Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

12 sidor V  « < 8 9 10 11 12 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Mannen som talar med andar, tror ni
          Gossen Ruda
          Inlägg 01-03-2008, 13:55
          Länk hit: #181

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (tettan @ 01-03-2008, 13:30) *
          jag har varit på två seanser, en stor med säkert hundra personer, terry ewans tror jag han heter var medium(säjer man så), jag upplevde det inte som att han fiskade efter kunskap om personerna, han berättade bara rent ut vad som kom till honom å alla fyra, två män å två kvinnor, grät så nånting måste ju ha slagit an någon ton hos dem. jag vet inte hur han skulle ha kunnat fuska, såvida de inte var utvalda som statister då, redan innan

andra gången var det jag å 7 andra med ett medium, hon talade till alla utom mej, å det var oxå direkt information utan "fiskande", efteråt satt vi å diskuterade det hela eftersom vi var en så liten grupp å allt verkade stämma.

så för mej som bara är en "vanlig" människa är det ju svårt att säja vad som är rätt å fel, hur kan någon göra det.

Det är inte meningen att oinvigda skall fatta vad han håller på med, då hade han snart avslöjats. Det krävs att man spelar in eller filmar vad han gör och säger och sen analyserar i lugn och ro och helst tillsammans med någon expert som det kommer fram hur det går till. Han är otroligt skicklig att maskera sitt agerande. Sen finns ju alltid risken att en del är uppgjort i förväg.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-03-2008, 14:18
          Länk hit: #182

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

I brist på annat kan man ju påstå att allt man inte kan bevisa är bluff.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 01-03-2008, 14:21
          Länk hit: #183

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (Stintan43 @ 01-03-2008, 14:18) *

Jo då det kan man . Kan vi vara säkra på att Gustav Vasa verkligen har existerat ? Vi har ju inte sett honom irl.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Berith
          Inlägg 01-03-2008, 14:22
          Länk hit: #184

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Ungefär så ja....

Attans synd att du inte kan vara här ett tag Ruda skulle du få se på annat! biggrin.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          tettan
          Inlägg 01-03-2008, 15:05
          Länk hit: #185

Medlem
          Antal inlägg: 1 209
          Medlem nr: 12 800

Ruda- jo, men ungefär så tänker jag i väldigt stor utsträckning, våra politiker t.ex. är väl vår tids största illusionister. skillnaden är att de får bra betalt trots att de är så att säja avslöjade

Citera
          Berith
          Inlägg 01-03-2008, 15:31
          Länk hit: #186

Medlem

Jag hoppas verkligen inte att bara för att tråden vinklats över till trolleri och fiffel och båg att Ruda (och nån mer?) tror att vi (iaf jag!) menar att det är samma sak med medier och andeväsen!

Neej det är två helt olika ämnen i samma tråd. yes.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Netha
          Inlägg 01-03-2008, 15:35
          Länk hit: #187

Gäster

Ett exempel ur verkligheten : Mamma mister son i bilolycka ... några dagar efter olyckan ringer ett
          medium. Presenterar sig och säger att hon kontaktats av en NN som ber henne hälsa mamman
          att hon inte ska vara ledsen. Hälsa henne att jag har det bra nu, allt hände så snabbt
          så jag behövde inte lida.

Hur många som befinner sig i den sitsen skulle inte ha trott på mediet.

Mamman och stor del av släkten kände stor tacksamhet mot mediet för att ha fått meddelandet
          och så klart blev de trogna kunder som i sin tur spred vidare detta mediums förmåga.

Det är så det ofta går till.

Redigerat av Netha: 01-03-2008, 15:35

Citera
          Berith
          Inlägg 01-03-2008, 15:40
          Länk hit: #188

Medlem

Som sagt... jag har aldrig träffat ett medium så jag vet inte. Och ni är säkra på att det var ett medium som ringde? Jag menar, det kunde ju vara precis vem som helst som ville lura till sej pengar.

--------------------

Citera
          Pirum
          Inlägg 01-03-2008, 15:41
          Länk hit: #189

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

CITAT (Netha @ 01-03-2008, 15:35) *
          Det är så det ofta går till.

Upprörande. Jag menar inte att man ska gå lika hårt åt sådana skojare nu som man gjorde förr i tiden, många inom kyrkan verkade vilja bränna sådana personer på bål (ivrigt påhejade av folk i gemen), men utnyttjar man folks sorg och desperation på detta sätt så bör man bo i fängelse ett bra tag.

--------------------
          zon2.5

Citera
          Netha
          Inlägg 01-03-2008, 15:43
          Länk hit: #190

Gäster

CITAT (Berith @ 01-03-2008, 15:40) *
          Som sagt... jag har aldrig träffat ett medium så jag vet inte. Och ni är säkra på att det var ett medium som ringde? Jag menar, det kunde ju vara precis vem som helst som ville lura till sej pengar.

Om du läser hela mitt inlägg så ser du att det inte var vem som helst som ringde.smile.gif

Citera
          Fenja
          Inlägg 01-03-2008, 15:47
          Länk hit: #191

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

I morse tvärvaknade jag av att ett stort träd kom fallande emot mig, jag vaknade precis innan jag träffades och satte mig upp så häftigt att jag väckte min sambo. Det hängde inte i hop med någon annan dröm utan var bara kort och precis så och jag var inte rädd för drömmen utan mera upprörd liksom. Nyss fick jag reda på att en granne dött när han fått ett träd över sig precis den tiden jag vaknade...
          Tillfälligheter, inbillning eller kanske ett varsel. Det är inte första gången det händer sådant här.
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Netha
          Inlägg 01-03-2008, 15:48
          Länk hit: #192

Gäster

CITAT (Pirum @ 01-03-2008, 15:41) *
          Upprörande. Jag menar inte att man ska gå lika hårt åt sådana skojare nu som man gjorde förr i tiden, många inom kyrkan verkade vilja bränna sådana personer på bål (ivrigt påhejade av folk i gemen), men utnyttjar man folks sorg och desperation på detta sätt så bör man bo i fängelse ett bra tag.

Upprörande, javisst! Men när en människa varit med om nåt så traumatiskt som att mista sitt barn i olycka
          så förstår jag att de kan påverkas och tro när ett medium ringer.
          Inte börjar de undra hur hon hittat dem.

Eniro!

Citera
          Piccante
          Inlägg 01-03-2008, 16:07
          Länk hit: #193

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Man kan i vart fall ifrågasätta existensen av sådant som inte går att bevisa! finns inga bevis så kan man inte heller förklara hur det skulle kunna existera, då blir det ett antagande bara.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-03-2008, 16:17
          Länk hit: #194

Medlem

CITAT (Markus_H @ 01-03-2008, 16:07) *
          Man kan i vart fall ifrågasätta existensen av sådant som inte går att bevisa! finns inga bevis så kan man inte heller förklara hur det skulle kunna existera, då blir det ett antagande bara.

Inte ifrågasätter jag iallafall det jag själv upplevt och det andra säger sig ha upplevt. För mig är själva upplevelsen bevis nog när det gäller det här ämnet.

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 01-03-2008, 21:43
          Länk hit: #195

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

Kan ni som tror på andar, medium m.m svara på vad som är värdet, meningsfullheten med detta.
          För mig är det helt befängt att tala med andar eller att betala någon för för att framföra något meningslöst medelande från den s.k. andra sidan, mina kära som gått bort har jag kvar inom mig och det räcker väl för mig.
          Gita

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 01-03-2008, 21:50
          Länk hit: #196

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (Gita @ 01-03-2008, 21:43) *
          Kan ni som tror på andar, medium m.m svara på vad som är värdet, meningsfullheten med detta.
          För mig är det helt befängt att tala med andar eller att betala någon för för att framföra något meningslöst medelande från den s.k. andra sidan, mina kära som gått bort har jag kvar inom mig och det räcker väl för mig.
          Gita

Det meningsfulla är väl kanske att få förklaringar till sådant som man varit med om och få någon sorts vetskap om vad det kan vara. Sedan skadar det väl inte med lite nyfikenhet om " andra sidan" om den nu finns. Har väl intresserat människor i alla tider att försöka ta reda på saker om sådant som man inte redan vet något om.

Många vill ju också få något sorts " avlsut " när man är inne i en sorgperiod , finns väl inget fel i det.

Varför skulle intresse för sådana här saker var mer " fel " än vad somt ex finns därute i rymden många många ljusår bort ?

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 01-03-2008, 22:16
          Länk hit: #197

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (mamamaggan @ 01-03-2008, 21:50) *
          Det meningsfulla är väl kanske att få förklaringar till sådant som man varit med om och få någon sorts vetskap om vad det kan vara. Sedan skadar det väl inte med lite nyfikenhet om " andra sidan" om den nu finns. Har väl intresserat människor i alla tider att försöka ta reda på saker om sådant som man inte redan vet något om.

Många vill ju också få något sorts " avlsut " när man är inne i en sorgperiod , finns väl inget fel i det.

Varför skulle intresse för sådana här saker var mer " fel " än vad somt ex finns därute i rymden många många ljusår bort ?

Människan har i alla tider utforskat det okända så där förstår jag drivkraften. Fast till skillnad från upptäcktsresor på eller utanför jorden eller vetenskapliga experiment där man vet mer eller mindre vad man håller på med så är man vad gäller andar inne på ett totalt okänt område. Vad du än får reda på genom ett medium så kan du eller någon annan inte veta om det stämmer eller är ren bluff.

Edit: Ändrat ordföljd

Redigerat av Gossen Ruda: 01-03-2008, 22:17

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-03-2008, 22:22
          Länk hit: #198

Medlem

CITAT (Gita @ 01-03-2008, 21:43) *
          Gita

Man kan nog tro på detta på lite olika sätt beroende på vad man haft för upplevelser. För mig personligen handlar det inte om att tala med andar eller via något medium få nån slags meddelande från "andra sidan". Jag känner inte heller något behov av att söka kontakt med nära och kära som gått bort. Det räcker med mina egna upplevelser. Det finns ett par stycken som visat sig vid olika tillfällen och ibland lämnar dom meddelanden utan att synas. Jag är inte ens säker på vilka dom är. Jag har dessuton ett flertal gånger befunnit mig utanför min egen kropp, låter säkert helknäppt men det är som att sväva ovanför och kunna se sig själv från utsidan. Det hände oftare när jag var yngre än det gör idag. Jag tror också på telepati.

Jag kan tyvärr inte svara på om det finns något värde eller något meningsfullt i detta för min del utan det är något jag lever med och jag har inte haft något ont av det tvärtom så tycker jag det är ganska intressant.

--------------------

Citera
          Stella-Polaris
          Inlägg 01-03-2008, 22:24
          Länk hit: #199

Gäster

CITAT (Fenja @ 01-03-2008, 15:47) *
          I morse tvärvaknade jag av att ett stort träd kom fallande emot mig, jag vaknade precis innan jag träffades och satte mig upp så häftigt att jag väckte min sambo. Det hängde inte i hop med någon annan dröm utan var bara kort och precis så och jag var inte rädd för drömmen utan mera upprörd liksom. Nyss fick jag reda på att en granne dött när han fått ett träd över sig precis den tiden jag vaknade...
          Tillfälligheter, inbillning eller kanske ett varsel. Det är inte första gången det händer sådant här.
          Mvh
          Fenja

ÅÅÅÅÅÅÅÅ jag ser det framför mig!!!!!! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ en olycka........ Som tur är så anses jag ju vara den bästa drömtydaren i Norra Europa....... Du måste såga ner alla träd inom 100 m från huset och tillfarts vägen ÅÅÅÅÅÅÅÅ Jag har tytt santa.gif

Citera
          Myosotis
          Inlägg 01-03-2008, 22:28
          Länk hit: #200

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Stella-Polaris @ 01-03-2008, 22:24) *
          ÅÅÅÅÅÅÅÅ jag ser det framför mig!!!!!! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ en olycka........ Som tur är så anses jag ju vara den bästa drömtydaren i Norra Europa....... Du måste såga ner alla träd inom 100 m från huset och tillfarts vägen ÅÅÅÅÅÅÅÅ Jag har tytt santa.gif

Men hallå, oavsett vad man tror behöver man kanske inte förlöjliga nån som precis har förlorat sin granne. Osmaklig "humor". thumbdown.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera

12 sidor V  « < 8 9 10 11 12 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-10-2025, 10:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon