Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

12 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Mannen som talar med andar, tror ni
          Tezzla
          Inlägg 28-02-2008, 11:58
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

Och ni tror att dessa andar, denna energi är god?

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Bettis
          Inlägg 28-02-2008, 12:00
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

Ingen aning dunno.gif det får någon annan svara på eftersom jag inte har råkat (tyvärr) ut för detta själv.

--------------------

Citera
          Tosan
          Inlägg 28-02-2008, 12:16
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

CITAT (rahmat2 @ 27-02-2008, 23:04) *
          Har du mött dem nån gång?
          Rahmat

Isf hade jag ju vetat, eller hur?
          Har varit med om några småsaker, som skulle kunna ha en naturlig förklaring, men som är väldigt märkliga. Fast egentligen tror jag att jag är för rädd för att få vara med om nåt konkret, det sägs ju att de bara visar sig för de som klarar av det.

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          herkules
          Inlägg 28-02-2008, 12:16
          Länk hit: #144

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Tezzla @ 28-02-2008, 11:58) *

god och god, jag tror att de/den rör till det i skallen på folk.. ohmy.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Tosan
          Inlägg 28-02-2008, 12:26
          Länk hit: #145

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

Det finns nog både ond och god energi, precis som hos de levande

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 28-02-2008, 12:39
          Länk hit: #146

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (Berith @ 28-02-2008, 11:48) *
          Men för mej har människorna funnits, och det är deras energi eller närvaro eller vad du vill kalla det som man kan uppleva. Däremot finns det inte nån Gud i min värld.

Så ser jag det också.

Om principen skulle vara att TRO på något så kan den ju i så fall kopplas ihop med vad som helst. Om principen är att tro på något högre väsen så är ju som någon redan sagt de som gått bort inga gudar.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 28-02-2008, 12:42
          Länk hit: #147

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Nejdå alla andar är inte goda, det är ju inte alla människor heller.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 28-02-2008, 16:03
          Länk hit: #148

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

En liten fundering. Enligt dom flesta forskare, och faktiskt en del religiösa, så är vi resultatet av en utvecklingskedja från när livet skapades på jorden. Dvs vi har samma ursprung som alla andra levande varelser. Då är frågan om alla djur har en själ eller ande som lever vidare efter döden? Från människor till maskar och vidare till bakterier. Eller är det bara några på vår egen utvecklingslinje? Har schimpanser andar? Om det nu är så att det är bara vi som ståtar med sådant så undrar jag när ni anser att vi begåvades med andar och varför? Det sägs att bara mutationer som för arten framåt som överlever så vad har vi för nytta av en massa andar?

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Rapchic
          Inlägg 28-02-2008, 16:04
          Länk hit: #149

Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem nr: 7 335

CITAT (Gossen Ruda @ 28-02-2008, 16:03) *
          En liten fundering. Enligt dom flesta forskare, och faktiskt en del religiösa, så är vi resultatet av en utvecklingskedja från när livet skapades på jorden. Dvs vi har samma ursprung som alla andra levande varelser. Då är frågan om alla djur har en själ eller ande som lever vidare efter döden? Från människor till maskar och vidare till bakterier. Eller är det bara några på vår egen utvecklingslinje? Har schimpanser andar? Om det nu är så att det är bara vi som ståtar med sådant så undrar jag när ni anser att vi begåvades med andar och varför? Det sägs att bara mutationer som för arten framåt som överlever så vad har vi för nytta av en massa andar?

har en kompis vars hund ""gick igen"" eftersom hans grav hade av nån anledning grävts upp

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          Bettis
          Inlägg 28-02-2008, 16:06
          Länk hit: #150

Medlem

Nu börjar iaf mannen som talar med andar, ska se det, nu ska jag se om han verkligen "luskar" fram saker från dom han talar med rolleyes.gif

--------------------

Citera
          Bettis
          Inlägg 28-02-2008, 16:19
          Länk hit: #151

Medlem

Visst frågar han mycket, men samtidigt har han ju en väldans massa detaljer som han omöjligt skulle kunna veta g.gif

--------------------

Citera
          Cacki
          Inlägg 28-02-2008, 17:04
          Länk hit: #152

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

Det är ju svårt för oss människor att veta. Det lättaste är nog att fråga något nu levande djur om det hört talas om att någon annan av artfränderna som haft några sådana upplevelser. flirting.gif

edit: slarvfel

Redigerat av Cacki: 28-02-2008, 17:05

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 28-02-2008, 18:14
          Länk hit: #153

Medlem

Något som jag funderar över är det när det gäller medium så får de i stort sett endast kontakt med föregående generation eller möjligtvis två generationer bakåt. Alla andra släktingar längre tillbaka då , varför " hör " inte de av sig?

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Boxer
          Inlägg 28-02-2008, 19:30
          Länk hit: #154

Medlem
          Antal inlägg: 3 234
          Medlem nr: 4 038

Jag ÄR ett spöke (speciellt när jag går upp på morgonen), men jag tror faktiskt att det finns människor Jag såg en alldeles nyss faktiskt Antagligen är jag knäpp wacko.gif men ni får tycka vad ni vill, för mig var det ytterst verkligt och vinddraget efter honom (ja, jag är säker på att det var "en han") kändes tydligt. Jag har funderat på människoutdrivning, men troligtvis står hans namn *ryser* på hyreskontraktet, så det är väl inte mycket att göra åt. g.gif

--------------------
          Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.

Citera
          Grå
          Inlägg 28-02-2008, 19:37
          Länk hit: #155

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

CITAT (Boxer @ 28-02-2008, 19:30) *

giggle.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 28-02-2008, 20:19
          Länk hit: #156

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (mamamaggan @ 28-02-2008, 18:14) *
          Något som jag funderar över är det när det gäller medium så får de i stort sett endast kontakt med föregående generation eller möjligtvis två generationer bakåt. Alla andra släktingar längre tillbaka då , varför " hör " inte de av sig?

Kanske beror det på att släktningar längre bak har man ingen relation till, man har aldrig känt dem, eller vad vet jag? Kanske är de tillbaka här hos oss, som levande då...

Citera
          Pirum
          Inlägg 28-02-2008, 20:19
          Länk hit: #157

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

CITAT (Magdis @ 28-02-2008, 11:07) *
          Kul att se att det finns några som fattar att det är samma princip man talar om. Med det är det inte sagt att spöken och religion är samma sak, men det är ju samma princip. Det jag tycker är så konstigt är att vissa kan tycka att det är skitlöjligt att tro på en Gud som inte syns men sen kan samma person tro stenhårt på spöken som inte heller syns och sen inte ens kunna inse att det är ungefär samma sak. Det blir en smula löjligt i mina ögon.

Ja, det man möjligen kan göra är att dela upp det lite mer i att "gudar" = i huvudsak skapande väsen, medan "andar" är skapade väsen. Och religioner brukar i allmänhet vara mer strukturerade, på olika sätt, man är ju inte religiös bara för att man tror på spöken. Men var och en får såklart göra sin egen tolkning, jag vet många som skapar sin egen plockepinnreligion från ett helt smörgåsbord av religiösa och andliga tankar. Det verkar ju vara så att den som har ett öppet sinne för det ena, även har det för det andra. Det är nog därför så många verkar tro på antingen "allt" (horoskop, kristallers helande kraft, fjärrskådning, etc mm) eller inget.

Tillägg : Och det är givetvis ok. Det är däremot inte ok att försöka tjäna pengar på att lura folk.

Redigerat av Pirum: 28-02-2008, 20:20

--------------------
          zon2.5

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 28-02-2008, 21:08
          Länk hit: #158

Medlem

CITAT (Anma @ 28-02-2008, 20:19) *
          Kanske beror det på att släktningar längre bak har man ingen relation till, man har aldrig känt dem, eller vad vet jag? Kanske är de tillbaka här hos oss, som levande då...

Jo jag har också tänkt så om deras relation men om nu de som gått bort kan se allt och alla så kan de ju faktiskt ha en relation till oss som lever nu och eftersom jag håller på med släktforskning så har ju jag också en sorts relation till dem. Jag skulle iaf vara nyfiken på mina barnbarnsbarnbarn.

Lite funderingar bara som du förstår.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Berith
          Inlägg 29-02-2008, 06:35
          Länk hit: #159

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Ibland blir det så "religiöst" över det hela. Själar och andar kanske bara finns inom religioner?

Och är ande och själ samma sak? Kanske att själen är det som är människan, eller hur jag ska säga. Själen är det som människan är, egenskaperna. Om man ska beskriva en viss person så säger man kanske att h*n är snäll, nyfiken, framåt, ställer upp när det gäller o.s.v... Är det den personens själ?

När medier (har bara sett i TV) beskriver en ande/"spöke" så är det ju ofta med ord som bestämd t.ex. eller naturmänniska eller nåt annat som beskriver den dödes egenskaper. Är det själen som beskrivs?

Och andar... Är det människorna i "dött tillstånd"? Eller är det som sagt samma som själar... Svårt!

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 29-02-2008, 07:52
          Länk hit: #160

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Rapchic @ 28-02-2008, 16:04) *
          har en kompis vars hund ""gick igen"" eftersom hans grav hade av nån anledning grävts upp

Det var nog säkert bara en hungrig grävling som varit framme. Andar skall ju vara omaterialistiska så dom behöver inga hål i jorden.

CITAT (mamamaggan @ 28-02-2008, 18:14) *

Kanske för att "medierna" inte kan luska fram några uppgifter om dessa via code reading? Eller heter det cold reading, jag har sett båda varianterna?

Redigerat av Gossen Ruda: 29-02-2008, 07:55

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera

12 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-10-2025, 17:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon