Så är det då äntligen dags. Efter många års drömmar om att få uppleva ett världsmästerskap i konståkning är det nu nedräkning på gång. Bara sex dagar kvar tills jag kan se alla åkare träna och nio dagar kvar tills de börja tävla. Det känns helt otroligt och det pirrar ganska bra i magtrakten nu.
Av en ren slump begav det sig så fantastiskt att jag kunde åka till Malmö och europamästerskapen 2003. Inte i min vildaste fantasi kunde jag väl drömma om att VM skulle gå av stapeln i Sverige 2008 och att
jag dessutom skulle få glädjen av att få vara på plats. Ojoj säger jag bara

.
Hur gick det då till? Jo, jag hörde ju rykten redan 2003 i Malmö, att Sverige skulle söka VM, så jag höll korpgluggarna öppna och lusläste på sv. konståkningsförbundets hemsida för att hålla mig ajour. Fortfarande var det ju bara en ouppnåelig dröm. Jag har inte en plånbok som med bästa vilja i världen skulle kunna ha råd med detta. Men att drömma är ju som bekant gratis. 2005 fick jag då reda på att Sverige skulle arrangera VM 2008. Samtidigt började folk fråga vad jag önskade mig i 50-årspresent i januari 2006. Nu tillhör ju jag det där släktet som aldrig vet vad jag ska önska och svarar således som vanligt "ingenting". Folk fortsätter naturligtvis att tjata. Till slut talade jag om att jag önskade mig "allt som har med trädgård" att göra. Blev då dumförklarad med orden "är du knäpp"! Det finns ju inte mitt i vintern"! Nää, men det är ni som tjatar och vill ha ett svar. Nu har ni fått det. Sen flög djävulen i mig

! Jag sa, högt och tydligt så att alla som ville kunde höra; Jag önskar mig en "All event-biljett" till konståkningsvm 2008! Sen sa inte jag nåt mer om det.
Såå, i Januari 2006 fick jag till min stora förvåning en himla massa pengar insatta på ett speciellt konto för att spenderas till min åtråvärda biljett ( jag fick dessutom en massa presentkort på olika plantskolor ). När så biljetterna släpptes i mars förra året var jag säkert den första som köpte

.
Och nu är det alltså dags. Det känns overkligt, pirrigt, fantastiskt, skrämmande och helt underbart på samma gång. I skrivande stund är det 9 dagar, 4 timmar och 7 minuter kvar tills tävlingarna börjar
Redigerat av Gillan: 09-03-2008, 08:55
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!