CITAT (Motti @ 03-06-2010, 23:33)

Vår första jakthund en Drever köpte jag och min man innan vi bodde tillsamans alltså bodde Bella hos svärmor och svärfar först,sen byggde hus tog hem Bella och lade på valpar :)fem fina sådana blev det,Bella hade som alla Drevrar en förmåga att dra i väg på jakten,här i Småland brukar vi säga så här :Lär känna din hembyggd skaffa en Drever,Bella blev ihjälkörd av tåget när hon drev hare på spåret.Efter det har vi haft tre Beaglar väldigt krävande hundar och från rådjur till hare på äldre dagar,Beaglar är härliga familjehundar och älskar att ligga i dubbelsängen med täcke över sig

älskar barn och är alltid lekfulla och väldigt smarta.Nu är det 9 år sedan vi fick ta bort vår sista Beagel hon hade hjärtfel och fick cancer.Taxar är härliga hundar också men nog ganska envisa och behöver en bestämd ägare lite skälliga också:)nu har vi haft katt i 9 år och vill inte skaffa hund för än han är borta,tror inte han skulle orka med en valp.Gubbens och sonens önskan är nu att få skaffa en Viltsvinshund gud bevare mig
Överböling !du skriver alltid så fina berättelser

och är så äkta.det här var en bit av vår jakthundshistoria:)Jag ville hemskt gärna skaffa en Luzernerstövare nästa gång !vad säger du om det ?
Hej Motti, det är både glädje och sorg med våra kära husdjur. Hur man sedan handskas med det är ens egen privatsak, för det mesta .....

Jag håller på att läsa syrrans meil var dag, nästan, hon begravde en av sina 3 katter 3 veckor sedan. Hon har nu framför sig att även lämna ifrån sig katt nr 2. den tredje är frisk och inte så gammal. Samtidigt ligger vår mor på ett skört tråd, tror inte att hon klarar sommaren. Hon är nu inlagt på sjukhus och man får hoppas att hon får somna in. Det är mest mina syrror som har levt med mamma i samma stad och haft den närmare kontakten än vad jag har haft, men hon är min mor i själ och hjärta.....

Fuchian