CITAT (Sisilisko @ 19-03-2008, 09:02)

Jag har upptäckt, till min glädje, att det finns fröpåsar som är märkta med en liten etikett som det står direktsådd på. Det är i och för sig nästan helt överensstämmande med de förslag som du fått ovan från Åsa i Mälardalen. Jag, som inte har speciellt mycket yta att förgro på, har totalbotaniserat bland dessa påsar.
Lycka till med villan, jag blev med villa i november och det är jättekul med tomt eller en potentiell trädgård!
Ett varningens ord bara för det här med beskäring. Jag tyckte att jag var jätteförsiktig när jag beskar äppelträden. Vips var hela gräsmattan full med pinnar. Mängden pinnar blev gigantisk när inte pinnarna satt på trädet längre. Sen, när jag ändå hade sekatören och sågen framme tog jag hand om buddlejan som också behövde en översyn och efter det var det dags att ringa på extrahämtning från sophämtningsföretaget.
Det är förresten också ett tips: Kolla om ert sophämtingsföretag har upphämtning av trädgårdsavfall på menyn. Hos oss, nord västra skåne, kostar det för en rimlig mängd trädgårdsavfall 4-500 kr och det blir nästan billigare än att hyra släp och fixa själv.
Å, det låter jättebra. Tack för tipset om fröpåsar märkta med direktsådd på!
Tack även för tipset om sophämtning av trädgårdsavfall. Vi har tyvärr (?) inget som behöver beskäras, bara tallar eftersom det är en naturtomt. Men jag skall försöka hitta något ställe för ett fruktträd :-)
Redigerat av Nanashi: 25-03-2008, 14:28