Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

12 sidor V  « < 7 8 9 10 11 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Mannen som talar med andar, tror ni
          Myosotis
          Inlägg 29-02-2008, 08:26
          Länk hit: #161

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Boxer @ 28-02-2008, 19:30) *
          Jag ÄR ett spöke (speciellt när jag går upp på morgonen), men jag tror faktiskt att det finns människor Jag såg en alldeles nyss faktiskt Antagligen är jag knäpp wacko.gif men ni får tycka vad ni vill, för mig var det ytterst verkligt och vinddraget efter honom (ja, jag är säker på att det var "en han") kändes tydligt. Jag har funderat på människoutdrivning, men troligtvis står hans namn *ryser* på hyreskontraktet, så det är väl inte mycket att göra åt. g.gif

rotfl.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Rapchic
          Inlägg 29-02-2008, 09:02
          Länk hit: #162

Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem nr: 7 335

CITAT (Gossen Ruda @ 29-02-2008, 07:52) *
          Det var nog säkert bara en hungrig grävling som varit framme. Andar skall ju vara omaterialistiska så dom behöver inga hål i jorden.
          Kanske för att "medierna" inte kan luska fram några uppgifter om dessa via code reading? Eller heter det cold reading, jag har sett båda varianterna?

jo det var det nog men det betyder inte att hunden gillar att den grävde upp hans grav...
          men ska inte säga mer om det jag var inte där det var bara ett svar på en tidigare fråga

(jag menade ju självklart inte att hund "anden" hade grävt ett hål, utan att den ville att det skulle grävas igen)

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          Berith
          Inlägg 29-02-2008, 11:17
          Länk hit: #163

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Var det nån som såg serien Crossing over som gick på Kanal 5 för några år sen med John Edward? Han var fantastisk att lyssna och se på.

John Edward

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 29-02-2008, 12:43
          Länk hit: #164

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Berith @ 29-02-2008, 11:17) *
          Var det nån som såg serien Crossing over som gick på Kanal 5 för några år sen med John Edward? Han var fantastisk att lyssna och se på.

John Edward

Jag tittade gärna på honom

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 29-02-2008, 13:43
          Länk hit: #165

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Bettis hur har du det imorgon ? Måste titta på programmet när seansen är

Elisabeth

Citera
          Bettis
          Inlägg 29-02-2008, 13:47
          Länk hit: #166

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 29-02-2008, 13:43) *
          Bettis hur har du det imorgon ? Måste titta på programmet när seansen är

Elisabeth

Jag är i på en klippkurs för pudlar hela dagen i morgon, när jag läste programmet så har dom väl ofta träffar?

--------------------

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 29-02-2008, 19:01
          Länk hit: #167

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (Berith @ 29-02-2008, 11:17) *

John Edward

Såg honom också och tycker hans program var " bättre " än " Mannen ........." .

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Netha
          Inlägg 29-02-2008, 20:24
          Länk hit: #168

Gäster

Ni som sett/ser programmen ... har ni tänkt på att det klipps i alla inspelade.
          T.ex kan frågor och svar mixas så att det "ser trovärdigt ut".

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 01-03-2008, 02:03
          Länk hit: #169

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (Netha @ 29-02-2008, 20:24) *

Jo det har slagit mig in.

TV kan ju vinkla alla program som de vill men det är ju lättare att upptäcka när man kan kontrollera fakta som man ju kan göra med många andra program.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Berith
          Inlägg 01-03-2008, 08:46
          Länk hit: #170

Medlem

CITAT (Netha @ 29-02-2008, 20:24) *

Neej det har jag aldrig tänkt på! Tror du verkligen att dom är så fräcka?? fear.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 01-03-2008, 10:09
          Länk hit: #171

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Berith @ 01-03-2008, 08:46) *
          Neej det har jag aldrig tänkt på! Tror du verkligen att dom är så fräcka?? fear.gif

Det gick en serie på TV med en engelsk trollkarl/illusionist, möjligen hette han Paul Daniels. Han hade iaf en snygg tjej som medhjälpare. I ett program jag såg tryckte han ett kort igenom en kortlek. Det såg helt omöjligt ut och det visade sig att det var det också. Tack vare att jag spelat in det på video och kunde titta flera gånger märkte jag att när han utförde detta tryckande bytte kameran vinkel och gick in på närbild. Under tiden hade han givetvis bytt till en fejkad kortlek. Sen tittade jag inte mer på det programmet.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-03-2008, 10:37
          Länk hit: #172

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Hur hade det fungerat om han gjort det inför publik? Samma sak med medierna som har publik i sina program. Då måste det ju vara svårt att fuska.

Men jag beundrar fingerfärdigheten hos trollkarlar.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Berith
          Inlägg 01-03-2008, 11:03
          Länk hit: #173

Medlem

CITAT (Stintan43 @ 01-03-2008, 10:37) *
          Hur hade det fungerat om han gjort det inför publik? Samma sak med medierna som har publik i sina program. Då måste det ju vara svårt att fuska.

Men jag beundrar fingerfärdigheten hos trollkarlar.

Ja det kan man ju undra... Alla är speciellt inbjudna kanske, och bara såna som aldrig skulle skvallra hur det egentligen går till i såna där publikprogram.

Vad tror du Netha?

--------------------

Citera
          Netha
          Inlägg 01-03-2008, 11:14
          Länk hit: #174

Gäster

CITAT (Berith @ 01-03-2008, 11:03) *
          Ja det kan man ju undra... Alla är speciellt inbjudna kanske, och bara såna som aldrig skulle skvallra hur det egentligen går till i såna där publikprogram.

Vad tror du Netha?

Om du har möjlighet... gå på t.ex Joe Laberos föreställning.
          När han frågar om det finns någon frivillig ... räck upp handen och hojta så han hör dig... så får du se vad som händer.

Då säger han .. herrn (el damen) därborta var först... och så går han till den personen
          som han så klart kommit överens med innan föreställningen.

När han var här i stan så var brorsan en av de "frivilliga" ... Labero tog av honom både skjorta och strumpor
          utan att kavaj och skor rubbades. ohmy.gif laugh.gif
          Likaså hade några i publiken fått lämna in sina ringar till arrangören och Labero prickade så klart rätt ägare till resp ring.
          Jag kände ingen av dem, men det var garanterat lika uppgjort.

Redigerat av Netha: 01-03-2008, 11:15

Citera
          Berith
          Inlägg 01-03-2008, 11:35
          Länk hit: #175

Medlem

CITAT (Netha @ 01-03-2008, 11:14) *
          Om du har möjlighet... gå på t.ex Joe Laberos föreställning.
          När han frågar om det finns någon frivillig ... räck upp handen och hojta så han hör dig... så får du se vad som händer.

Då säger han .. herrn (el damen) därborta var först... och så går han till den personen
          som han så klart kommit överens med innan föreställningen.

När han var här i stan så var brorsan en av de "frivilliga" ... Labero tog av honom både skjorta och strumpor
          utan att kavaj och skor rubbades. ohmy.gif laugh.gif
          Likaså hade några i publiken fått lämna in sina ringar till arrangören och Labero prickade så klart rätt ägare till resp ring.
          Jag kände ingen av dem, men det var garanterat lika uppgjort.

Antar att din bror inte behövde betala för en föreställning uppbygd på fiffel och båg?

Tror du att seanser och såna program är gjorda på samma sätt?

Hur tror du att det är i verkligheten då? smile.gif Allt det vi som "privatpersoner" upplever är ju knappast påhittat till oss själva. Eller...?

--------------------

Citera
          Netha
          Inlägg 01-03-2008, 11:46
          Länk hit: #176

Gäster

CITAT (Berith @ 01-03-2008, 11:35) *
          Antar att din bror inte behövde betala för en föreställning uppbygd på fiffel och båg?

Tror du att seanser och såna program är gjorda på samma sätt?

Hur tror du att det är i verkligheten då? smile.gif Allt det vi som "privatpersoner" upplever är ju knappast påhittat till oss själva. Eller...?

Nej han betalade ingen entré .. inte vi andra heller, eftersom det var företaget som bjöd alla sina anställda. smile.gif

Men Berith ... inte trodde du väl att "trollkarlar" trollar på riktigt!?
          Jag menar ... hur många damer har inte sågats itu ... tror du inte trollkarlarna skulle åkt fast för mord. g.gif laugh.gif

Eg heter det inte längre trollkarl, utan illusionist ... precis vad det handlar om... ILLUSIONER. smile.gif

Har aldrig och kommer aldrig att besöka en seans och vet därför inte hur de agerar irl ... förutom det jag hört berättas.

Egna upplevelser är så klart inte påhittade ... upplever jag något så har jag upplevt det.

Redigerat av Netha: 01-03-2008, 11:49

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-03-2008, 12:44
          Länk hit: #177

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Det må vara hur som helst med illusionister men nog är dom ganska skickliga och jag skulle gärna vilja veta hur dom bär sig åt med sina knep men det är ju en annan fråga.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Berith
          Inlägg 01-03-2008, 12:57
          Länk hit: #178

Medlem

CITAT (Netha @ 01-03-2008, 11:46) *
          Nej han betalade ingen entré .. inte vi andra heller, eftersom det var företaget som bjöd alla sina anställda. smile.gif

Men Berith ... inte trodde du väl att "trollkarlar" trollar på riktigt!?
          Jag menar ... hur många damer har inte sågats itu ... tror du inte trollkarlarna skulle åkt fast för mord. g.gif laugh.gif

Eg heter det inte längre trollkarl, utan illusionist ... precis vad det handlar om... ILLUSIONER. smile.gif

Har aldrig och kommer aldrig att besöka en seans och vet därför inte hur de agerar irl ... förutom det jag hört berättas.

Egna upplevelser är så klart inte påhittade ... upplever jag något så har jag upplevt det.

Naturligtvis trollar trollkarlar, annars skulle det ju inte vara trolleri utan på riktigt. slap.gif

Trodde att du hade en uppfattning om hur det var på seanser, eftersom du skrev som du gjorde först. smile.gif

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 01-03-2008, 13:28
          Länk hit: #179

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Beträffande engelsmannen jag såg så var allt inspelat precis som om det fanns publik men man såg aldrig dom, hörde bara applåderna som säkert var tillagda i efterhand.

Sen kommer jag ihåg att jag såg, och spelade in, ett program med ett par amerikanska illusionister. Särskilt ett inslag verkade helt omöjligt, dom ställde in en MC i en låda som hissades upp i taket medans dom stod kvar på golvet. När lådan sen öppnades däruppe satt dom på MC:n. Efter att ha sett inspelningen ett par gånger upptäckte jag hur dom gjort. När dom stängde till lådan gick dom fram och tillbaka runt den, bl.a. bakom den också. Då passade dom på att byta med ett par medhjälpare, alla hade hjälmar på sig så ansiktena syntes inte. Dom missade lite i kontinuiteten nämligen. Sånt ser man inte om man bara tittar en gång.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          tettan
          Inlägg 01-03-2008, 13:30
          Länk hit: #180

Medlem
          Antal inlägg: 1 209
          Medlem nr: 12 800

jag har varit på två seanser, en stor med säkert hundra personer, terry ewans tror jag han heter var medium(säjer man så), jag upplevde det inte som att han fiskade efter kunskap om personerna, han berättade bara rent ut vad som kom till honom å alla fyra, två män å två kvinnor, grät så nånting måste ju ha slagit an någon ton hos dem. jag vet inte hur han skulle ha kunnat fuska, såvida de inte var utvalda som statister då, redan innan

andra gången var det jag å 7 andra med ett medium, hon talade till alla utom mej, å det var oxå direkt information utan "fiskande", efteråt satt vi å diskuterade det hela eftersom vi var en så liten grupp å allt verkade stämma.

så för mej som bara är en "vanlig" människa är det ju svårt att säja vad som är rätt å fel, hur kan någon göra det.

Citera

12 sidor V  « < 7 8 9 10 11 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-10-2025, 17:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon