Det ser ut att bli jättefint Henriks och Grå! Tänk vilka minnen ni kommer att ha av projektet! Jag och min man köpte ett hundraårigt hus för ett par år sedan och projekten vi har att göra på fritiden är uppradade i många år framöver men jag skulle aldrig byta mot ett nytt hus. Just nu håller vi på att ta upp alla golv på nedervåningen och lägga nya reglar, blindbotten osv. Trots att jag just nu inte har ett kök och nedervåningen är obeboelig så njuter jag varenda minut av mitt "kungarike". För mig är det nåt väldigt charmigt och speciellt med vinklar och vrår som inte har någon praktisk användbarhet alls, att golven och väggarna lutar lite här och där pga gamla sättningar. Tyvärr har jag inte möjligheten att få in vedspis och "gåinskafferi" vilket jag alltid drömt om, men jag är ändå helt och fullt förälskad i mitt hus och kan sitta i timtal ute på verandan och fånstirra på våra "ägor" i förundran över att de verkligen är våra ägor (om jag bortser från banken vill säga

)
Min man är nog inte riktigt lika förtjust men står tålmodigt ut, jag tror han skulle föredra ett nybygge. Det har nog att göra med att han är snickare stackarn och vet att det är han som för står för huvuddelen av arbetet