Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

32 sidor V  « < 20 21 22 23 24 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Tycker ni om hästar?, Svara Svara Svara
          Wilmer
          Inlägg 16-01-2010, 00:52
          Länk hit: #421

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

giggle.gif Det finns en förklaring Myosotis.. Min häst kliade självmant av sig halva manen så när det var dags att stallas in i oktober så klippte jag allt i samma längd=längs mankammen. Lite ovant att se först, men det växer ju ut igen. Bättre än halva-halva. Myggen eller knotten eller något kliade väl och i hagen fanns massor av härliga grenar och träd att skrubba sig mot.

Jag får fota förödelsen en annan dag. (Den stubbade manen).

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Meriona
          Inlägg 30-01-2010, 17:55
          Länk hit: #422

Gäster

Inga nya pålle-bilder på två veckor snart? Bilder på tolkning tack! Eller bara på snö-bus! wub.gif

Citera
          Samsara
          Inlägg 30-01-2010, 21:34
          Länk hit: #423

Medlem
          Antal inlägg: 633
          Medlem nr: 8 160

Jag kommer snart med lite söta bilder på lite nykomlingar smile.gif

Citera
          Meriona
          Inlägg 30-01-2010, 21:49
          Länk hit: #424

Gäster

yahoo.gif TJOHOOOOOOOO!!!! KOM IGEN DÅ! wub.gif

Citera
          Samsara
          Inlägg 31-01-2010, 00:41
          Länk hit: #425

Medlem

Bifogad fil  daiquiri_nyhetsbild.jpg ( 13.89k ) Antal nedladdningar: 21

Senaste sötnosen Daiguiri (f. -04, e. Don WIlliam, ue. Bonjour)

Bifogad fil  markus.jpg ( 14.11k ) Antal nedladdningar: 24

Kom redan i december, Markus import Polen (f. -04. e. Jung, ue. Manhattan)

Det kommer bli spännande och se hur dem anpassar sig till ridskolan smile.gif

Citera
          Meriona
          Inlägg 31-01-2010, 20:23
          Länk hit: #426

Gäster

Vilka snyggingar Samsara! wub.gif

Citera
          Myosotis
          Inlägg 04-02-2010, 22:46
          Länk hit: #427

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Meriona @ 30-01-2010, 17:55) *
          Inga nya pålle-bilder på två veckor snart? Bilder på tolkning tack! Eller bara på snö-bus! wub.gif

Duger det med en gammal bild? Jag har visat den förr, men det var kanske före din tid wink.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Meriona
          Inlägg 05-02-2010, 08:25
          Länk hit: #428

Gäster

OM det duger! Vilken härlig fartfylld bild! wub.gif
          Är det miniskidor de tolkar med? Det har jag aldrig vågat, bara pulka. Men Wilmer satte sån fart på pållen att jag ramlade av iallafall.... w00t.gif

Citera
          Myosotis
          Inlägg 05-02-2010, 12:18
          Länk hit: #429

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Nej, en vanlig sån plastpulka. Det är jag som åker på bilden, vi turades om att rida. Vi hade en häst till med större släde som 2-3 personer fick plats på. I galopp fick man så mycket snö i ansiktet att man inte kunde andas, och det samlades en massa snö mellan pannan och ridhjälmen (kallt). Dessutom ramlade folk av pulkan hela tiden, alla såg ut som snögubbar. biggrin.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Meriona
          Inlägg 05-02-2010, 12:42
          Länk hit: #430

Gäster

Jag tycker det ser ut som om du försöker ploga dig fram UNDER snön... crazy.gif
          Men oj vad det är kul att tolka! Hästarna verkar också tycka att det är skoj, verkar det som. Iallafall tycker jag att de verkar glada och spralliga.

Citera
          Wilmer
          Inlägg 05-02-2010, 15:16
          Länk hit: #431

Medlem

CITAT (Samsara @ 31-01-2010, 00:41) *
          Bifogad fil  daiquiri_nyhetsbild.jpg ( 13.89k ) Antal nedladdningar: 21

Senaste sötnosen Daiguiri (f. -04, e. Don WIlliam, ue. Bonjour)

Bifogad fil  markus.jpg ( 14.11k ) Antal nedladdningar: 24

Kom redan i december, Markus import Polen (f. -04. e. Jung, ue. Manhattan)
          Det kommer bli spännande och se hur dem anpassar sig till ridskolan smile.gif

Vilka gulliga kort. Hur går det för dem i sin nya miljö?

Jag har faktiskt tolkat med lillhästskötaren efter på slalomskidor, de enda två gångerna jag ridit i år. Av säkerhetsskäl fick hon klämma sig i pjäxorna, vuxna får riskera sig själva på pulka om de vill happy.gif Men ingen fotade oss dessutom var det rätt mörkt.. Myo's bild är urhärlig, men jag minns att jag sett den förut kram1.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Samsara
          Inlägg 05-02-2010, 20:20
          Länk hit: #432

Medlem

CITAT (Wilmer @ 05-02-2010, 15:16) *
          Vilka gulliga kort. Hur går det för dem i sin nya miljö?

Markus har anpassat sig jättebra, lite konstig trav men vi tror det är för han fortfarande är unghäst. Den andra nykomlingen som kom för ett par veckor sen har inte kommit in i ridskoleverksamheten men trivs med sina nya kompisar och ridlärarna gillar han, så han kommer nog anpassa sig förhoppningsvis biggrin.gif

Citera
          gnon49
          Inlägg 05-02-2010, 22:05
          Länk hit: #433

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Hästar väcker många känslor. Och dom är alla positiva. Fast spela på dom är inte min melodi.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Samsara
          Inlägg 06-02-2010, 22:49
          Länk hit: #434

Medlem

CITAT (gnon49 @ 05-02-2010, 22:05) *
          Hästar väcker många känslor. Och dom är alla positiva. Fast spela på dom är inte min melodi.

Nä, spela e inget för mig. Däremot säljer jag aloe vera dryck till travhästar pga att dem oftast har problem med sina magar. Väldigt populärt hos tränarna, men jag själv tycker dem borde ta tag i problemet istället för att bara försöka förebygga det med olika medel.

Citera
          Jan Lindgren
          Inlägg 08-02-2010, 14:47
          Länk hit: #435

Medlem
          Antal inlägg: 2 328
          Medlem nr: 11 218

Hej!
          Hur fungerar era eltrådar på vintern? Våra hästar är nu så långhåriga att de kan luta sig mot tråden utan att få en stöt. Ettåringen har gått rätt igenom grinden ett par gånger redan. Ett ordentligt tryck så går fjädrarna på handtagen. Jag är mycket orolig att hon ska orsaka en trafikolycka. De äldre hästarna är snälla och håller sig än så länge på insidan av hagarna. Det var betydligt bättre när man fick ha taggtråd då kände hästarna lite obehag trots pälsen när de la sig på tråden.
          MVH
          Jan Lindgren

Citera
          Meriona
          Inlägg 08-02-2010, 15:42
          Länk hit: #436

Gäster

Nej Jan, taggtråd är INTE bättre! Har du sett en sån fläkskada någon gång så skulle du inte tänka så.

Citera
          Samsara
          Inlägg 08-02-2010, 15:45
          Länk hit: #437

Medlem

CITAT (Jan Lindgren @ 08-02-2010, 14:47) *
          Hej!
          Hur fungerar era eltrådar på vintern? Våra hästar är nu så långhåriga att de kan luta sig mot tråden utan att få en stöt. Ettåringen har gått rätt igenom grinden ett par gånger redan. Ett ordentligt tryck så går fjädrarna på handtagen. Jag är mycket orolig att hon ska orsaka en trafikolycka. De äldre hästarna är snälla och håller sig än så länge på insidan av hagarna. Det var betydligt bättre när man fick ha taggtråd då kände hästarna lite obehag trots pälsen när de la sig på tråden.
          MVH
          Jan Lindgren

Hos oss är elstängslet på och fungerar bra något försvagat nu på grund av att lagningar släpper mycket av strömmen och att ena sidan har dem kopplat bort strömmen då byggarna är där, men vi klipper våra hästar så dem känner ju stöten ifall dem skulle röra den. Vet inte hur man skulle kunna förebygga så att ettåringen inte tar sig igenom stängslet.

Citera
          Jan Lindgren
          Inlägg 08-02-2010, 16:51
          Länk hit: #438

Medlem
          Antal inlägg: 2 328
          Medlem nr: 11 218

Hej!
          Jag var nyss ute och matade hästarna. Naturligtvis hade Svala rymt igen. De andra hästarna stod snällt kvar och väntade på mat. När jag kom satte Svala av i riktigt fin pass. Sedan travade hon tillbaka. Gångarterna ser lovande ut.
          Jag har sett skador av taggtråd. Min fru var en gång ute och red. Hästen blev skrämd och kastade sig åt sidan, nerför en brant och slog runt över en taggtråd till en kohage. Min fru var tyvärr duktig och satt kvar på hästen hela tiden vilket gjorde att hon hamnade underst. Konstigt nog blev min hustru bara blåslagen. Inga ben brutna. Hästen fick sys.
          Nu har jag en viss erfarenhet av hästar. Vi köpte vår första 1972. Sedan dess har vi haft taggtrådsstängsel. Har man vettiga hästar så respekterar de taggtråden. Jag har bara haft shettisar och islandshästar. Det är möjligt att andra raser är stirrigare. Den här vintern är dock elstängslet ett problem.
          MVH
          Jan Lindgren

Citera
          Wilmer
          Inlägg 09-02-2010, 22:32
          Länk hit: #439

Medlem

Vet inte hur strömmen fungerar i hagen, men min häst har sådan respekt för tråden att han inte känner efter. Han kan gå utan ström förmodligen tills han får välja mellan att dö av svält och gå genom tråden. Ingen av de andra går heller ut, har faktiskt aldrig varit med om det i något stall jag stått. Jo, min häst sprang faktiskt igenom tråden i en hage som han just blivit släppt i, men där hade de tyvärr inte röjjt ena kortsidan där hallonbuskarna växte så höga att tråden inte syntes. Taggtråd har jag bara erfarenheten ifrån av att andra haft det och det blir härliga skador av det.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Samsara
          Inlägg 12-02-2010, 07:34
          Länk hit: #440

Medlem

Går hon bara igenom grinden? Kanske vore bra med en trägrind då istället? Eller att man har en insläppshage då måste hon ta sig igenom 2 grindar om hon "är tvungen att gå ut".

Citera

32 sidor V  « < 20 21 22 23 24 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 18:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon