Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Påsklördag, vad gör ni i dag
          Chamomille
          Inlägg 22-03-2008, 20:35
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (mamamaggan @ 22-03-2008, 17:42) *
          Sitter här och hackar lite men annars så är jag sängliggande -cry-.gif !
          Nåja , det är inte SÅ synd om mig . Jag är lite snuvig , har lite ont i halsen och huvudet , hostar lite men svettas mycket när jag är uppe. Blev nog förkyld när jag satt på kvasten och åkte till Blåkulla!

trostar.gif Ja, det är kalla vindar där uppe må jag säga giggle.gif

CITAT (Grå @ 22-03-2008, 19:09) *
          Planerna för kvällen... hmm... inte för att jag tror att vi kommer att sitta med varsin laptop i knäet och reta upp folk på odla hela kvällen, men en liten stund iallafall.
          Dagen har bestått av skogspromenad i solen - vi hittade lospår smile.gif , en riktigt mastig påskbuffé bestående av örtplättar innehållande timjan, gräslök, persilja, mynta, citronmeliss och svartvinbärsblad (ja en herrans blandning, men jag tog allt som tittade upp under snön och i köksfönstret och det blev faktiskt riktigt bra ihop) med kaviarcreme fraiche, Tosans potatissallad, apelsinmarinerade kycklingvingar (benen var slut), nässelomelett, ägg och sill (naturligtvis), ruccola&avocadosallad och olivbröd med mycket smör på.
          Riktigt mätta och tjocka om magen satte vi oss och tittade på Morden i Midsommer och nu en go´kopp kaffe och lite odla smile.gif

Vad vi då ska hitta på ikväll vet jag inte. Hade vi tänkt oss för hade vi kunnat förberett för en brasa så här lagom när mörkret faller på, men det får väl vänta till nästa år då.

Hoppas ni får det mysigt ikväll iallafall ni andra!

Hallådär.. Dom plättarna vill jag ha recept på i en annan tråd biggrin.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Grå
          Inlägg 22-03-2008, 20:42
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

CITAT (Chamomille @ 22-03-2008, 20:35) *
          trostar.gif Ja, det är kalla vindar där uppe må jag säga giggle.gif
          Hallådär.. Dom plättarna vill jag ha recept på i en annan tråd biggrin.gif

wink.gif
          Det finns det. Under min "Vad äter ni till påsk" i receptavdelningen har EKLO gett mig tipset på dem. Jag gjorde en vanlig plättsmet (pannkakssmet) och hällde i en massa finklippta färska örter och så stekte jag dem i plättlagg till små, fina godingar. Med creme fraiche utblandad med en klick kaviar blir de lite halvdana blinier. Smarriga smile.gif

Citera
          zaaritha
          Inlägg 22-03-2008, 21:03
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Latat oss.
          Ätit ägg o sill.
          Tittat på filmer på DVD.
          Ska nu äta "räkröra"--het+ bulgur!

Citera
          Mollis
          Inlägg 23-03-2008, 00:42
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 2 425
          Medlem nr: 10 996

Har haft barnen med respektive här idag och det är alltid så himla kul,, Trots min "disaster-tårta" (den superenkla påsktårtan!) så ligger jag på plus vad gäller resten av måltiden och jag lyckades med att skicka med återstoden av tårtan till en av svärsönerna.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-12-2025, 08:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon