Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

11 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Firma Vägg i Vägg, Fröbeställning
          marskattan
          Inlägg 20-03-2008, 13:26
          Länk hit: #101

Medlem
          Antal inlägg: 400
          Medlem nr: 6 987

CITAT (C o a @ 20-03-2008, 11:01) *
          Hej!
          Jag har Beställt MÄNGDER med både Frö och Plantor från Vägg i Vägg!
          Handlar Mycket på Tradera och har SAMMA alias där!
          Jag blir så Hiskligt Förbannad på er som ni Skriver! Detta är Förtal i Högsta klass!

ALLA mina Fröer och Växter har varit Toppen Bra! Jätte Fina.
          Visst kan det ta en Vecka innan dessa kommer, men Vadå? Hon har Många Beställningar, och då kan det ta lite tid!
          Har du Någongång Beställt Växter på Nätet, från Annan Firma, så kan det ta Flera MÅNADER!

Jag har Nyligen vunnit en Auktion, och Fått reda på Att hon fått Dödsbud, från en Mycket nära, så att det nu
          kan vara lite Jobbigt! Ni borde Skämmas!
          Om ni ringt, så hade ni fått veta. Kolla hennes Info, så BER hon er Ringa, i stället för att Maila! Detta p.ga tidsbrist!
          Att hon säljer under olika Alias är en LÖGN! Innan Sålde hon som Privat Person på Tradera, och Hette då IrinaK. Firman hade hon samtidigt! Därefter Bytte hon Alias till sitt Firmanamn. Vilket Inte är något Konstigt!

Som ni vet har hon Många Exotiska fröer, och dessa kan vara lite Knepiga!
          Ett Gott råd är att Köpa Såråd, som en annan Säljare haft ute. Där står med Temp, Kyla,
          Mörker groende mm. på de flästa växter! Ett Toppen Bra Häfte! Alla Fröer kräver Olika Förutsättningar!

Ska berätta att jag INTE känner Irina Privat! Jag har BARA handlat Mängder av Henne, och Är Mycket Nöjd med Allt!
          Hon har Inte haft 1 Årig Pluggplanta ute, för det är en Annan Traderare, som inte hade Kunskap. Denna har också Firma. MIZZERY eller likn. heter hon.

Ta reda på Lite Mera Innan ni Kastar Skit, på detta sätt!
          Just nu har Hon Sorg, men Kämpar för att Hinna med!
          Ring henne, så tror jag att hon svarar på era frågor! Det har Jag gjort, och det Funkar Alltid!!!!
          Blir så Ledsen när jag ser vad Ni Skrivit!
          Poängterar Ännu en Gång, att jag Inte Känner Irina (väggivägg) Privat, men har Handlat Mängder av henne, under 3 år nu. Jag Återkommer Alltid!
          Finns INGEN ursäkt för det ni Skrivit!
          Jag känner igen några namn här, och har Även handlat endel, av dessa gär! Inga Klagomål, där Heller!
          Jag är Bara En Vanlig Trädgårds "Idiot" som Handlar Mängder med Växter!
          Mvh. Carola "C o a"

Hejsan och välkommen hit!

Vad ska jag säga... jag kan bara gratulera till att du är nöjd. Och om du läser tråden så ser du att det är flera som är nöjda och en hel del som är missnöjda. Varför ska man behöva hålla käft bara för att man är missnöjd? Allting som sagts är sakliga fakta, så vitt jag vet. Det är inte skitsnack och det är inte förtal. Det är kunders erfarenheter. Det kan du ALDRIG förbjuda någon till att säga/yttra. Så länge jag inte skriver "Agge Persson är dum i huvudet" så är det inte förtal. Och om du undrar så är det mitt eget namn jag har använt i exemplet. Skriver jag däremot "jag tycker att Agge Persson är dum i huvudet" är det ett uttryck för min personliga åsikt och det är helt lagligt så länge jag inte uttrycker hets mot folkgrupp. Någon mer som är lagligt insatt och kan rätta mig om jag har fel???

Jag har för mig att du även handlat av mig, och visst hade jag blivit ledsen och sårad om du skrivit negativt om mig. Men det är sådant man får räkna med som säljare, alla blir inte nöjda. Och har jag uppenbarligen gjort fel så är jag värd det negativa omdömmet.

För jag tycker INTE det är seriöst att sälja frön man inte vet det latinska namnet på. UTAN att informera om det i auktionen. Vet jag om vad som gäller är det upp till mig som köpare att acceptera och bestämma om jag vill ha det eller inte.

Och förresten, varför ska jag som kund behöva köpa såråd från en annan säljare på Tradera för att få mina frön att gro? Varför står det inte zon-angivelser och ursprung på fröna hon säljer?

Hade du läst tråden fullt ut så hade du sett att vi (nu sammanfattar jag alla oss som skrivit i tråden, ingen nämnd, ingen glömd) oxå kommit fram till att IrinaKv bytt namn till Väggivägg som säljare.

--------------------
          Agge/
          Trädgårsnybörjare som odlar på i zon 1-2.

Citera
          Thomas Wahlqvist
          Inlägg 20-03-2008, 13:57
          Länk hit: #102

Medlem
          Antal inlägg: 457
          Medlem nr: 4 960

Ja visst är vi fria att gnälla på en försäljare.

Och tänk vad fiffigt Tradera är uppbyggt, där finns det inte utrymme för gnäll och tyckande.
          Kanske är Traderasäljarna lite för bortskämda med att de kommer undan :-)

Jag tycker firma Vägg i Vägg och C o a borde tänka till, finns en tendens till att de är the good guys och vi forumister är skurkarna.

Ni är inte mer värda än oss och vi är inte värda mer än ni.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-03-2008, 13:58
          Länk hit: #103

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Tradera har faktiskt ett forum där det både det ena och det andra.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          C o a
          Inlägg 20-03-2008, 14:39
          Länk hit: #104

Medlem
          Antal inlägg: 41
          Medlem nr: 14 731

Hej!
          Visst har jag handlat mycket av dig, och jag hade försvarat dig också, om någon "kastat Skit" på dig!
          Det är bara dessa lögner om olika alias mm. samt, anklagelser om stulna bilder mm. som jag reagerat mot.
          Likaså om att hon inte skulle Skatta för Firman.
          Jag är sådan, att om någon blir oförskyllt bemött, så blir jag så Ledsen!
          Ett enkelt Telefonsamtal, kan lösa mycket!
          Jag har handlat Mycket av henne, och vet att hon haft "hjälp" av ungdomarna (sina barn?) att besvara mail, då hon håller till ute, större delen. Det kan ju vara så att de inte kunnat svara på det Latinska namnet? Jag vet inte i ditt fall. Men det kan Alltid finnas Många Anledningar, till att något blir Fel!
          Eftersom jag Handlat Mängder av henne, så har jag också vid 2 tillfällen fått Fel, och detta på 3 år! Varje gång har hon direkt fixat till det, och utan några problem. Har t.om fått Bonus, och fått behålla, det som blivit fel. ALLA gör vi fel! Någongång!
          Vi har Flera Trädgårds Forum på Tradera,. och Jag är med i dem Alla! Irina har varit uppe vid 1 tillfälle, och då ang. Pioner hon sålt. Dock visade det sig Snabbt, att allt handlade om ett "fel Ordval" hon använt i Auktion! Jag Vann en Planta, och Fick en Stor Fin Planta, då det stod att det var en Fröplanta!
          Annars har det inte varit något problem. Finns Inga DOLDA avgifter. Hon Skriver klart att hon tar något extra för Emballage. Vill man inte ha det, så ska man ju inte bjuda.
          Är man inte Svenska så kan det bli vissa språk problem. Tycker dock att det knappt märks i Irinas fall.
          Att Öppna fröpåsar man köpt, och Sälja dessa i Mindre potioner, är inget fel! Så gör jag, och Många med mig! Då är det lätt att se vilket som är tomt skal, och sortera ut detta.
          Jag har Själv sorg nu, och fått lägga Tradera "på hyllan" någon vecka. Flera av mina kunder har blivit lidande. Jag är Jätte Ledsen för det! Man är Inte mer än Människa.
          Tycker det är Starkt att Irina Ändå bemötte kritiken.
          Du har rätt att jag inte läst hela "länken" innan, men nu har jag. Jag reagerade bara så Starkt på vissa punkter.
          Hade gjort Samma för Vem det än var, om jag vetat att det var Fel!
          Det var inte Kritik till dig! *ler* Jag svarade på Flera olika punkter som jag ansåg, var Fel!
          Jag vann "märkes pinnar" nyligen, och fick då veta via hennes man, att hon fått åka iväg, i sorg!
          Inte lätt för en som inte är Helt insatt, att besvara frågor!
          Ang. Såråden, så är det bara ett tips, som är Väldigt Prisvärt. Är mycket man inte vet, som jag har gjort fel på, när jag sått!
          Vill bara poängtera, att jag är Mycket Nöjd, med Alla Produkter, jag köpt från Irina.
          Tradera är ju en Auktions sait, och man får Inte göra reklam för sin firma där. Det är ju VI som bjuder upp, så priserna blir högre!
          Kramar Carola

CITAT (marskattan @ 20-03-2008, 13:26) *
          Hejsan och välkommen hit!

Vad ska jag säga... jag kan bara gratulera till att du är nöjd. Och om du läser tråden så ser du att det är flera som är nöjda och en hel del som är missnöjda. Varför ska man behöva hålla käft bara för att man är missnöjd? Allting som sagts är sakliga fakta, så vitt jag vet. Det är inte skitsnack och det är inte förtal. Det är kunders erfarenheter. Det kan du ALDRIG förbjuda någon till att säga/yttra. Så länge jag inte skriver "Agge Persson är dum i huvudet" så är det inte förtal. Och om du undrar så är det mitt eget namn jag har använt i exemplet. Skriver jag däremot "jag tycker att Agge Persson är dum i huvudet" är det ett uttryck för min personliga åsikt och det är helt lagligt så länge jag inte uttrycker hets mot folkgrupp. Någon mer som är lagligt insatt och kan rätta mig om jag har fel???
          Jag har för mig att du även handlat av mig, och visst hade jag blivit ledsen och sårad om du skrivit negativt om mig. Men det är sådant man får räkna med som säljare, alla blir inte nöjda. Och har jag uppenbarligen gjort fel så är jag värd det negativa omdömmet.

För jag tycker INTE det är seriöst att sälja frön man inte vet det latinska namnet på. UTAN att informera om det i auktionen. Vet jag om vad som gäller är det upp till mig som köpare att acceptera och bestämma om jag vill ha det eller inte.

Och förresten, varför ska jag som kund behöva köpa såråd från en annan säljare på Tradera för att få mina frön att gro? Varför står det inte zon-angivelser och ursprung på fröna hon säljer?

Hade du läst tråden fullt ut så hade du sett att vi (nu sammanfattar jag alla oss som skrivit i tråden, ingen nämnd, ingen glömd) oxå kommit fram till att IrinaKv bytt namn till Väggivägg som säljare.

Citera
          C o a
          Inlägg 20-03-2008, 19:31
          Länk hit: #105

Medlem

CITAT (Thomas Wahlqvist @ 20-03-2008, 13:57) *
          Ja visst är vi fria att gnälla på en försäljare.

Och tänk vad fiffigt Tradera är uppbyggt, där finns det inte utrymme för gnäll och tyckande.
          Kanske är Traderasäljarna lite för bortskämda med att de kommer undan :-)

Jag tycker firma Vägg i Vägg och C o a borde tänka till, finns en tendens till att de är the good guys och vi forumister är skurkarna.

Ni är inte mer värda än oss och vi är inte värda mer än ni.

Jag vet inte Riktigt vad du menar!
          Jag Försvarar det JAG vet är rätt och Riktigt! Som i detta fallet, har det kommit fram en del FALSKA LÖGNER!
          Då känner jag att jag Måste "bita ifrån"
          Jag har inte Antytt, att jag är Bättre eller Sämre än någon av er! Men jag Tycker inte om när det sprids Falska rykten, som kan förstöra för en hel Familj.
          Jag har gjort massa Fel, i mitt Säljande. Men jag försöker Alltid rätta till det.
          Så är Min Erfarenhet av Irina (Väggivägg)
          Vi är Alla Människor! Ingen är Bättre eller Sämre, men Felet är att Det kommer fram Osanningar om Irina.
          Som jag vet INTE stämmer!
          Det är detta som jag Tycker är så Tarvligt! Så gör man inte, om man inte vet Sanningar!
          Jag har Hunnit Tänka till en hel del!
          Jag tycker Ni som Anklagat Irina FEL ska be henne om ursäkt!
          Sen inte blanda i Andra traderares auktioner.
          Mizzery är ett Område för sig!
          Självklart Måste vi ALLA få tycka till om saker! Det är väl det, som forumet är till för? Men
          då ska vi Hålla oss till sanningar, och inte Lögner! Det är Skillnad på att "Tycka till" och att "Anklaga"
          Kram Carola

Citera
          Monaxe
          Inlägg 20-03-2008, 19:50
          Länk hit: #106

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (C o a @ 20-03-2008, 19:31) *
          Jag Försvarar det JAG vet är rätt och Riktigt! Som i detta fallet, har det kommit fram en del FALSKA LÖGNER!
          Jag har inte Antytt, att jag är Bättre eller Sämre än någon av er! Men jag Tycker inte om när det sprids Falska rykten, som kan förstöra för en hel Familj.
          Jag har gjort massa Fel, i mitt Säljande. Men jag försöker Alltid rätta till det.
          Vi är Alla Människor! Ingen är Bättre eller Sämre, men Felet är att Det kommer fram Osanningar om Irina.
          Det är detta som jag Tycker är så Tarvligt! Så gör man inte, om man inte vet Sanningar!
          Självklart Måste vi ALLA få tycka till om saker! Det är väl det, som forumet är till för? Men
          då ska vi Hålla oss till sanningar, och inte Lögner! Det är Skillnad på att "Tycka till" och att "Anklaga"
          Kram Carola

Jag måste erkänna att jag inte riktigt förstår vad du är så arg över? Vad som framkommit i denna tråden är väl konstruktiv kritik som man som försäljare måste tåla?
          Jag har inte någonstans i tråden hittat något påhopp på Irina som person, däremot åsikter om försäljingsmetoderna. I alla yrkeskategorier måste man finna sig i att få kritik, utan att tolka det som personliga påhopp. Personliga relationer har väl kanske inte riktigt med detta att göra? Kritik kan ju också vara positiv, om man inte får reda på kritiska åsikter kan man ju aldrig förbättras, eller hur?

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          flaxss
          Inlägg 20-03-2008, 19:53
          Länk hit: #107

Gäster

men det var ju du själv som nämnde mizzery

Citera
          Piccante
          Inlägg 20-03-2008, 20:09
          Länk hit: #108

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Kram Carola

Jag förstår inte varför du tar i så och använder så starka ord som "falska lögner" etc. Hur vet du vad som är rätt i dessa fallen??? Har du på något sätt insyn i hanteringen som vi andra inte har? Du poängterar ju hela tiden att du inte känner Irina ovh inte har någon koppling till företaget väggivägg ändå vet du precis vad som är rätt och fel...

Någon påpekade tidigare i tråden att enligt Traderas egna regler får man INTE marknadsföra eget företag i beskrivning av varor och/ eller i vinnarmail. Jag tog ju för givet att ingen gjorde så och bjöd på väggivägg utan att kontrollera personen noggrannare för man utgår ju från att säljare är seriösa ovch följer reglerna eller?

Det är den enda kritik som jag har fört fram i denna tråden. Den andra kritiken kan jag inte uttala mig om. Men jag tycker inte om att du utmålar de som är kritiska som lögnare!

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-03-2008, 20:17
          Länk hit: #109

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Kram Carola

Förlåt men kan du försöka att inte använda så mycket versaler när du skriver så blir det lite lättare att läsa.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Thomas Wahlqvist
          Inlägg 20-03-2008, 21:13
          Länk hit: #110

Medlem

@Stintan , jag håller med dig.
          @ Coa lugna ner dig lite, du vill alltså att vi skall hålla tyst och du skall komma hit med ditt snack om nån Traderapolare som du bestämmer att det är nåt lurt med.
          du skrev......
          jag tycker Ni som Anklagat Irina FEL ska be henne om ursäkt!
          Kram Carola

Coa du är knappast trovärdig som ett rättesnöre och besittande av den ädlaste moral och högsta etik, i allafall så är du inte mer värd än oss och heller inte mindre värd.

Coa snacka med dina Traderapolare på Traderas forum istället

Redigerat av Thomas Wahlqvist: 20-03-2008, 21:14

Citera
          C o a
          Inlägg 20-03-2008, 21:28
          Länk hit: #111

Medlem

CITAT (Markus_H @ 20-03-2008, 20:09) *
          Jag förstår inte varför du tar i så och använder så starka ord som "falska lögner" etc. Hur vet du vad som är rätt i dessa fallen??? Har du på något sätt insyn i hanteringen som vi andra inte har? Du poängterar ju hela tiden att du inte känner Irina ovh inte har någon koppling till företaget väggivägg ändå vet du precis vad som är rätt och fel...

Någon påpekade tidigare i tråden att enligt Traderas egna regler får man INTE marknadsföra eget företag i beskrivning av varor och/ eller i vinnarmail. Jag tog ju för givet att ingen gjorde så och bjöd på väggivägg utan att kontrollera personen noggrannare för man utgår ju från att säljare är seriösa ovch följer reglerna eller?

Det är den enda kritik som jag har fört fram i denna tråden. Den andra kritiken kan jag inte uttala mig om. Men jag tycker inte om att du utmålar de som är kritiska som lögnare!

Jag målar Inte de som är Kritiska! Man Måste kunna ta kritik, om denna är Befogad! Det är ju Självklart!
          Men att Anklaga någon för Stöld, av bilder tex. är ju ren Förtal, om hon har klartecken från Företaget att Använda deras bilder, och även har egna.
          Obs. Har Inte sagt att DU har Anklagat henne. Sen detta med att hon skulle mygla med firman, eller vad nu någon antydde, och som varit i kontakt med "bättre vetande" är ju också något som kan vara Farligt att anklaga någon för!
          Nej, jag har ingen anknytning alls, till henne Privat, mera än att jag nu under 3 år, har handlat både Växter och frö av henne!
          Kram Carola

Citera
          flaxss
          Inlägg 20-03-2008, 22:08
          Länk hit: #112

Gäster

Nu vill jag enbart ha svar från väggivägg själv !!! och då ska det vara svara som är korrekta

1var får du dina fröer ifrån ??

2får du fröer eller fröpåsar ??

3.var får du bilderna ifrån ?? ( är det inte dina bilder eller att du tagit dom ,, så är det en oseriös handling ,som du bör ändra )

detta var mina frågor ,, har även varit inne på din sida och på den har jag kritik

att du har blandat engelska och svenska på sidan ,, vilket verkar vara som du har kopierat . och det är oseriös , du bör ha ett språk som är skrivit av dig . och du bör ha såinfo på alla dina fröer , plus både svenskt och latinsk namn på fröerna . och sidan är enligt mig dåligt gjord speciellt i din meny rad . det tycker jag du ska åtgärda göra en roligare och modernare sida där texterna inte flyter in i varandra . även om man driver ett eget företag hemma ifrån ska man ändå vara seriös även om man har privata problem . sätter man inte kunde först förlorar man kunder . dåligt skvaller om ett företag dra fler folk än bra .

ett som dock jag tycker är roligt med ditt företag är att du har många fröer vanliga och ovanliga . men då bör kunderna få det innehållet dom köper för bra priser och i bra portioner .

Citera
          Thomas Wahlqvist
          Inlägg 20-03-2008, 22:40
          Länk hit: #113

Medlem

Vi får väl tacka Coa för den sakliga informationen och invänta Vägg i väggs kommentar.

Citera
          C o a
          Inlägg 20-03-2008, 23:20
          Länk hit: #114

Medlem

CITAT (Thomas Wahlqvist @ 20-03-2008, 22:40) *
          Vi får väl tacka Coa för den sakliga informationen och invänta Vägg i väggs kommentar.

Jag vet inte om det är Välmenat eller inte *ler*
          Men jag är helt ny här, och kollade runt på Forumen, och såg då Vägg i vägg.
          Eftersom jag handlat mycket av henne, och Många andra Traderare, så började jag läsa.
          Reagerade Väldigt starkt!
          Jag har helt andra uppfattningar, och mycket positiva sådana. Jag är en Stor Konsument av Växter.
          Lägger ner Mycket pengar på mitt Enda Intresse! Jag har nog handlat av de flästa Traderare, som sålt i 2-3 år!
          Av Irina har jag nog köpt bara under Hösten, kanske 50 st Irisar. Alla har Varit Mycket Fina, och jag rekommenderar mina Vänner att kolla in hennes Växter!
          Även frö sortimentet är Väldigt Spännande! Har drivit upp både Röd Lönn, och Blåregn! bl.a Även flera olika Hibiscus. Några är Svåra att så. Andra lätta. Har även Vunnit alla olika Passiflora (Passions blommor) som hon har. Dessa har jag ännu inte sått!
          Detta Är bara MIN erfarenhet av hennes Fröer och Växter. Men det är Viktigt att även Ge Ros!
          Tittar man på hennes Omdömen på Tradera, så ser man att hon Faktiskt har Många Trogna kunder, som Återkommer hela tiden. Inte bara Jag...
          Vi är nog Många på Tradera som har brister! Jag är en av dem! Men jag försöker att Inte Döma någon!
          Med en Bra Kommunikation, kan man lösa det messta!
          Önskar nu er ALLA, En Riktigt Glad och Fin Påsk!
          Här i Blekinge, har det precis börjat snöa! Mina Frittillaria Eduardii är Stora, och ska snart i blom.
          Hoppas de klarar sig! Även de Vanliga Kejsarkronorna, är nu 35-40 cm. höga. Är nog Mycket som blir Förstört nu! *suck*
          Kram Carola

Citera
          Mica548
          Inlägg 20-03-2008, 23:55
          Länk hit: #115

Medlem
          Antal inlägg: 74
          Medlem nr: 4 414

God kväll allihopa,
          Jag har tidigare klargjort min ställning avseende "väggivägg", dvs. upplever att Irina har lite mycket att göra och missar på elementära saker i leveranserna, men i övrigt helt OK. Ingen leverantör är perfekt. Att grobarheten är låg kan lika gärna bero på mig, då jag är hyfsat ny i gamet crying.gif crying.gif . Däremot tyckr jag att det är udda att hennes främsta försvarare reggade sig det senaste dygnet. Trovärdigheten hade varit högre om C o a varit medlem lite längre. Vi "odlaiter" upplever jag varken som "häxjagande" eller elaka av naturen utan bara måna om varandras bästa och ett genuint intresse om att dela med sig om sina erfarenheter, bra som dåliga.

Punkt slut. Kommentarer överflödiga.

/M

Edit: Rättat stavfel - förstår inte att det ska vara så svårt att inte "slira" på tangentbordet.

Redigerat av Mica548: 21-03-2008, 00:45

Citera
          Thomas Wahlqvist
          Inlägg 21-03-2008, 00:20
          Länk hit: #116

Medlem

Håller med

Citera
          C o a
          Inlägg 21-03-2008, 00:52
          Länk hit: #117

Medlem

CITAT (Mica548 @ 20-03-2008, 23:55) *
          God kväll allihopa,
          Jag har tidigare klargjort min ställning avseende "väggivägg", dvs. upplever att Irina har lite mycket att göra och missar på elementära saker i leveranserna, men i övrigt helt OK. Ingen leveranatör är perfekt. Att grobarheten är låg kan lika gärna bero på mig, då jag är hyfsat ny i gamet crying.gif crying.gif . Däremot tycker jag att det är udda att hennes främsta försvarare reggade sig det senaste dygnet. Trovärdigheten hade varit högre om C o a varit medlem lite längre. Vi "odlaiter" upplever jag varken som "häxjagande" eller elaka av naturen utan bara måna om varandras bästa och ett genuint intresse om att dela med sig om sina erfarenheter, bra som dåliga.

Punkt slut. Kommentarer överflödiga.

/M

Vad är det som är Konstigt med mitt reggande? Jag har fått Odlas Nyhets brev under hela Förra året. Varit inne och kollat på Köp och Sälj bland annat.
          Har inte sett att det fanns Forum här innan. Hade jag inte reagerat på att det stod Vägg i vägg, så hade jag nog inte reggat mig heller. Men när jag läst, och såg det som stod, så var jag bara Tvungen att kommentera det.
          Har inte kollat på datum, om detta har stått länge.
          Är inte så Hemma här Ännu. Är bara med i Traderas Alla Trädgårds grupper. Konstigare är det Inte.
          Var ju Tvungen att regga mig, för att kunna skriva...
          Jag har väl lika mycket rätt att få fram mina erfarenheter, som alla andra.
          Nu när jag vet att det finns så kan jag ju tipsa andra att gå in och läsa.
          Vi är nog Många som har Bra erfarenhet av Irina.
          Firman kan jag inte yttra mig i, hur den funkar, för jag har bara handlat på Tradera.
          Jag hade som jag skrev innan, reagerat likadant, vem det än var som blev Oförskyllt anklagad.
          Då menar jag inte Vanlig Kritik, utan Anklagelser!
          Jag är Sådan bara. Det tänker jag Inte be om Ursäkt för!
          Jag kommer att Fortsätta handla av henne. Vad ni andra gör, är ju upp till er.
          Jag har Många som jag är Stam kund hos, och när Allt Funkar Bra, och man får fina Varor, så Återkommer man!
          Så är det ju!
          Ni som har Dåliga erfarenheter, undviker ju hennes växter och frö!

Är väl bättre att "prata" och reda ut ev. Problem?
          Hoppas Irina själv orkar svara på era frågor.
          Anar att hon är rätt ledsen, om hon nu har sorg också.
          /Carola

Citera
          C o a
          Inlägg 21-03-2008, 01:01
          Länk hit: #118

Medlem

CITAT (C o a @ 21-03-2008, 00:52) *
          Vad är det som är Konstigt med mitt reggande? Jag har fått Odlas Nyhets brev under hela Förra året. Varit inne och kollat på Köp och Sälj bland annat.
          Har inte sett att det fanns Forum här innan. Hade jag inte reagerat på att det stod Vägg i vägg, så hade jag nog inte reggat mig heller. Men när jag läst, och såg det som stod, så var jag bara Tvungen att kommentera det.
          Har inte kollat på datum, om detta har stått länge.
          Är inte så Hemma här Ännu. Är bara med i Traderas Alla Trädgårds grupper. Konstigare är det Inte.
          Var ju Tvungen att regga mig, för att kunna skriva...
          Jag har väl lika mycket rätt att få fram mina erfarenheter, som alla andra.
          Nu när jag vet att det finns så kan jag ju tipsa andra att gå in och läsa.
          Vi är nog Många som har Bra erfarenhet av Irina.
          Firman kan jag inte yttra mig i, hur den funkar, för jag har bara handlat på Tradera.
          Jag hade som jag skrev innan, reagerat likadant, vem det än var som blev Oförskyllt anklagad.
          Då menar jag inte Vanlig Kritik, utan Anklagelser!
          Jag är Sådan bara. Det tänker jag Inte be om Ursäkt för!
          Jag kommer att Fortsätta handla av henne. Vad ni andra gör, är ju upp till er.
          Jag har Många som jag är Stam kund hos, och när Allt Funkar Bra, och man får fina Varor, så Återkommer man!
          Så är det ju!
          Ni som har Dåliga erfarenheter, undviker ju hennes växter och frö!

Är väl bättre att "prata" och reda ut ev. Problem?
          Hoppas Irina själv orkar svara på era frågor.
          Anar att hon är rätt ledsen, om hon nu har sorg också.
          Vi är ju Här av Samma Intresse! Trädgård och Växter! Jag är Ny, så jag vet ännu inte så mycket om detta Forum.
          Ber om Ursäkt, om jag Varit för "Vass"! Detta är Inte min Natur, egentligen! Men jag vet hur det känns att bli anklagad för något som inte stämmer, i Andra Sammanhang! Det Gör Väldigt Ont!
          Man måste kunna få fram det Goda också, som Faktiskt Finns, hos Irina, och ALLA andra!
          Natti Natti! /Carola
          /Carola

Citera
          flaxss
          Inlägg 21-03-2008, 01:42
          Länk hit: #119

Gäster

även då du inte har nån som helst anknytning till henne privat ,, verkar du veta en hel del om henne privat och firman .

Citera
          Gita
          Inlägg 21-03-2008, 06:37
          Länk hit: #120

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (bahia1 @ 13-03-2008, 11:39) *
          Nu har jag ringt skattemyndigheten i Sundsvall där väggivägg håller till.
          Jag kan upplysa er alla att denna firman redovisar ingen inkomst och betalar inte in någon skatt.
          Jag kommer att anmäla henne för att få stopp på ETT företag i alla fall som är n bluffhandel. ranting.gif

Är Du säker på under viket namn firman ifråga är registrerat, har Du organisationsnummret? Vet Du vilken bolagsform firman i fråga drivs under? Vet Du om firman går med vinst, annars betalar man inte skatt. Är firman momsregistrerad?
          Det går inte att ringa skattemyndigheten och bara uppge ett firmanamn så där och få korrekta uppgifter. Tycker att Ditt inlägg är snudd på förtal.
          Gita

Citera

11 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 16:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon