Jag veeet att det är mycket "tjat" om Tradera och försäljare där men nu kunde jag alltså inte låta bli. Det är en säljare som säljer 10 stycken svarta pionvallmo frön för utropspriset 1 krona men köp nu priset är 35 kronor!!?? För 10 frön? Va???
Sen är bilden inte ens hennes utan om hon har köpt fröna på samma ställe som hon har hämtat bilden så kan jag säga att hon gör ett rejält klipp. För det är en Canadensisk firma som säljer 5000+ frön för 9,95 Canadensiska dollar. Vågar man räkna på vad vinsten blir då? Tja varför inte, det kan ju vara rätt kul...
5000 frön = 500 portioner X 35kr/portion= 17500 kronor... Inte illa. Visst nu tror jag ju inte hon får sålt alla fröna till det här priset, för i ärlighetens namn hoppas jag inte det finns så många dumma personer som köper det.
*skakar på huvudet och undrar HAR FOLK INGEN SKAM I KROPPEN (tänker på på säljaren)
länk till Tradera försäljarenLänk till orginalsäljaren i CanadaFör övrigt kan jag mer än gärna rekomendera säljaren i Canada. Mycket trevliga, bra service och mkt hög kvalitet på sina saker. Bra odlingsanvisningar dessutom. Däremot får man själv klura ut vilka växter som passar till vårt utomhusklimat.
fortfarande förvånad...