|
|
  |
2 små barn mördade, Arboga i kväll |
|
|
|
23-03-2008, 11:18
|

Medlem
Antal inlägg: 2 648
Medlem nr: 11 526

|
CITAT (Berith @ 23-03-2008, 11:13)  Du pratar om din tro - för mej förklarar det en hel del, men det är en diskussion jag inte går in på här. Det tycker jag gott och väl du kan göra eftersom du tyckte att du kunde ta upp det - alternativt en "Hur funkar Grå" tråd, för det verkar ju som att det behövs. Jag vill gärna att du talar om för mig vad min religiösa tro är och går ut på. Ps. Jag har tre förlovningar, två äktenskap och ett stort antal förhållanden lämnade bakom mig. Jag tänkte fortsätta leva mitt liv ensam tills min nuvarande sambo dök upp och visade att han är en riktig man med huvudet på skaft. Jag älskar honom och min son. Killen i matbutiken är bara ännu en man oavsett inställsamt flin eller inte. Ds.
|
|
|
|
|
23-03-2008, 11:23
|

Medlem

|
CITAT (Berith @ 23-03-2008, 11:13)  Och jag är absolut inte orolig för din sons sexuella uppfattning, Nu är det andra gången bara i denna tråden som du skriver en massa ämnat som dina funderingar och sedan dementerar dem som om du inte alls kändes vid dem. Vad håller du på med egentligen?
|
|
|
|
|
23-03-2008, 11:54
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
CITAT (Grå @ 23-03-2008, 11:23)  Nu är det andra gången bara i denna tråden som du skriver en massa ämnat som dina funderingar och sedan dementerar dem som om du inte alls kändes vid dem. Vad håller du på med egentligen? På nåt sätt tror jag att vi pratar förbi varandra. Jag är uppriktigt inte orolig för din sons sexuella uppfattning. Kanske för att jag helt enkelt inte känner honom, jag vet inte. Vad spelar det för roll om han porrsurfar som 12-åring? Egentligen. Med risk för att själv bli missuppfattad - menar du att ditt manshat har med män/sex att göra...? Sorry, men jag förstår inte allt och ju mer jag undrar, ju mer undrar jag. Visst, jag kopplar såklart också ihop män med sex, men inte alltid när nånting har med män att göra. Jag ser mannen som nåt annat än sexobjekt, eller hur jag ska säga. PS. Killen i mataffären har absolut inte nåt inställsamt flin, han är bara trevlig helt enkelt. Förstår att vi inte handlar i samma matbutik så därför har du missat honom.
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
23-03-2008, 12:04
|

Medlem

|
CITAT (Berith @ 23-03-2008, 11:54)  På nåt sätt tror jag att vi pratar förbi varandra.
Jag är uppriktigt inte orolig för din sons sexuella uppfattning. Kanske för att jag helt enkelt inte känner honom, jag vet inte. Vad spelar det för roll om han porrsurfar som 12-åring? Egentligen.
Med risk för att själv bli missuppfattad - menar du att ditt manshat har med män/sex att göra...? Sorry, men jag förstår inte allt och ju mer jag undrar, ju mer undrar jag. Visst, jag kopplar såklart också ihop män med sex, men inte alltid när nånting har med män att göra. Jag ser mannen som nåt annat än sexobjekt, eller hur jag ska säga.
PS. Killen i mataffären har absolut inte nåt inställsamt flin, han är bara trevlig helt enkelt. Förstår att vi inte handlar i samma matbutik så därför har du missat honom. Alla butiksbiträden, oavsett kön (  ) är inställsamma i kassan och kräks galla över kunderna i fikarummet. Nej, detta handlar inte om män/sex. Jag tror faktiskt att du skulle behöva läsa om en del inlägg igen, för nu börjar du ställa frågor som jag redan har svarat på. Föreslår att du läser det inlägget där jag började skriva här igen när någon, om det var du eller vem det var frågade vad jag varit med om och varför jag resonerar som jag gör. Det var innan du förklarade att du anser att alla män runt omkring dig är änglar för att din man råkar vara bra. Jag skulle nog tycka att du ska anse dig lyckligt lottad som har fått en bra man, istället. Detta handlar om mäns beteenden och de rättigheter de tillskriver sig som går helt och fullständigt emot alla filosofier om människors lika värde. Oavsett var och vem de är så kan de sällan stå rakryggade när de ställs mot väggen, för visst - om någon utför ett mord så är det alltid hemskt om det är någon annanstans än där man själv är. Om det är ens bästa kompis, så är det ennnan femma, eller hur? Jag tycker att det är allvarligt med ungdomar som porrsurfar, om detta nu är den enda referensen de får. Det har också varit skriverier om ungdomsgäng i 14-års åldern som utför gruppvåldtäkter på sina tjejkompisar och filmar detta. Anser du att det är ett normalt beteende som ska främjas? Eller anser du att detta inte heller existerar för att det inte förekommer i din omedelbara närhet?
|
|
|
|
|
23-03-2008, 12:09
|
Medlem
Antal inlägg: 2 933
Medlem nr: 13 452

|
CITAT Alla butiksbiträden, oavsett kön ( ) är inställsamma i kassan och kräks galla över kunderna i fikarummet Kräks galla i fikarumet gör man över snattare och otrevliga kunder. Jag har haft många mycket trevliga kunder som jag tycker mycket om.
|
|
|
|
|
23-03-2008, 12:17
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (Grå @ 23-03-2008, 11:18)  Ps. Jag har tre förlovningar, två äktenskap och ett stort antal förhållanden lämnade bakom mig. Ren otur eller? It takes two to tango. Gita
|
|
|
|
|
23-03-2008, 12:21
|

Medlem

|
CITAT (Solstorm @ 23-03-2008, 12:09)  Kräks galla i fikarumet gör man över snattare och otrevliga kunder. Jag har haft många mycket trevliga kunder som jag tycker mycket om. Ok, alla butiksbiträden utom en. OT - vilka egenskaper besitter en "otrevlig kund" ? CITAT (Gita @ 23-03-2008, 12:17)  Ren otur eller? It takes two to tango. Gita Inte alls. Det handlar om mäns beteenden och om kvinnor som inte tolererar det. Jag kastade ut dem. Den sista förlovningen fick en timme på sig att packa och försvinna. Hurså? Börjar du få dåligt med argument? Jag har ställt en fråga till dig angående barnamordet och män v/s kvinnor. Tänker du inte svara på den? CITAT (Lilla Birka @ 23-03-2008, 12:17)  Handlar denna tråden om att två små barn i Arboga blivit mördade? Ja, det tror jag att det gör. Har du något att säga om det? Det kanske kan underlätta för att få tråden på rätt spår igen?
|
|
|
|
|
23-03-2008, 12:22
|
Medlem

|
CITAT (Grå @ 23-03-2008, 11:18)  Killen i matbutiken är bara ännu en man oavsett inställsamt flin eller inte. Ds. Killen i matbutiken sköter sitt jobb, det ingår nämligen att vara trevlig mot kunderna om man jobbar i butik. Ganska inbilskt att tro att han stöter på dig...........Han är säkert vänlig mot alla kunder. Gita
|
|
|
|
|
23-03-2008, 12:24
|

Medlem

|
CITAT (Gita @ 23-03-2008, 12:22)  Ganska inbilskt att tro att han stöter på dig........... Nu hugger du allt i luften.
|
|
|
|
|
23-03-2008, 12:25
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
CITAT (Grå @ 23-03-2008, 12:04)  Alla butiksbiträden, oavsett kön (  ) är inställsamma i kassan och kräks galla över kunderna i fikarummet. Nej, detta handlar inte om män/sex. Jag tror faktiskt att du skulle behöva läsa om en del inlägg igen, för nu börjar du ställa frågor som jag redan har svarat på. Föreslår att du läser det inlägget där jag började skriva här igen när någon, om det var du eller vem det var frågade vad jag varit med om och varför jag resonerar som jag gör. Det var innan du förklarade att du anser att alla män runt omkring dig är änglar för att din man råkar vara bra. Jag skulle nog tycka att du ska anse dig lyckligt lottad som har fått en bra man, istället. Detta handlar om mäns beteenden och de rättigheter de tillskriver sig som går helt och fullständigt emot alla filosofier om människors lika värde. Oavsett var och vem de är så kan de sällan stå rakryggade när de ställs mot väggen, för visst - om någon utför ett mord så är det alltid hemskt om det är någon annanstans än där man själv är. Om det är ens bästa kompis, så är det ennnan femma, eller hur? Jag tycker att det är allvarligt med ungdomar som porrsurfar, om detta nu är den enda referensen de får. Det har också varit skriverier om ungdomsgäng i 14-års åldern som utför gruppvåldtäkter på sina tjejkompisar och filmar detta. Anser du att det är ett normalt beteende som ska främjas? Eller anser du att detta inte heller existerar för att det inte förekommer i din omedelbara närhet? Ok, har nog inte läst alla inlägg, iaf inte så noga som jag borde förstår jag nu. Neej, jag har inte frågat vad du varit med om. Blev intresserad nånstans i mitten där ordet "manshatare" dök upp, och började fundera och undra över det. "Det var innan du förklarade att du anser att alla män runt omkring dig är änglar för att din man råkar vara bra." Det där har jag aldrig sagt, jag tycker inte att alla män runt omkring mej är änglar. Fy fasen, ibland kan man bli hysterisk på vissa karlar, för deras sätt att vara eller tycka eller uppföra sej. Eller sucka högt när det ringer på dörrn och där står just han som bara är så...! Konstigt nog (?) blir jag aldrig det på min man. Kanske för att jag inte ser oss som fiender, eller konkurrenter i vårt förhållande? Visst, vi har olika uppfattning om en del saker men inte sjutton är vi osams för det. Nu hoppar jag denna tråden, den börjar dra väldigt långt från ursprungliga ämnet. På grund av mej, jag vet. Sorry, men det blir så ibland.
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
23-03-2008, 12:28
|

Medlem

|
CITAT (Berith @ 23-03-2008, 12:25)  Nu hoppar jag denna tråden, den börjar dra väldigt långt från ursprungliga ämnet. På grund av mej, jag vet. Sorry, men det blir så ibland.  Jag vill gärna att du tar upp dina åsikter om var jag står i min tro. Se till att jag får veta var och när du skriver om det.
|
|
|
|
|
23-03-2008, 12:29
|

Medlem
Antal inlägg: 895
Medlem nr: 14 105

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 22-03-2008, 14:44)  Det finns skitgubbar men skitkärringar finns det också gott om.
Hat förstör livet och äter upp människan innifrån Jovars - det finns skitkärringar också, men håll med om att män är starkt överrepresenterade vad gäller brottslighet i allmänhet och sexualbrott i synnerhet? Jag är (om någon nu skulle tvivla...) själv man, och vet självklart att de flesta män är reko. Men jag håller med om att samhället till stora delar är byggt på männens villkor. Visst, för några tusen år sedan kanske det var av nödvändighet, vad vet jag, men nuförtiden? För att förtydliga mig lite, jag känner ingen sexualbrottsling i lagens mening, men jag vet om män som betett sig på fullständigt oförlåtligt sätt...
--------------------
|
|
|
|
|
23-03-2008, 12:40
|

Medlem
Antal inlägg: 895
Medlem nr: 14 105

|
CITAT (Gita @ 23-03-2008, 12:22)  Killen i matbutiken sköter sitt jobb, det ingår nämligen att vara trevlig mot kunderna om man jobbar i butik. Ganska inbilskt att tro att han stöter på dig...........Han är säkert vänlig mot alla kunder. Gita Det tror jag det att killen i matbutiken är trevlig - för om han inte var det skulle han snart bli av med sitt jobb - han sköter helt enkelt sitt jobb på det enda sättet som är möjligt - med ett leende på läpparna, men säkert inte alltid inombords. Men var har du fått det ifrån att Grå skulle tro att han stöter på henne? det jag kan läsa ut ur det hon skriver är bara att det är ännu en man - dvs ingen närmare åsikt i varken positiv eller negativ riktning.
--------------------
|
|
|
|
|
23-03-2008, 12:50
|
Medlem

|
CITAT (Grå @ 23-03-2008, 12:21)  Jag har ställt en fråga till dig angående barnamordet och män v/s kvinnor. Tänker du inte svara på den? Ursäkta men jag har inte uppfattat frågan, men å andra sidan så spelar det nog ingen större roll. Tror aldrig att vi kommer att förstå varandra, jag bygger min världsbild på den absoluta majoriteten av hyfsat bra människor, män såväl som kvinnor, medan du hela tiden plockar fram den lilla delen dåliga. Kanske kan man säga att jag har en optimistisk livssyn medans du har en djupt pessimistisk syn på världen. Livet är härligt och fullt av härliga pojkar och män ( ja, kvinnor också). Jag avslutar nu den här debatten för min del och konstaterar att vi verkar komma från olika planeter. Gita
|
|
|
|
|
23-03-2008, 12:55
|

Medlem

|
CITAT (Gita @ 23-03-2008, 12:50)  Ursäkta men jag har inte uppfattat frågan, men å andra sidan så spelar det nog ingen större roll. Jag avslutar nu den här debatten för min del och konstaterar att vi verkar komma från olika planeter. Gita Du kan alltså inte svara på hur det kommer sig att det uppmärksammas i fet stil när kvinnor har begått ett mord och bara upplyses om när män har gjort det (igen). Det är bra att du har en positiv syn. Jag hoppas att du får fortsätta ha det.
|
|
|
|
|
23-03-2008, 13:04
|

Medlem
Antal inlägg: 8 486
Medlem nr: 9 409

|
jag vet inte vad du har för nyhetskällor men nog uppmärksammas det tydligt på löpsedlar (bland annat rörande rubriken i den här tråden) när män har gjort nåt?
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
23-03-2008, 13:24
|

Medlem

|
CITAT (skogstroll @ 23-03-2008, 13:04)  jag vet inte vad du har för nyhetskällor men nog uppmärksammas det tydligt på löpsedlar (bland annat rörande rubriken i den här tråden) när män har gjort nåt? Vi kan ju uppmärksamma några rubriker på t.ex aftonbladet under några dagar så får vi ju svart på vitt på hur det ser ut? Jag har för mig att den allra första artikeln skrev så här: TVÅ BARN KNIVDÖDADES I VILLA (nyhetsvärde) Familjen hittades i villa i arboga - en man gripen (liten text) HON VAR I ARBOGA (nyhetsvärde) Polisens vittne: Kvinnan liknade den misstänkta (liten text) Ett annat fall, där en man bet av sin hustrus ögonlock: Bet loss ögonlock på frun Detta visades enbart som telegram. Ett annat fall i Kvällsposten där mannen strypt sin fru och tryckt ner henne i villans oljetank: GÖMDE KROPPEN I VILLANS OLJETANK (nyhetsvärde) Nu åtalas den 31-årige man i Teckomatorp som erkänt att han vållat fembarnsmamman Zenias död och därefter placerat kroppen i villans oljetank. Åklagaren yrkar i första hand ansvar för mord. (Liten text)
|
|
|
|
|
23-03-2008, 15:23
|

Medlem

|
Förstasidan på aftonbladet: 31-ÅRINGEN FRISLÄPPT (nyhetsvärde) Tyskland: Kvinnan som misstänks för barnmorden i arboga har släppts på fri fot (Liten text) Observera att det nu inte är lika viktigt att omnämna KVINNAN i rubriken, som det var när hon greps. Men däremot i artikeln: HÄKTADE KVINNAN SLÄPPS (nyhetsvärde) Den 31-åriga kvinna som suttit häktad för morden i Arboga har släppts. Kvinnan är fortfarande misstänkt för morden och häktad i sin frånvaro i Sverige. (Liten text) http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2111116.abEtt annat fall: MÖRDAREN TOG KLÄDER SOM TROFÉER (nyhetsvärde) Miljardärsson efterlyst på mordet på Martine 23 (liten text) MÖRDAREN TOG KLÄDER SOM TROFÈER[/b] TRE HÄKTADE FÖR GRUPPVÅLDTÄKT (nyhetsvärde) Misstänks på sannolika skäl för att ha våldtagit 19-årig kvinna (liten text) Inte ett ord om några män i rubriken, men det var det. SVENSK SEXKÖPARE I KONTAKT MED UD (Nyhetsvärde) Kvinna eller man? Häktad stockholmare riskerar långt fängelsestraff i USA Ska ha rest från Sverige för att ha sex med 14-åring han träffat på nätet. (Liten text) En man alltså SCARLETT 15 MÖRDAD I GOA (Nyhetsvärde) Var på semester med familjen när hon mördades – en man gripen för dådet (Liten text)
|
|
|
|
|
23-03-2008, 15:32
|

Medlem

|
Dubbelmördare hävdar självförsvar detta visades endast som telegram.
Kvinna eller man?
Texten i telegrammet avslöjade dock att det var en man som knivhuggit sin exfru och hennes 65-åriga pappa till döds i en järnaffär i danska Hörsholm i lördags.
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|