Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad gillar ni/inte gillar på TV, Vi kan väl ha en tråd för TV
          *Stintan*
          Inlägg 12-02-2008, 10:39
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Somnar oftast när jag tittar på TV men om jag mot förmodan inte skulle göra det så tittar jag gärna på engelska deckare, naturprogram dokumentärer och sport.

Gillar inte flamsprogram med en massa skratt i bakgrunden med undantag för tanten Hyacint som är rolig.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          bear
          Inlägg 12-02-2008, 11:13
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 142
          Medlem nr: 10 406

Har canal+ och säsongkortet ser mycket hockey Frölundas matcher och gillar verkligen sändningarna med NHL hockey på helgerna på kvällstid en hel del fotboll och bra sändningar med "experter" inget Tv 4 sportflams där........

Undviker sportsändningar på reklamkanaler om jag tittar ser jag bara själva matchen, snacket före, i halvlek och efter matchen orkar jag inte med slår ofta på radion istället....

På svt ser vi gärna dokumentärer deckare ser också mycket egna DVD filmer enstaka program på reklamkanaler som vi bandar på video.....snabbspolar

Ser aldrig melodifestivalen behövs inte information ältas ju överallt och hela tiden i månader sa jag segt............Andra galor på tv är ju inte svårt att missa heller......

--------------------
          "Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv."

Citera
          Berith
          Inlägg 12-02-2008, 11:32
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Jag försöker varje dag att hitta nåt bra program att titta på men det är jättesvårt. Visst var det bättre förr på TV? unsure.gif

SVT: Just nu är det På spåret. Allsång på Skansen och Doobidoo när det sänds. Melodifestivalen. Morden i Midsomer (repriseras just nu på 24) och andra liknande pusseldeckare (Foyles war t.ex.)

TV3: Simpsons, blir minst en dos varje dag. NCIS.

TV4: kan bli nån pusseldeckare där också, brukar väl sändas nån Agatha Christie-serie på sommaren? Äntligen hemma ibland.

Kanal 5: Greys anatomy. CSI, för det mesta alla tre. Criminal minds. Las Vegas. Roomservice.

TV6: Simpsons.

Kanal 9 (har iofs bara tillgång till deras program på kvällarna): Brittiska deckare som Dalziel & Pascoe, Morse, Frost, Gamla snutar...

Vill jag se långfilmer blir det på TCM, gamla sköna godingar.

Det kan finnas nåt mer program som jag inte kommer på just nu, men resten hoppar jag helt enkelt över!

Jag tittar inte på nåt jag inte förstår språket på, och då blir bara svenska och engelska kvar. Ändå undviker jag med vilja svenska serier och filmer, och många amerikanska serier och filmer också. Jag ser inte på dokumentärer, panelprogram, frågesporter, dokusåpor och realityserier, inte på TV2, inga musikkanaler, inte mycket sport...

Jag är allergisk mot serier som Lost (såg ett eller två avsnitt i början och det började klia direkt), House (hände ju inget! han fixade samma samma samma....) - finns fler serier som alla ser utom jag. Jag tittar inte på ensamma bönder, inte på icke-dansare... Jag undviker vissa programledare - Alsing och Forsell i alla fomer, liksom Agneta Sjödin och dom där kvinnliga töntarna i Idol (slutade titta tack vare dom två!). Aldrig Bygglov, deras "snickare" är bara för mycket.

dunno.gif Hittar tydligen mer att klaga på än berömma.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          rahmat2
          Inlägg 12-02-2008, 16:19
          Länk hit: #44

Gäster

CITAT (Anma @ 11-02-2008, 22:52) *
          Älskar My name is Earl... bästa serien som någonsin skapast! smile.gif

Vad handlar "My name is Earl" om?

Citera
          Felicia
          Inlägg 12-02-2008, 19:54
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 776
          Medlem nr: 7 076

CITAT (*Ulrica* @ 11-02-2008, 20:52) *
          Oj, oj, oj vad många av er är präktiga! flirting.gif
          Ingen som kan erkänna att de kollar på nåt riktigt "skitprogram"??? naughty.gif

Själv älskar jag Stargate - SG1 som går på 6:an, vardagar klockan 18. Sedan de startade om från säsong 1 i höstas har jag nästan inte missat ett enda avsnitt! blush.gif shy.gif

Jag tror inte jag hör till dom präktiga (om man ser på mitt tidigare inlägg). Tycker bara om sånt som är skoj, påhittat, underhållande eller spännande. Mest skoj, gillar att skratta giggle.gif
          Jag hatar dokumentärer om Hitler, krig och allt vad det kan vara. Hur trist som helst. Och för att inte tala om sport crying.gif
          Jag kan tycka en del naturprogram är intressant men oftast tycker jag det är samma sak som man sett förut..

--------------------

Felicia, glad odlare i Zon 7

Citera
          rahmat2
          Inlägg 12-02-2008, 21:01
          Länk hit: #46

Gäster

CITAT (Felicia @ 12-02-2008, 19:54) *
          ...
          Jag hatar dokumentärer om Hitler, krig och allt vad det kan vara. Hur trist som helst.
          ...

Tjenare, Felicia!
          Har kanske tråkat ut dig med att nämna mitt största intresse, andravärldkriget. Har samma känslor som du för att roa mig. Detta med andravärldskriget är speciellt.
          För människor i grunden är godo, enligt mig. Det finns inga "onda" som det påstås här och där. Och jag har varje gång som tittat på en dokumentär från andra världskriget sökt svaret på min fråga: hur kunde de göra det här? Hur var det möjligt?

Soldaternas utsatthet i form av krig och allt som innebär, kvinnors utsatta roll i det hela, kort sagt ländet.
          Ska inte berätta för dig att via detta intresse har jag samlat runt mig grejer från 30 och 40-talet.

Citera
          Grå
          Inlägg 12-02-2008, 21:08
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

CITAT (rahmat2 @ 12-02-2008, 21:01) *
          För människor i grunden är godo, enligt mig. Det finns inga "onda" som det påstås här och där.

Om det ändå vore så väl. Människor gör det de anser behövs- vare sig det är av godo eller ondo. Den dagen hela mänskligheten börjar tänka på konsekvenser av handlande är väl samma dag som guldfiskar dansar charleston på hatthyllan.

Citera
          Felicia
          Inlägg 12-02-2008, 21:10
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 776
          Medlem nr: 7 076

CITAT (rahmat2 @ 12-02-2008, 21:01) *
          Tjenare, Felicia!
          Har kanske tråkat ut dig med att nämna mitt största intresse, andravärldkriget. Har samma känslor som du för att roa mig. Detta med andravärldskriget är speciellt.
          För människor i grunden är godo, enligt mig. Det finns inga "onda" som det påstås här och där. Och jag har varje gång som tittat på en dokumentär från andra världskriget sökt svaret på min fråga: hur kunde de göra det här? Hur var det möjligt?

Soldaternas utsatthet i form av krig och allt som innebär, kvinnors utsatta roll i det hela, kort sagt ländet.
          Ska inte berätta för dig att via detta intresse har jag samlat runt mig grejer från 30 och 40-talet.

jag är nog en sån som förtränger sådant, tycker bara det är ledsamt och jobbigt att titta och tänka på.
          Min sambo tycker däremot sådant är jätte-intressant, å andra sidan tycker han filmer som "Little Nicky" och serier som "Helt hysteriskt" är jätte-dåligt. Funkar bra ändå för då det är något man tycker är trist så hittar man på nåt annat att göra istället, smaken är ju som baken rolleyes.gif

--------------------

Felicia, glad odlare i Zon 7

Citera
          Krolliljan
          Inlägg 12-02-2008, 21:20
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem nr: 10 539

Tittar på:
          Antikdeckarna
          Skenet bedrar
          Letterman
          Sport på tvären och bredden.
          På spåret, melodifestivalen, idol och liknande
          En och annan film, helst riktigt gammal.

Kan lika gärna vara utan dem men Iris och 24 missar jag inte. Bifogad bild

--------------------

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-06-2026, 00:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon