| |
|
  |
Tycker ni om hästar?, Svara Svara Svara |
|
|
|
|
11-11-2009, 09:23
|

Medlem
Antal inlägg: 10 733
Medlem nr: 2 529

|
Sussie; Jag har nog bara en spillra av den förmågan.. Häftigt att se folk som har den arbeta med djur! Även om man kan läsa av dem måste man ju kunna förmedla tillbaka till dem också, imponerande. Meriona, jag, det var hårda dagar det, ständigt flygande ur sadeln  Minns när jag damp ner framför ett par vi passerade på en skogsväg. Tjena, jag ville bara ta i hand liksom, jag landade oftast på fötter så det såg nog lite dumt ut. En annan gång som ridkamraten garvar åt än i dag var när jag lättade på rumpan lite för att rätta till trosorna som hamnat obekvämt, vips stog jag bredvid hästapållen. Hon som satt på första parkett tyckte det var oerhört skoj  förstår inte... Jag slutade baka tårtor, han inte med. I morgon är det för övrigt den ljuvliga avkastarkungens dödsdag, han dog 12 november för nu 9 år sedan
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
|
|
|
28-11-2009, 17:18
|

Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674

|
Idag har jag varit på glöggritt (blev bjuden  ), det var helt underbart! Över tre timmar var vi ute i skogen och halvvägs fick vi lussekatter och glögg. Många hade pyntat sina hästar med glitter, tomtemössor etc. (många privathästar). Jag är inte så mycket för glitter, men mössorna var faktiskt söta. Jag virade bara en tråd med guldstjärnor runt pannremmen. Naturligtvis glömde jag kameran hemma  men jag ska få bilder sen. 24 islandshästar och en shirehäst! På hemvägen delade vi upp oss i två grupper så att vi som ville ha lite fart kunde tölta och galoppera  , jag är fortfarande glad i hela kroppen, det här kommer jag att leva länge på.
--------------------
Det ska gå.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-11-2009, 19:49
|

Medlem
Antal inlägg: 3 562
Medlem nr: 11 124

|
Å vad roligt för dig - vore jättekul se bilder sedan
--------------------
MVH Mimmi zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
29-11-2009, 09:46
|
Gäster

|
Ååååh det lät verkligen jättemysigt Myosotis! Håller med Ängsvädd, hoppas vi får se bilder.  Jag kommer ihåg härliga långritter på den tiden när det var ordentligt med snö - himmel vad underbart att galoppera med snön sprutande kring hovarna och ögonen rinnande av fartvinden. Oj vad mycket mysigt man haft med pållarna...
|
|
|
|
|
|
|
|
29-11-2009, 11:00
|

Medlem
Antal inlägg: 3 234
Medlem nr: 4 038

|
Igår var jag ute i "nästan kolmörker" och klev i djup gegga i skogen. Även det har sin charm Favoritvädret är full blåst, för då blir min häst 5 år igen
--------------------
Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
01-12-2009, 08:50
|
Gäster

|
Det lär bli ombärligt med ridhus om det fortsätter att regna som det gjort. Är det helt klart nu Wilmer, är underlaget bra?  Grattis till nya ridhuset!
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
01-12-2009, 12:57
|
Gäster

|
När de byggde nya ridhuset på ÄngensGård så använde de någon restprodukt från nån industri (massa?), kan det vara något sådant? Men det luktade väldigt starkt när det var nytt, luktar det inte hos er så är det säkert något annat. Lump låter ju spännande.....
|
|
|
|
|
|
|
|
01-12-2009, 13:04
|

Medlem
Antal inlägg: 3 234
Medlem nr: 4 038

|
Det är i tankarna att vi med ska få ett ridhus, men jag kommer säkerligen inte att använda det så ofta. Vi har en bra paddock och en fin ovalbana, men dom rider jag bara på om jag verkligen måste.
Enda vädret jag inte rider ut i är åska (för hästens skull), och storm och ösregn på en gång, eftersom det gör ont i ögonen på min häst.
Visst kan man säkert använda ett ridhus på ett annat sätt än en paddock, men jag och hästen tycker att det är dödens tråkigt att vara inhägnade. Vi gör alla uppmjukande övningar på vägarna istället.
--------------------
Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
02-12-2009, 11:56
|
Gäster

|
Folk är inte kloka. Funderar på den nya fina bandyarenan, kan man inte göra om den till ridhus istället....
|
|
|
|
|
|
|
|
05-12-2009, 14:47
|

Medlem
Antal inlägg: 4 213
Medlem nr: 9 061

|
Jag har haft islandshäst i många år den första hette Gillingur (gidden) och den andra heter Frami han sålde jag förra året  men jag älskar dessa islänningar så härliga hästar. Jag har väl ridit i sådar en 45 år så det har blivit några turer.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
05-12-2009, 17:17
|
Gäster

|
CITAT (Myosotis @ 05-12-2009, 13:21)  Himmel, hur gör hon?! Hade hon en rem runt halsen bara?  Jag ogillar verkligen såna där människor, det är orättvist!  CITAT (Bettis @ 05-12-2009, 14:47)  Jag har haft islandshäst i många år den första hette Gillingur (gidden) och den andra heter Frami han sålde jag förra året  men jag älskar dessa islänningar så härliga hästar. Jag har väl ridit i sådar en 45 år så det har blivit några turer. Islänningar är sagohästar - verkligen!
|
|
|
|
|
|
|
|
05-12-2009, 19:28
|

Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674

|
CITAT (Meriona @ 05-12-2009, 17:17)  Hade hon en rem runt halsen bara? Nej, inte hon, men hästen.
--------------------
Det ska gå.
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
05-12-2009, 19:30
|
Gäster

|
CITAT (Myosotis @ 05-12-2009, 19:28)  Nej, inte hon, men hästen.   Är det så du rider Myo? Fast ute i skogen då....
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
05-12-2009, 19:54
|
Gäster

|
Tja utan häst vet jag inte  , ser det inte lite larvigt ut med en vuxen människa som låssasgalopperar i skogen och smackar? När jag var liten så cyklade vi runt med ridhjälmar på oss och piskade cykeln som sjutton med ridspöt. Men inte hoppade cykeln bättre över diket för det... OM det är sånt du håller på med så ska du nog inte tala om det för så många...
|
|
|
|
|
|
|
  |
2 användare läser den här tråden just nu (2 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|