Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

11 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Firma Vägg i Vägg, Fröbeställning
          clivia
          Inlägg 21-03-2008, 07:50
          Länk hit: #121

Medlem
          Antal inlägg: 1 126
          Medlem nr: 9 736

CITAT (Mica548 @ 20-03-2008, 23:55) *
          God kväll allihopa,
          Jag har tidigare klargjort min ställning avseende "väggivägg", dvs. upplever att Irina har lite mycket att göra och missar på elementära saker i leveranserna, men i övrigt helt OK. Ingen leverantör är perfekt. Att grobarheten är låg kan lika gärna bero på mig, då jag är hyfsat ny i gamet crying.gif crying.gif . Däremot tyckr jag att det är udda att hennes främsta försvarare reggade sig det senaste dygnet. Trovärdigheten hade varit högre om C o a varit medlem lite längre. Vi "odlaiter" upplever jag varken som "häxjagande" eller elaka av naturen utan bara måna om varandras bästa och ett genuint intresse om att dela med sig om sina erfarenheter, bra som dåliga.

Punkt slut. Kommentarer överflödiga.

/M

Edit: Rättat stavfel - förstår inte att det ska vara så svårt att inte "slira" på tangentbordet.

Trovärdigheten hade varit högre om C o a varit medlem lite längre. Vi "odlaiter" upplever jag varken som "häxjagande" eller elaka av naturen utan bara måna om varandras bästa och ett genuint intresse om att dela med sig om sina erfarenheter, bra som dåliga.
          jaha, de som är medlemmar på Odla.nu en längre tid har högre trovärdighet... devil.gif
          Som jag ser det gillar en del "Odlaiter" att leka en självutnämnd domstol och modern "stenkastning"...

MVH/clivia

Redigerat av clivia: 21-03-2008, 07:51

Citera
          flaxss
          Inlägg 21-03-2008, 09:16
          Länk hit: #122

Gäster

även om c o a har varit på odla och kollat runt en längre tid??

så började hon ju inte skriva förens denna tråden kom upp , plus har hon inte skrivit mer än i denna tråd vad jag vet . så lite märkligt är det nog .

jag har faktiskt inte så hög trovärdighet på dom medlemmar som blir medlem direkt och skriver i sådna här trådar . och jag bryr mig inte om vad c o a skriver , jag är mest intresserad från svar från väggivägg .

Redigerat av flaxss: 21-03-2008, 09:18

Citera
          Grå
          Inlägg 21-03-2008, 09:30
          Länk hit: #123

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

CITAT (Gita @ 21-03-2008, 06:37) *
          Är Du säker på under viket namn firman ifråga är registrerat, har Du organisationsnummret? Vet Du vilken bolagsform firman i fråga drivs under?

På näringslivsregistret på bolagsverket kan man få dessa uppgifter. Det är inte svårt.
          https://snr4.bolagsverket.se/snrgate/foretagssok.do

Citera
          Lemonne
          Inlägg 21-03-2008, 09:53
          Länk hit: #124

Medlem
          Antal inlägg: 743
          Medlem nr: 7 888

CITAT (flaxss @ 21-03-2008, 09:16) *

så började hon ju inte skriva förens denna tråden kom upp , plus har hon inte skrivit mer än i denna tråd vad jag vet . så lite märkligt är det nog .

jag har faktiskt inte så hög trovärdighet på dom medlemmar som blir medlem direkt och skriver i sådna här trådar . och jag bryr mig inte om vad c o a skriver , jag är mest intresserad från svar från väggivägg .

Jag har även noterat att vaggivagg och c o a har exakt samma svenskfel när de skriver... hmmm...

Citera
          clivia
          Inlägg 21-03-2008, 10:15
          Länk hit: #125

Medlem

CITAT (flaxss @ 21-03-2008, 09:16) *

Trovärdigheten har ingenting med antalet skrivna inlägg i detta forum att göra. Men märkligt nog ingen av er, självutnämda domare, har märkt att denna information

Jag kan upplysa er alla att denna firman redovisar ingen inkomst och betalar inte in någon skatt.
          Jag kommer att anmäla henne för att få stopp på ETT företag i alla fall som är n bluffhandel

bryter mot forumets regler och svensk lag. Detta är ett rent förtal.

Objektivitet är inte er starka sida.

MVH/clivia

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-03-2008, 10:18
          Länk hit: #126

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (clivia @ 21-03-2008, 10:15) *
          Trovärdigheten har ingenting med antalet skrivna inlägg i detta forum att göra. Men märkligt nog ingen av er, självutnämda domare, har märkt att denna information

Jag kan upplysa er alla att denna firman redovisar ingen inkomst och betalar inte in någon skatt.
          Jag kommer att anmäla henne för att få stopp på ETT företag i alla fall som är n bluffhandel

bryter mot forumets regler och svensk lag. Detta är ett rent förtal.

MVH/clivia

tummenupp.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          C o a
          Inlägg 21-03-2008, 10:45
          Länk hit: #127

Medlem
          Antal inlägg: 41
          Medlem nr: 14 731

CITAT (Lemonne @ 21-03-2008, 09:53) *
          Jag har även noterat att vaggivagg och c o a har exakt samma svenskfel när de skriver... hmmm...

Nu börjar du Faktiskt bli Riktigt OTREVLIG, som börjar antyda att min stavning, skulle tyda på att jag är Irina, eller man kan t.om ta detta RASISTISKT!.
          För det första ÄR jag svensk, vad NU DETTA ska ha för betydelse???
          Jag vet att Flera HÄR känner mig/har haft mig som kund, eller från Forum på Tradera.
          Jag har SAMMA alias där! C o a Jag bor i Sölvesborg! Är Sjukpensionär, med Kool och Fibramylagi!
          Min Familj består av 3 barn, och ett Barnbarn.
          MITT STÖRSTA INTRESSE ÄR FAMILJEN OCH TRÄDGÅRDEN!
          Jag har INGEN personlig anknytning till firman, eller Irina. Men handlar man från en Person under Många år, så bör man känna till dennas Varor! Är det Något Mera ni Undrar, över vad Gäller Min Trovärdighet, så har ODLA.NU min Adress eftersom jag Även handlat av dem!
          OCH att jag är NY har väl för Helskotta INTE med saken att göra.
          Om någon läser en Tidning, och ser en Rubrik, som denna känner till, så brukar man Oftast Läsa den...........

Citera
          clivia
          Inlägg 21-03-2008, 10:59
          Länk hit: #128

Medlem

CITAT (Lemonne @ 21-03-2008, 09:53) *

Om du inte har något förnuftigt att säga är det bättre att tiga.

MVH/clivia

Citera
          igl
          Inlägg 21-03-2008, 11:02
          Länk hit: #129

Medlem
          Antal inlägg: 284
          Medlem nr: 2 452

blev lite nyfiken på denna väggivägg och gick in på tradera och hittade följande auktion.
          http://www.tradera.com/Islandsk_hibiskus_L...uktion-58864839

Det roliga är ordet islandsk hibiscus vilket fick mig att läsa att den kommer från Island....

Lagunaria patersonii brukar kallas för Norfolk island hibiscus. Lite språkförbistring kanske
          men jag tycker nog en som säljer mycket frö ska få till det lite bättre.
          mvh
          inger

Citera
          clivia
          Inlägg 21-03-2008, 11:16
          Länk hit: #130

Medlem

CITAT (igl @ 21-03-2008, 11:02) *
          blev lite nyfiken på denna väggivägg och gick in på tradera och hittade följande auktion.

Det roliga är ordet islandsk hibiscus vilket fick mig att läsa att den kommer från Island....

Lagunaria patersonii brukar kallas för Norfolk island hibiscus. Lite språkförbistring kanske
          mvh
          inger

Varför skriver du inte till henne? Gör du aldrig fel? Känns det bra i själen att göra det på det här sättet? Är det roligt?

MVH/clivia

Citera
          Grå
          Inlägg 21-03-2008, 11:20
          Länk hit: #131

Medlem

CITAT (clivia @ 21-03-2008, 11:16) *
          Varför skriver du inte till henne? Gör du aldrig fel? Känns det bra i själen att göra det på det här sättet? Är det roligt?

MVH/clivia

Och vad håller du själv på med?

Det här är ett diskussionsforum (hör och häpna) och just i den här tråden diskuteras Firma Vägg i Vägg av missnöjda kunder v/s nöjda kunder och av skeptiska icke kunder som skulle kunnat bli kunder om läget hade varit ett annat.
          Det är bara att gilla läget.

Jag anser fortfarande att Irina bör komma in här och svara på de frågor som ställts. Jag tror knappast inte att hon är i behov av några riddare i skinande rustningar.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-03-2008, 11:26
          Länk hit: #132

Medlem

CITAT (C o a @ 21-03-2008, 10:45) *
          Nu börjar du Faktiskt bli Riktigt OTREVLIG, som börjar antyda att min stavning, skulle tyda på att jag är Irina, eller man kan t.om ta detta RASISTISKT!.
          För det första ÄR jag svensk, vad NU DETTA ska ha för betydelse???
          Jag vet att Flera HÄR känner mig/har haft mig som kund, eller från Forum på Tradera.
          Jag har SAMMA alias där! C o a Jag bor i Sölvesborg! Är Sjukpensionär, med Kool och Fibramylagi!
          Min Familj består av 3 barn, och ett Barnbarn.
          MITT STÖRSTA INTRESSE ÄR FAMILJEN OCH TRÄDGÅRDEN!
          Jag har INGEN personlig anknytning till firman, eller Irina. Men handlar man från en Person under Många år, så bör man känna till dennas Varor! Är det Något Mera ni Undrar, över vad Gäller Min Trovärdighet, så har ODLA.NU min Adress eftersom jag Även handlat av dem!
          OCH att jag är NY har väl för Helskotta INTE med saken att göra.
          Om någon läser en Tidning, och ser en Rubrik, som denna känner till, så brukar man Oftast Läsa den...........

Sluta skrik! Stora bokstäver i en text på ett forum brukar betyda att man skriker. Jag har fortfarande svårt att läsa det du skriver just för att du blandar stora och små bokstäver hejvilt. Så snälla sluta med det!

--------------------

Citera
          C o a
          Inlägg 21-03-2008, 11:31
          Länk hit: #133

Medlem

CITAT (igl @ 21-03-2008, 11:02) *

mvh
          inger

Om du läst tidigare inlägg, Som Irina (Vägg i vägg) själv skrivit, så har hon varit i Moskva, på sin Pappas Begravning.
          Alltså, är det troligt att hon inte kommer ursprungligen från Sverige. Eller??? Då kanske det KAN bli lite små Stav Fel!
          Det kan det ju För Mig, och jag ÄR svensk. Vilket är Rätt Oviktigt i allt detta.
          Får man inte ha Firma, eller Ha auktioner på Tradera, eller annan sait, om man inte kan Stava 100% ?
          Är det detta du Vill Påskina?
          Att man INTE är Seriös, Eller Trovärdig, för att man kanske inte stavar helt Korrekt?
          Det är nog bara Att maila alla de auktions ägare som har stav fel, så är detta lätt att Ändra. Man kan göra skrivelse i Auktion, Ändrat p.ga stav fel! ohmy.gif)))))

CITAT (Stintan43 @ 21-03-2008, 11:26) *
          Sluta skrik! Stora bokstäver i en text på ett forum brukar betyda att man skriker. Jag har fortfarande svårt att läsa det du skriver just för att du blandar stora och små bokstäver hejvilt. Så snälla sluta med det!

Visste inte at jag Skrek! Ber om Ursäkt!
          Gör så när jag vill poängtera ett ord.
          Det är nog mitt Sätt att skriva! Är inte som att jag Skriker!

Citera
          Grå
          Inlägg 21-03-2008, 11:34
          Länk hit: #134

Medlem

CITAT (C o a @ 21-03-2008, 11:28) *
          Alltså, är det troligt att hon inte kommer ursprungligen från Sverige. Eller??? Då kanske det KAN bli lite små Stav Fel!

Det var inte så mycket stavfelet, som det geografiska klavertrampet i det här fallet och då spelar det faktsikt inte så stor roll varifrån man kommer.

I övrigt - Kan du vara vänlig och ta bort ditt pekfinger från shift-knappen?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-03-2008, 11:39
          Länk hit: #135

Medlem

CITAT (C o a @ 21-03-2008, 11:31) *
          Visste inte at jag Skrek! Ber om Ursäkt!
          Gör så när jag vill poängtera ett ord.
          Det är nog mitt Sätt att skriva! Är inte som att jag Skriker!

Men om du vill låta seriös så kan du väl försöka ändra på det sättet att skriva då för du vill väl ändå att man ska kunna läsa det du skriver.

--------------------

Citera
          C o a
          Inlägg 21-03-2008, 12:18
          Länk hit: #136

Medlem

CITAT (Stintan43 @ 21-03-2008, 11:39) *
          Men om du vill låta seriös så kan du väl försöka ändra på det sättet att skriva då för du vill väl ändå att man ska kunna läsa det du skriver.

Visst kan jag försöka, men det är svårt när man blivit inrutad, i detta skrivande.
          Jag gör så utan att tänka. Har fått flera påpekelser om detta, men jag skriver med pekfingret, och då åker det andra ner automatiskt! Är inte så data van, tyvärr.
          Nu när jag skrivit detta så har jag automatiskt, gjort fel 7 ggr. och fått ändra i slutet! whistling.gif

Någon som vet om gamla album tas bort? Om man inte är aktiv i albumet....Hittar inte det jag laddade upp förra året!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-03-2008, 12:27
          Länk hit: #137

Medlem

Har du flera namn här på Odla?

--------------------

Citera
          marskattan
          Inlägg 21-03-2008, 12:45
          Länk hit: #138

Medlem
          Antal inlägg: 400
          Medlem nr: 6 987

CITAT (clivia @ 21-03-2008, 10:15) *

MVH/clivia

Jag måste säga att jag inte håller med dig här. Trovärdighet är något man skapar från grunden, från noll så att säga. Och det är väl rätt självklart att någon man "känt" länge litar man mer på än någon man "känt" kort tid. För mig är det så och det gäller oavsett om det är personer irl eller någon som skriver i forum.

Leker inte du domare själv när du rackar ner på "vårt" (dvs alla andras utom ditt) sätt att se på saken?

--------------------
          Agge/
          Trädgårsnybörjare som odlar på i zon 1-2.

Citera
          C o a
          Inlägg 21-03-2008, 12:52
          Länk hit: #139

Medlem

CITAT (Stintan43 @ 21-03-2008, 12:27) *
          Har du flera namn här på Odla?

Jag var lite aktiv här i Odla, förra året, under mitt förra Traderar alias som är carolacoa. Kortade sedan ner det till enbart C o a som jag även *hmm* kallas av familjen.( Kan bli så när man inte själv kan prata rent som barn) Heter Carola.
          Hade då ett album med massa trädgårdsbilder, och på huset, som jag gjorde efter tips från Karin i Skara, som är aktiv, och har album här. Även hennes Vän Linda tipsade mig mycket. Handlat mycket växter av båda. Båda två har underbara växter, och trädgårdar.
          Hade dock glömt mina inloggs uppgifter till det, eftersom jag bara är inne sporadiskt! Har messt kollat bilder, och Köp och Sälj!
          Visste inte ens om dessa forum innan. Har då inte behövt logga in.
          Fick därför göra nytt medlemskap nu, för att kunna skriva.
          Kram Carola

Citera
          rahmat2
          Inlägg 21-03-2008, 12:57
          Länk hit: #140

Gäster

CITAT (Stintan43 @ 21-03-2008, 11:26) *

Har använt stora bokstäver för att betona. Om läsarna tänkte som du säger ,lär det inte bli en bra bild om mitt sätta att argumentera smile.gif

Citera

11 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-06-2026, 04:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon