Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> VM i konståkning 2008, Så var det då äntligen dags...............
          Gillan
          Inlägg 09-03-2008, 08:53
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Så är det då äntligen dags. Efter många års drömmar om att få uppleva ett världsmästerskap i konståkning är det nu nedräkning på gång. Bara sex dagar kvar tills jag kan se alla åkare träna och nio dagar kvar tills de börja tävla. Det känns helt otroligt och det pirrar ganska bra i magtrakten nu.

Av en ren slump begav det sig så fantastiskt att jag kunde åka till Malmö och europamästerskapen 2003. Inte i min vildaste fantasi kunde jag väl drömma om att VM skulle gå av stapeln i Sverige 2008 och att jag dessutom skulle få glädjen av att få vara på plats. Ojoj säger jag bara sweatingbullets.gif .

Hur gick det då till? Jo, jag hörde ju rykten redan 2003 i Malmö, att Sverige skulle söka VM, så jag höll korpgluggarna öppna och lusläste på sv. konståkningsförbundets hemsida för att hålla mig ajour. Fortfarande var det ju bara en ouppnåelig dröm. Jag har inte en plånbok som med bästa vilja i världen skulle kunna ha råd med detta. Men att drömma är ju som bekant gratis. 2005 fick jag då reda på att Sverige skulle arrangera VM 2008. Samtidigt började folk fråga vad jag önskade mig i 50-årspresent i januari 2006. Nu tillhör ju jag det där släktet som aldrig vet vad jag ska önska och svarar således som vanligt "ingenting". Folk fortsätter naturligtvis att tjata. Till slut talade jag om att jag önskade mig "allt som har med trädgård" att göra. Blev då dumförklarad med orden "är du knäpp"! Det finns ju inte mitt i vintern"! Nää, men det är ni som tjatar och vill ha ett svar. Nu har ni fått det. Sen flög djävulen i mig devil.gif ! Jag sa, högt och tydligt så att alla som ville kunde höra; Jag önskar mig en "All event-biljett" till konståkningsvm 2008! Sen sa inte jag nåt mer om det.

Såå, i Januari 2006 fick jag till min stora förvåning en himla massa pengar insatta på ett speciellt konto för att spenderas till min åtråvärda biljett ( jag fick dessutom en massa presentkort på olika plantskolor ). När så biljetterna släpptes i mars förra året var jag säkert den första som köpte giggle.gif .

Och nu är det alltså dags. Det känns overkligt, pirrigt, fantastiskt, skrämmande och helt underbart på samma gång. I skrivande stund är det 9 dagar, 4 timmar och 7 minuter kvar tills tävlingarna börjar yahoo.gif

Redigerat av Gillan: 09-03-2008, 08:55

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          3 sidor V   1 2 3 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Lady Hamilton
          Inlägg 09-03-2008, 09:24
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Ja du Gillan kompiskram.gif Vi som har haft förmånen att umgås med dig här på forumet och chatten vet att detta är någonting som du verkligen har längtat efter yahoo.gif Och jag hoppas att dina veckor på VM:et kommer att bli fantastiska efter all denna vänta.
          Jag hade gärna velat vara med och suttit brevid dig och kommenterat/frågat om allt o alla men tyvärr så har jag varken tid eller råd angel_not.gif (vilket är tur eftersom Gillan INTE vill bli störd när hon tittar på konståkning)
          Så för mig kommer konståkningen även i fortsättningen att bli något som jag ser på TV om jag råkar ha rätt kanal på OCH uppvisnings åkningen giggle.gif den kommer för mig att för all framtid att förknippas med låten "Sexbomb"................
          Lycka till och ha ett helt underbart Konståknings VM i GBG. blush.gif
          Får jag tag i en kvast kanske jag kommer nerflygande till dig på Torsdagen den 20:e bara för att kolla "läget" devil.gif
          smiley_small_hug.gif

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Anma
          Inlägg 09-03-2008, 09:25
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Vad roligt Gillan! Jag när samma dröm men om att se ett Formel1-lopp live.... Du gav mig en idé om vad jag och Gubben ska önska oss i gemensam 40-års present...

Citera
          Biggan_
          Inlägg 09-03-2008, 09:50
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Så fantastiskt att din dröm går i uppfyllelse! Förstår att du är nästan i extas nu och räknar ner tiden!

Ett riktigt trevligt VM önskar jag dig! kompiskram.gif

PS Har du odlaknapp på dej så vi känner igen dej på tv:n när dom visar publikbilder?

Redigerat av Biggan_: 09-03-2008, 09:52

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Gillan
          Inlägg 09-03-2008, 09:58
          Länk hit: #5

Medlem

Ja du Ladyn, det finns ju nåt som kallas för isspolningspauser, så kvastar du bara ner under en sån kan vi ju alltid ta en snabbfika giggle.gif .

Och du anma! Då ska jag hålla tummarna för att eran dröm går i uppfyllelse. Jag själv är ju ett sannt bevis på att den mest ouppnåeliga dröm kan bli just uppnåelig blush.gif

--------------------

Citera
          Irene_L
          Inlägg 09-03-2008, 09:59
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Åhhh så härligt Gillan! yahoo.gif Snart, snart är du där i GBG och får titta på det som du älskar så mycket. Ha det jättebra där och NJUUUUUUUUUUUT!!!!!!!!!! tummenupp.gif
          Jag ska titta på TV och kanske , kanske du dyker upp på TV-skärmen giggle.gif vinkande till oss här på Odla laugh.gif
          kompiskram.gif

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          Gillan
          Inlägg 09-03-2008, 10:03
          Länk hit: #7

Medlem

CITAT (Biggan_ @ 09-03-2008, 09:50) *
          Så fantastiskt att din dröm går i uppfyllelse! Förstår att du är nästan i extas nu och räknar ner tiden!

Ett riktigt trevligt VM önskar jag dig! kompiskram.gif

PS Har du odlaknapp på dej så vi känner igen dej på tv:n när dom visar publikbilder?

Tack Biggan och ja, jag har mina funderingar på att ta på mig alla sex knappar jag har här hemma, Dealers också giggle.gif . Har jag tur så hinner tröjorna komma också laugh.gif

CITAT (Irene_L @ 09-03-2008, 09:59) *
          Åhhh så härligt Gillan! yahoo.gif Snart, snart är du där i GBG och får titta på det som du älskar så mycket. Ha det jättebra där och NJUUUUUUUUUUUT!!!!!!!!!! tummenupp.gif
          Jag ska titta på TV och kanske , kanske du dyker upp på TV-skärmen giggle.gif vinkande till oss här på Odla laugh.gif
          kompiskram.gif

Du! Jag ska säga dig att jag inte har nåt emot att ta på mig en massa knappar, men att vinka vet jag inte om jag törs mig på giggle.gif . Fast ni känner nog inte igen mig ändå, har knappt nåt hår kvar på huuuvet tongue.gif

--------------------

Citera
          Biggan_
          Inlägg 09-03-2008, 10:03
          Länk hit: #8

Medlem

CITAT (Gillan @ 09-03-2008, 10:00) *
          Tack Biggan och ja, jag har mina funderingar på att ta på mig alla sex knappar jag har här hemma, Dealers också giggle.gif . Har jag tur så hinner tröjorna komma också laugh.gif

Publiken kanske tror att du är medaljör! giggle.gif

Du skulle ju haft en Odlaflagga att vifta med också!

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 09-03-2008, 10:14
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Åhh vad roligt Gillan att det äntligen är dags för denna så hett efterlängtade upplevelse. Kan tala om att jag är inte så lite avis. shy.gif smiley_small_hug.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Betty
          Inlägg 09-03-2008, 11:48
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Jag säger som de andra här i tråden, Lycka till och ha det helt underbart där nere i Göteborg! tummenupp.gif
          Själv kommer jag att följa VM från TV-soffan och erkänner villigt att jag är såååå avis på dig som får uppleva alltihopa på plats! blush.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Magdis
          Inlägg 09-03-2008, 11:56
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag är glad för din skull Gillan, hoppas det blir en fantastisk upplevelse. smile.gif

Citera
          Fenja
          Inlägg 09-03-2008, 12:09
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Min brorsdotter åker själv och hon håller på att bli riktigt duktig även om hon inte är i vm än. Hon och mamma kommer hit i påsk och de ska se på en del av tävlingarna. Har du löst boendet? Annars får du höra av dig wink.gif
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Pirum
          Inlägg 09-03-2008, 12:30
          Länk hit: #13

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Grattis, grattis, låter superkul smile.gif Själv ser jag ju endast på konståkning i OS, egentligen, men ska nog försöka följa det här VMet på TV. Hade gärna gått dit också egentligen, fast det låter sig nog inte lösas på något praktiskt vettigt sätt.

--------------------
          zon2.5

Citera
          malin72
          Inlägg 09-03-2008, 12:40
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

giggle.gif så var det då äntligen dags nu då tummenupp.gif gud vad skojj för dig.....kan du nu sitta still i 6 dagar nu så att du inte råkar bryta ben eller så whist.gif du måste även äta mycket c vitamin så du inte blir sjuk som alla vi andra nono.gif
          a0a.gif nä skämt åtsido så kan jag se dig framför mig nu och det är ju jätte kul.... 000.gif du kommer ha en underbar tid!!
          bravo.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 09-03-2008, 12:54
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem nr: 5 169

Jag önskar dig en trevlig resa till Göteborg och att du skall få alla dina drömmar uppfyllda tummenupp.gif
          lite avis är även jag men får som alla andra hålla tillgodo med vad som visas på TV yes.gif
          och glöm bort din blyghet o vinka till oss som sitter därhemma i TV soffan naughty.gif
          förslaget med en massa Odlaknappar låter bra, TV producenterna tror nog att det är en prominent person som sitter där på första parkett och det är det ju giggle.gif åtminstone för oss odlaiter
          kom bara ihåg att spara lite på krafterna så att du orkar med mässbesöket där vi kan få ta del av dina upplevelser kompiskram.gif

--------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          aanderss
          Inlägg 09-03-2008, 14:04
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 29 979
          Medlem nr: 8 994

CITAT (Gillan @ 09-03-2008, 08:53) *
          Så är det då äntligen dags. Efter många års drömmar om att få uppleva ett världsmästerskap i konståkning är det nu nedräkning på gång. Bara sex dagar kvar tills jag kan se alla åkare träna och nio dagar kvar tills de börja tävla. Det känns helt otroligt och det pirrar ganska bra i magtrakten nu.

Av en ren slump begav det sig så fantastiskt att jag kunde åka till Malmö och europamästerskapen 2003. Inte i min vildaste fantasi kunde jag väl drömma om att VM skulle gå av stapeln i Sverige 2008 och att jag dessutom skulle få glädjen av att få vara på plats. Ojoj säger jag bara sweatingbullets.gif .

Hur gick det då till? Jo, jag hörde ju rykten redan 2003 i Malmö, att Sverige skulle söka VM, så jag höll korpgluggarna öppna och lusläste på sv. konståkningsförbundets hemsida för att hålla mig ajour. Fortfarande var det ju bara en ouppnåelig dröm. Jag har inte en plånbok som med bästa vilja i världen skulle kunna ha råd med detta. Men att drömma är ju som bekant gratis. 2005 fick jag då reda på att Sverige skulle arrangera VM 2008. Samtidigt började folk fråga vad jag önskade mig i 50-årspresent i januari 2006. Nu tillhör ju jag det där släktet som aldrig vet vad jag ska önska och svarar således som vanligt "ingenting". Folk fortsätter naturligtvis att tjata. Till slut talade jag om att jag önskade mig "allt som har med trädgård" att göra. Blev då dumförklarad med orden "är du knäpp"! Det finns ju inte mitt i vintern"! Nää, men det är ni som tjatar och vill ha ett svar. Nu har ni fått det. Sen flög djävulen i mig devil.gif ! Jag sa, högt och tydligt så att alla som ville kunde höra; Jag önskar mig en "All event-biljett" till konståkningsvm 2008! Sen sa inte jag nåt mer om det.

Såå, i Januari 2006 fick jag till min stora förvåning en himla massa pengar insatta på ett speciellt konto för att spenderas till min åtråvärda biljett ( jag fick dessutom en massa presentkort på olika plantskolor ). När så biljetterna släpptes i mars förra året var jag säkert den första som köpte giggle.gif .

Och nu är det alltså dags. Det känns overkligt, pirrigt, fantastiskt, skrämmande och helt underbart på samma gång. I skrivande stund är det 9 dagar, 4 timmar och 7 minuter kvar tills tävlingarna börjar yahoo.gif

men tänk kylanläggningen pajar rena mardrömmen

Citera
          Biggan_
          Inlägg 09-03-2008, 14:16
          Länk hit: #17

Medlem

CITAT (aanderss @ 09-03-2008, 14:04) *
          men tänk kylanläggningen pajar rena mardrömmen

Glädjedödare! nono.gif

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera
          Netha
          Inlägg 09-03-2008, 14:53
          Länk hit: #18

Gäster

Så kul Gillan ... hoppas att du får en jättefin vecka.
          Och så klart måste du vinka till oss ... annars vet vi ju inte om du är där. giggle.gif

Många knappar ger större "zoomfaktor" ... kameramännen tror att du är en speciell gäst...
          och det är du ju .... och så zoomar de in dig i närbild.smile.gif

Citera
          Alba
          Inlägg 09-03-2008, 18:02
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Så härligt att läsa din berättelse Gillan. Tänk när du köpte biljetten tyckte jag det var så lääänge innan du skulle åka och nu är vi där.
          Det måsta överträffa det mesta att vara på plats när man brinner så för konståkning som du gör.
          Jag hoppas att dina drömmar infrias och att du får helt underbara dagar......långt borta från groende fröer och torra plantor. Jag vet ju att du har en mästare som fixar det åt dig. Jag vill passa på att önska Dealer lycka till med det stora ansvaret det innebär att försöka få allt att överleva.

Citera
          aanderss
          Inlägg 09-03-2008, 19:25
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 29 979
          Medlem nr: 8 994

CITAT (Biggan_ @ 09-03-2008, 14:16) *
          Glädjedödare! nono.gif

men man måste vara berädd på allt

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-07-2025, 02:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon