
          Inlägg 01-12-2009, 13:04
          Länk hit: #371

Medlem
          Antal inlägg: 3 234
          Medlem nr: 4 038

Det är i tankarna att vi med ska få ett ridhus, men jag kommer säkerligen inte att använda det så ofta. Vi har en bra paddock och en fin ovalbana, men dom rider jag bara på om jag verkligen måste.

Enda vädret jag inte rider ut i är åska (för hästens skull), och storm och ösregn på en gång, eftersom det gör ont i ögonen på min häst.

Visst kan man säkert använda ett ridhus på ett annat sätt än en paddock, men jag och hästen tycker att det är dödens tråkigt att vara inhägnade. Vi gör alla uppmjukande övningar på vägarna istället.

--------------------
          Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.

Citera
          Wilmer
          Inlägg 01-12-2009, 13:11
          Länk hit: #372

Medlem

Vi har ingen paddock, jag hade varit nöjd med det! Här blir vi utskällda nästan varje dag när vi är ute och rider för vår blotta existens, det är lite så att det tar udden av glädjen med att rida faktiskt. Sist var det en kille som skrek att vi väl kunde rida i skogen, jag svarade att skogsägarna inte vill ha sin skog söndertrampad i det här vädret. Rid i ridhuset då!!!! Vilken illusion.. Som om alla hästägare har ett ridhus att tillgå?? Nu har vi ju fått det, men det är första gången (förutom mittinatten efter ridskolan ridit klart) som jag har tillgång till ridhus.

Ridhusägaren sa att det är tyg av något slag, jag gissar på lump.. Ser ut som pappersflagor från hästryggen. Det luktar inte, men vi har inga fönster än så det är välventilerat.

Redigerat av Wilmer: 02-12-2009, 12:15

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Meriona
          Inlägg 02-12-2009, 11:56
          Länk hit: #373

Gäster

Folk är inte kloka. Funderar på den nya fina bandyarenan, kan man inte göra om den till ridhus istället.... wub.gif

Citera
          Myosotis
          Inlägg 05-12-2009, 13:21
          Länk hit: #374

Medlem

Är det här Wilmer i det nya ridhuset? confused.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Bettis
          Inlägg 05-12-2009, 14:47
          Länk hit: #375

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

Jag har haft islandshäst i många år den första hette Gillingur (gidden) och den andra heter Frami han sålde jag förra året -cry-.gif men jag älskar dessa islänningar så härliga hästar. Jag har väl ridit i sådar en 45 år så det har blivit några turer.

--------------------

Citera
          Meriona
          Inlägg 05-12-2009, 17:17
          Länk hit: #376

Gäster

CITAT (Myosotis @ 05-12-2009, 13:21) *

Himmel, hur gör hon?! Hade hon en rem runt halsen bara? tummenupp.gif
          ranting.gif Jag ogillar verkligen såna där människor, det är orättvist! giggle.gif

CITAT (Bettis @ 05-12-2009, 14:47) *
          Jag har haft islandshäst i många år den första hette Gillingur (gidden) och den andra heter Frami han sålde jag förra året -cry-.gif men jag älskar dessa islänningar så härliga hästar. Jag har väl ridit i sådar en 45 år så det har blivit några turer.

Islänningar är sagohästar - verkligen! tummenupp.gif

Citera
          Myosotis
          Inlägg 05-12-2009, 19:28
          Länk hit: #377

Medlem

CITAT (Meriona @ 05-12-2009, 17:17) *
          Hade hon en rem runt halsen bara?

Nej, inte hon, men hästen. wink.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Meriona
          Inlägg 05-12-2009, 19:30
          Länk hit: #378

Gäster

CITAT (Myosotis @ 05-12-2009, 19:28) *
          Nej, inte hon, men hästen. wink.gif

rotfl.gif Är det så du rider Myo? Fast ute i skogen då....

Citera
          Myosotis
          Inlägg 05-12-2009, 19:50
          Länk hit: #379

Medlem

Hurdå menar du, utan häst och med en rem runt halsen?

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Meriona
          Inlägg 05-12-2009, 19:54
          Länk hit: #380

Gäster

Tja utan häst vet jag inte crazy.gif , ser det inte lite larvigt ut med en vuxen människa som låssasgalopperar i skogen och smackar? whistling.gif
          När jag var liten så cyklade vi runt med ridhjälmar på oss och piskade cykeln som sjutton med ridspöt. Men inte hoppade cykeln bättre över diket för det... help.gif
          OM det är sånt du håller på med så ska du nog inte tala om det för så många... devil.gif

Citera

32 sidor V  « < 17 18 19 20 21 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          2 användare läser den här tråden just nu (2 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 14:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon