CITAT (Grå @ 23-03-2008, 10:35)

"En kvinna!! En kvinna!! Det är en KVINNA som har mördat barnen!"
Varför är det så? Om jag nu har så fel i mitt resonemang - hur kommer det sig att folk uppmärksammar att det är just en kvinna som är förövaren?
Kan det möjligen vara så att det hör till ovanligheterna?
En tolkning kan vara att folk i gemen har högre tankar om kvinnor än om män, och att det därför är mer förvånande att en kvinna kan göra något tokigt. Dvs, media tycks förutsätta att män är svin, tänk så fördomsfullt.
CITAT (Grå @ 23-03-2008, 12:04)

Jag tycker att det är allvarligt med ungdomar som porrsurfar, om detta nu är den enda referensen de får. Det har också varit skriverier om ungdomsgäng i 14-års åldern som utför gruppvåldtäkter på sina tjejkompisar och filmar detta. Anser du att det är ett normalt beteende som ska främjas? Eller anser du att detta inte heller existerar för att det inte förekommer i din omedelbara närhet?
Den här typen av brottslingar bör såklart tvångsvårdas, och få lite hälsosam motion på arbetsläger under sommarloven kanske, men jag tror inte man kan skylla "porrsurfande" för alla dessa vansinnesdåd. Mer troligt är att barnen har fått helt skeva värderingar med sig från hemmet, kanske har de haft föräldrar som är misshandlare, sexbrottslingar, fähundar, krigsförbrytare, svin, vad vet jag - men det är i vilket fall som helst inga ursäkter, bara möjligen en delförklaring. Att brottsligheten sitter i Y-kromosomen tror jag inte. Det bör införas nolltolerans i skolorna mot sexistiskt beteende, oavsett om det är killar eller tjejer som kallar varandra "hora!" eller om det är tjejer eller killar som skriker "bög!" efter någon. Bör leda till diskussion med föräldrarna direkt. Om inte annat så för att föräldrarna tycker att det är jobbigt att behöva ta sig till skolan. En väldigt överväldigande stor majoritet av männen/killarna som någon gång konsumerat porr (i brist på bättre ordval) begår INTE brott. Sen kan man ju tycka att de är patetiska som inte istället går ut på krogen och super och träffar riktiga kvinnor om lusten faller på, men det är nog en annan diskussion.