Pågen, vilket jobb!!!! Att hålla dem så snygg

i pälsen.... Fast jag tycker de ser lite knepiga ut exteriört rumpan stör mig en aning.
Myo, jag har en tolksele, förr tolkade vi ofta på vintrarna (med min gamla häst) med slalomskidor tog vi långa turer i naturen ihop jag och vänner. Urkul!! Numera är det svårare att få med sig folk på tur, men förra året tolkade jag med min väninna där jag hade Wrigg, jisses vad kul vi hade. Denna tömkörningsgjord har inget att spänna frammåt, bara svanskappa, så den funkar inte att dra med. Tolkselen har jag ihop med sadel så en rider och en åker bak. Jo, jag hade en ung tjej som var med mig ut första snövintern för tre år sedan, men tillslut var det för mycket snö, så var det ju. Hon orkade inte hänga med i snödjupet. Nu vågar jag inte rida ut han har blivit så pigg och jag vågar inte åka av med magen, känns lite onödigt. Vi håller oss i paddocken.
Trode jag skulle få skäll för han är klippt... Men han mår mycket bättre sedan jag började klippa honom, en helt annan piggelin. Förra vintern utan täcke med snö var han oklippt.