Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Office 2007, Tycker jag är segt
          LadyG
          Inlägg 03-03-2008, 23:17
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Problemen är störst när ni scrollar i ett dokument? Vad har ni för grafikkort och när uppdaterade ni drivrutinerna till dem sist?

Redigerat av LadyG: 03-03-2008, 23:17

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Pirum
          Inlägg 03-03-2008, 23:38
          Länk hit: #22

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Jag har grafikkort och uppdaterade rutiner som gör att skärmarna flyger fram i en del andra program. Men speciellt när jag markerar med shift och pil ner så går det i sirap. Tycker inte man ska behöva 4 kärnor i CPUn och grafikkort med egen fläkt för att ordbehandla.

Tillägg: min favoritdator för att skriva texter är fortfarande min Amiga 500 med Turbotext...oj så snabb och bra. Och totalt knäpptyst. Enda felet är att jag inte har nån skärm till den längre...

Redigerat av Pirum: 03-03-2008, 23:40

--------------------
          zon2.5

Citera
          KURT
          Inlägg 04-03-2008, 06:23
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem nr: 34

Varför inte ta och prova ett lättviktigt ordbehandlings alternativ:

AbiWord

Redigerat av KURT: 04-03-2008, 06:23

Citera
          LadyG
          Inlägg 04-03-2008, 07:54
          Länk hit: #24

Medlem

Nå, något måste det ju vara för min officeinstallation gör inte som era. Den är smidig, snabb och problemfri. Så vitt jag vet är inte Fizzgiggs installation seg heller, och ska jag vara ärlig så tror jag ändå på grafikkortet. Det är det de flesta byter ner sig på för att hålla datorn billig, vilket i slutänden blir som att byta ner sig på förgasaren till en supermodern motor.

De som trots allt låtit grafikkortet kosta glömmer oftast att gå till t ex Nvidias hemsida och hämta hem de senaste drivrutinerna. Det görs inte per automatik, just de drivrutinerna måste man uppdatera manuellt om man vill ha de snabbaste. Generic Windows drivers för alla grafikkort finns förståss på Microsoft update, men det är de mest grundläggande som finns. Inget jag skulle köra på mer än precis så länge som det tog mig att uppdatera till riktiga drivrutiner. Utan de senaste drivrutinerna blir datorn seg, programmen blir tunga att scrolla i och om man spelar spel är det inte säkert det fungerar alls.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Bettson
          Inlägg 04-03-2008, 08:41
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (LadyG @ 04-03-2008, 07:54) *
          Nå, något måste det ju vara för min officeinstallation gör inte som era. Den är smidig, snabb och problemfri. Så vitt jag vet är inte Fizzgiggs installation seg heller, och ska jag vara ärlig så tror jag ändå på grafikkortet. Det är det de flesta byter ner sig på för att hålla datorn billig, vilket i slutänden blir som att byta ner sig på förgasaren till en supermodern motor.

De som trots allt låtit grafikkortet kosta glömmer oftast att gå till t ex Nvidias hemsida och hämta hem de senaste drivrutinerna. Det görs inte per automatik, just de drivrutinerna måste man uppdatera manuellt om man vill ha de snabbaste. Generic Windows drivers för alla grafikkort finns förståss på Microsoft update, men det är de mest grundläggande som finns. Inget jag skulle köra på mer än precis så länge som det tog mig att uppdatera till riktiga drivrutiner. Utan de senaste drivrutinerna blir datorn seg, programmen blir tunga att scrolla i och om man spelar spel är det inte säkert det fungerar alls.

TUnga att scrolla i.... det är som om det vore ett ångmodem, men som sagt bara när office är öppet.

Grafikkortet jag har är NVIDIA Ge Force 8500GT. Är det för dåligt? Jag köpte det för att jag kör med dubbelskärm.

Citera
          LadyG
          Inlägg 04-03-2008, 08:57
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (Bettson @ 04-03-2008, 08:41) *
          TUnga att scrolla i.... det är som om det vore ett ångmodem, men som sagt bara när office är öppet.

Grafikkortet jag har är NVIDIA Ge Force 8500GT. Är det för dåligt? Jag köpte det för att jag kör med dubbelskärm.

Det ska vara fullt tillräckligt, men bara om du uppdaterat drivrutinerna. Kör du på de som finns i Windows blir det inte bra ändå.

Här hittar du de senaste grafikdrivrutinerna till din dator:
          http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Till Vista borde du ha ForceWare version 169.25 som släpptes strax före jul. Till XP är det GeForce Release version 174.16 från februari i år som gäller.

--------------------

Citera
          Pirum
          Inlägg 04-03-2008, 17:18
          Länk hit: #27

Validating

Ett gammalt 4Mbyte grafikkort från 1999 bör klara ett officeprogram utan några som helst problem. På min dator är det snarare CPUn som är för klen tror jag, en Athlon 3400. Office 2007 gör en massa realtidsjusteringar av layouten om man exempelvis ändrar saker. Drar jag i scroll-listen är det rätt snabbt, det är bara om jag markerar text och drar mig ner genom sidorna som det börjar sega rejält, eller om jag gör en del andra saker, exempelvis använder rättstavning i ett väldigt felstavat dokument (exempelvis på engelska med svensk rättstavning).

--------------------
          zon2.5

Citera
          LadyG
          Inlägg 04-03-2008, 20:38
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (Pirum @ 04-03-2008, 17:18) *
          Ett gammalt 4Mbyte grafikkort från 1999 bör klara ett officeprogram utan några som helst problem. På min dator är det snarare CPUn som är för klen tror jag, en Athlon 3400. Office 2007 gör en massa realtidsjusteringar av layouten om man exempelvis ändrar saker. Drar jag i scroll-listen är det rätt snabbt, det är bara om jag markerar text och drar mig ner genom sidorna som det börjar sega rejält, eller om jag gör en del andra saker, exempelvis använder rättstavning i ett väldigt felstavat dokument (exempelvis på engelska med svensk rättstavning).

4mb gfx och Office 2007? Du skojar? Office 2007 listar det inte i recommended requirements men i det finstilta kan man läsa "Some features require Microsoft Windows Desktop Search 3.0, Microsoft Windows Media Player 9.0, Microsoft DirectX 9.0b", "Grammar and contextual spelling in Word is not turned on unless the machine has 1 GB memory" samt "Actual requirements and product functionality may vary based on your system configuration and operating system".

"Computer and processor 500 megahertz (MHz) processor or higher" är det enda de säger om CPU däremot. Så om du inte klockat ner din dator rejält så är det grafiken du borde koncentera dig på.

Hur mycket av RAM-minnet använder datorn som grafikminne nu? Jag tror att ett bättre grafikkort skulle göra underverk för hela datorn.

--------------------

Citera
          Pirum
          Inlägg 04-03-2008, 21:05
          Länk hit: #29

Validating

"Some features require Microsoft Windows Desktop Search 3.0, Microsoft Windows Media Player 9.0, Microsoft DirectX 9.0b"

Office 2007 ställer alltså vansinniga krav wink.gif Jag har inga som helst problem i andra program. Kör nu med ett integrerat nvidia 6150 med 64MByte dedikerat minne, men har även kört med 128MByte Radeon 9250. Jag inser att dessa kort inte räcker så bra till spel, men till 2D-grafik ska de inte ha problem. Kör Vista utan större problem på min laptop med Radeon XPRESS 1150, att Vista kräver lite grafik om man kör med Aero är ju mer förståeligt än att Office 2007 segar som knäck under Windows XP utan lull-lull.

Hur som helst, det värsta med Office 2007 är att jag inte vant mig av med menyerna än smile.gif

--------------------
          zon2.5

Citera
          LadyG
          Inlägg 04-03-2008, 21:35
          Länk hit: #30

Medlem

Vsst är det så, Office borde vara ett arbetsprogram men det har en massa "tjusigheter" som jag inte är säker på att jag lärt mig tycka om än. Har precis börjat lära mig hitta lite, däremot är jag inte säker på att jag trivs med 3D-effekter och allt vad det är de lagt till i själva programmet. Behövs det verkligen?

Å andra sidan har jag inga direkta problem med Office så jag ska väl egentligen inte klaga. Mitt största problem är att hitta vart de lagt mina funktioner.

--------------------

Citera
          Bee
          Inlägg 05-03-2008, 19:13
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

CITAT (LadyG @ 04-03-2008, 21:35) *
          Mitt största problem är att hitta vart de lagt mina funktioner.

Jepp. Bara att hålla med. Jag har inte använt Office 2007 så mycket än, det är bara några veckor sen det köptes in. Men nu har jag börjat titta lite på filer från Office 2003.

Ett stort problem: Var hittar jag krysset man stänger ner ett dokument med utan att gå ur programmet??? Jag har försökt söka i Hjälp men jag hittar inte. "Stänga" eller "stänga dokument" fick jag inte rätt svar på. Det är alltså det lilla svarta krysset som brukar finnas upptill till höger i alla Office-program (inkl Outlook). Hittar det inte varken i Word eller Excel.

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          LadyG
          Inlägg 06-03-2008, 08:35
          Länk hit: #32

Medlem

CITAT (Bee @ 05-03-2008, 19:13) *
          Jepp. Bara att hålla med. Jag har inte använt Office 2007 så mycket än, det är bara några veckor sen det köptes in. Men nu har jag börjat titta lite på filer från Office 2003.

Ett stort problem: Var hittar jag krysset man stänger ner ett dokument med utan att gå ur programmet??? Jag har försökt söka i Hjälp men jag hittar inte. "Stänga" eller "stänga dokument" fick jag inte rätt svar på. Det är alltså det lilla svarta krysset som brukar finnas upptill till höger i alla Office-program (inkl Outlook). Hittar det inte varken i Word eller Excel.

Om du klickar på den stora runda knappen i vänstra hörnet, den med office-symbolen på, så finns det ett alternativ allra längst ner i den menyn som heter "stäng". Den stänger bara dokumentet, iaf på min dator.

--------------------

Citera
          Ralf
          Inlägg 06-03-2008, 10:51
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (Bee @ 05-03-2008, 19:13) *

Det där gjordes om redan i förra versionerna. Varje dokument/kalkylblad har ett eget programfönster! Pröva att öppna två stycken dokument. Du får som två st programfönster då att jobba med. Men om du väljer "visa" och "ordna" så ordnas dom word-dokument som man har öppet. Dock så finns det separata verktygsfält som tar upp stor det av skärmen....

Angående tröghet i Wörd, Vad har ni för inställningar på rättstavningen?? för mig känns det som om den tar mkt kraft. Annars har jag inga som helst problem i min dator.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Bee
          Inlägg 06-03-2008, 10:56
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Tack Lady och Ralf! Jag skall testa hemma ikväll. Det är Student- och hemutgåva av Office 2007 jag har.

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          Bettson
          Inlägg 07-03-2008, 00:37
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

thanks.gif lady G
          NU förvandlades datorn från en Pentium 4 till något modernare. Helt fantastiskt.
          Kommer det nya drivrutiner hela tiden som man måste datera upp efterhand eller?

Citera
          LadyG
          Inlägg 07-03-2008, 08:35
          Länk hit: #36

Medlem

Varsågod smile.gif Skönt att det löste sig! Det kommer nya med jämna mellanrum, men inte varje månad ens utan snarare en gång halvåret eller mer sällan.

--------------------

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 01:00

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon