Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > 3D Garden Composer, Intresseundersökning
          syrolis
          Inlägg 18-08-2003, 10:59
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 71
          Medlem nr: 1 197

Fått svar...

"Dear Sylvia

Thanks very much indeed for your email.

Our Geoff Hamiltons 3 D Garden Designer is not the same product as the Garden Composer.

Knepigt, särskilt om man ser på produktbilden Produktbild på GSP hemsida
          och jämför den med
          Produktbild på gardencomposers hemsida

Nåja jag har frågat om ovan bilder och ser fram emot svar igen...
          Finns så stora tillfälligheter designmässigt i ett trädgårdsdesignprogram?

--------------------
          Zon 2 (3)

Citera
          syrolis
          Inlägg 18-08-2003, 11:37
          Länk hit: #62

Medlem

Nytt svar tongue.gif

Dear Sylvia

Thanks very much for you email.

Looking at the two products, they certainly look the same. It could be possible that they are the same. We license the title from a developer in Russia and they may well have licensed the same title to a company in USA.

If you would like to obtain a copy of the version GSP sell then you can purchase it from our website.

Jahopp. Då vet jag det. Nu gäller det att prata ryska då...
          Det är ju en viss skillnad på produkten i USA och UK. Bla storleken på databasen UK(3700plantor - CD) och USA (12000 plantor . DVD)

Jag har återigen frågat om det kommer en nyare version med fler plantor...

--------------------
          Zon 2 (3)

Citera
          Eva Swahn
          Inlägg 18-08-2003, 12:07
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 752
          Medlem nr: 300

http://www.gartneriet.dk/artikler/artikel/2/

Jag råkade snubbla över denna artikel (på danska visserligen) men den handlar om trädgårdsplanering på dator. Jag kan ingenting om detta men ville bara visa - det kanske är skit?

--------------------
          Eva i zon I

Citera
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 18-08-2003, 12:07
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 5 498
          Medlem nr: 20

Det är INTE helt omöjligt för jag fick faktiskt en hel del träffar på Garden Composer på RYSKA!

Nu vart det genast mycket intressant! Fast det var ju det här med MAC då....

Hälsar Ingrid

Citera
          Marie zon3
          Inlägg 18-08-2003, 12:12
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 60
          Medlem nr: 328

Kolla här på Garden Composers hemsida under Public Reviews:
          Geoff Hamilton (UK):
          "Perhaps because I'm not exactly in the springtime of my youth, I was, until a few years ago, a bit of a computer duffer. I'm still no whizz-kid but now, like everyone else, I wonder how I ever managed without one. I hope you'll soon be saying the same thing about computer garden design. I know I am."

Lite skumt är det...

/Marie

Citera
          Marie zon3
          Inlägg 18-08-2003, 12:13
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 60
          Medlem nr: 328

Förresten så står det också:

Ulf Schenkmanis & Lars-Erik Samuelsson (Sweden):
          "Unless you have a rare natural talent, working piecemeal as ideas occur to you always results in a "bitty" garden with no natural cohesion. Working it out first on paper or on the screen will not only save you a great deal of money, it'll save hours of work and lots of disappointment too."

Kanske man kan få någon mer kommentar från dessa herrar, någon som har någon bra kontakt?

Citera
          Hasse_h
          Inlägg 18-08-2003, 12:22
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 1 084
          Medlem nr: 933

CITAT (syrolis @ 18-08-2003, 11:36)
          Är det på gång så blir det nog enklare att köpa från England än USA med tanke på tullar och frakter?

Det verkar finnas en hel del skepsis kring 3D Garden Composer och att köpa det från USA. Kanske är det befogat, vad vet jag. Är det så att det kommer att finnas att köpa i Storbritannien inom kort, eventuellt under ett annat namn, så försvinner väl en del av vitsen med att göra ett gemensamt inköp eftersom det då blir billigare med frakter, ingen tull, lägre moms (?) etc. Då är det ju lika bra och kanske enklare att man beställer var o en för sig. Besparingspotentialen blir ju väldigt liten, speciellt som vi ändå inte verkar komma upp i tillräckliga volymer.

Då anser jag att det är lika bra att vi avblåser ett gemensamt inköp av 3D Garden Composer.
          Kanske någon annan vill plocka upp bollen igen, men jag gör det inte.

Jag hoppas att ni hittar något ni blir nöjda med och jag ber om ursäkt för att eventuellt ha fört er på villovägar.

Citera
          syrolis
          Inlägg 18-08-2003, 12:36
          Länk hit: #68

Medlem

Tss...

Varför avblåsa någonting som börjar bli intressant?
          Jag är fortfarande med på att köpa från USA. Kan tänka mig att köpa själv därifrån också om du Hasse inte är intresserad av att samköpa längre.

Men jag vill gärna höra vad de säger i UK då de verkar ha bättre support där när det gäller själva produkten. OM produkten kommer där i DVD så kan det ju faktiskt vara ett bättre val att vänta någon månad eller så?

Men jag har också skickat iväg ett mail till Ryssland för att höra om den finns / planeras i en svensk version.

Nyfikenhet skadar ju inte.

Och du Hasse har väl inte fört någon på villovägar utan kommit med ett gott initiativ?

--------------------
          Zon 2 (3)

Citera
          Hasse_h
          Inlägg 18-08-2003, 12:48
          Länk hit: #69

Medlem

CITAT (syrolis @ 18-08-2003, 13:36)
          Varför avblåsa någonting som börjar bli intressant?
          ...
          Och du Hasse har väl inte fört någon på villovägar utan kommit med ett gott initiativ?

Tiden verkar hursomhelst inte vara mogen, det verkar finnas alltför många frågeställningar hos många som gör att ett gemensamt inköp kanske inte är det bästa just nu. Volymen blir då också för liten för att vi ska kunna spara något.

Om initiativet var gott vet jag inte, men det har ju iaf fått många att börja fundera kring frågan. Och det kanske möjligen kan vara till nån nytta.

Citera
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 18-08-2003, 13:38
          Länk hit: #70

Medlem

Näää Hasse - ta det inte fel nu - vi försöker ju bara hjälpa Dig!
          Jag är hemskt skeptisk till databasen med alla USA-växter i och tänker att samma program fast ifårn nånstans i Europa borde vara MINST lika bra - men är vi alla säkra på att det itne finns och har kollat så :-)
          Kallas research ;-)) å vem vet man kanske snubblar på någe helt annat ännu bättre - eller recensioner etc. Eller får reda på att den kommer till Europa inom två månader typ :-D

Apropos namn - kan det inte vara så att Geoff Hamilton ( en välkänd trädgårdsgfuru tyvärr avliden) lånade ut sitt namn?

Undrar Ingrid

Citera
          Kristina zon 3
          Inlägg 18-08-2003, 13:55
          Länk hit: #71

Medlem
          Antal inlägg: 175
          Medlem nr: 1 025

Ville gärna vara med. Men har en Mac så det funkar ju inte. Jag tyckte att initiativet var toppen. Kanske inte i första hand för att spara några kronor, utan för att ha en användarklubb. Alltid är det väl någon som klurat ut hur något är. Tänk va bra att bolla idéer med någon som kör samma program.

Hasse, även om jag inte kunde vara med pga Macen, så tyckte jag det var ett toppeninitiativ, funderade till och med lite på Virituell PC, men det är en luring.

Går det något tåg med macar, då hoppar jag ombord.

Kristina

Citera
          Hasse_h
          Inlägg 18-08-2003, 15:02
          Länk hit: #72

Medlem

CITAT (Ingrid på Västkusten @ 18-08-2003, 14:38)
          Jag är hemskt skeptisk till databasen med alla USA-växter i och tänker att samma program fast ifårn nånstans i Europa borde vara MINST lika bra - men är vi alla säkra på att det itne finns och har kollat så :-)
          Kallas research ;-)) å vem vet man kanske snubblar på någe helt annat ännu bättre - eller recensioner etc. Eller får reda på att den kommer till Europa inom två månader typ :-D

Exakt, det är det jag menar. Därför känns inte tiden mogen för en gemensam beställning. Man kan alltid leta lite till, och lite till, och kanske ännu lite till. Kanske man hittar något som är ännu lite bättre och ännu lite billigare.

Research i all ära, jag har letat ända sedan jag upptäckte att min gamla SPCS Trädgårdsguide 2.0 inte fungerade i XP, kan det vara i 2 år? Ämnet har diskuterats flera ggr på odla.nu sedan jag blev medlem men det har aldrig resulterat i något konkret. Har väl inte utforskat vartenda litet hörn i världen av trädgårdsprogramvaror, men tycker ändå att jag hittat tillräckligt rätt. Ibland är inte devisen "endast det bästa är gott nog" helt applicerbar. Inte för mig iaf.

Men kanske denna diskussionen nu ändå kan leda fram till att det kommer fram flera fullgoda alternativ. Jättebra om det blir så.

Citera
          Virgo
          Inlägg 18-08-2003, 15:52
          Länk hit: #73

Medlem
          Antal inlägg: 1 934
          Medlem nr: 17

Nu ska du inte vara sån Hasse. Bara för att några är lite skeptiska behöver du inte tappa sugen. Alla på listan är väl fortfarande intresserade eller?

Jag har fortfarande inte bestämt mig ännu, största orsaken är att jag är lite allergisk mot sådana amrikanska programvaror.

--------------------
          mvh
          Virgo

Den som hittar stavfel får behålla dessa!

Citera
          e_sedell
          Inlägg 18-08-2003, 17:59
          Länk hit: #74

Medlem
          Antal inlägg: 2 001
          Medlem nr: 662

Det är ju det program med överlägset antal växter och ett ganska enkelt sätt att söka på. Att köpa brukar alldrig vara fel, framföralt får man ju ner frakten. Sen om man få mängdrabatt så är ju det extra bra, men då behöver man nog komma upp i åtminstone 50 ex.

Ett annat sätt är att någon som har/känner någon som har ett företag köper produkten via det. Då kan man slippa undan skatt. Jag har köpt på det viset flera gånger..... Det går ju inte att köra med faktura då, tror jag inte i af, men det är lönt besväret.

Jag kom på att tänka på en sak, SPCS marknadsföring var väll inte så bra.... de använde sig av sjenkmani *stavning*, srecis som det var han som gjort det. Eller har han varit med och bearbetat? Jag var ju inte så stor på den tiden.......

--------------------
          Erik, zon II

Citera
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 18-08-2003, 18:17
          Länk hit: #75

Medlem

Tja det här med frakt å moms - oftast slinker ju DVDs igenom etc - kontakta företaget å fråga om de kan skriva en mindre mängd pengar på tulldeklarationen, så kanske det slinker igenom och DET är ju det billigaste!
          Inget att räkna med - men en bonus om det inträffar!

Hälsar ingrid

Citera
          nilla
          Inlägg 18-08-2003, 18:52
          Länk hit: #76

Medlem
          Antal inlägg: 530
          Medlem nr: 1 330

CITAT (Hasse_h @ 18-08-2003, 16:02)
          Man kan alltid leta lite till, och lite till, och kanske ännu lite till. Kanske man hittar något som är ännu lite bättre och ännu lite billigare.

Exakt vad jag tänkte när ditt förslag dök upp! Jag har nämligen velat fram och tillbaka och varit halvsugen på att skaffa nåt men inte kunnat bestämma vilket osv... Därför var det en lättnad att äntligen komma till skott!! Tack för ditt initiativ - toppen!

Jag har full förståelse för att du släpper organisationen av det här - kanske jag får tummen ur och gör en beställning nu ...eller senare när jag har mer tid och lust att ägna mej åt den virtuella trädården i stället för den levande som kräver mer tid än jag har just nu.

I vilket fall som helst tycker jag det är en bra ide att fortsätta tänka i banorna att skaffa samma program. Halva nyttan kan ju vara just den att det finns flera användare som har kontakt och kan samarbeta med växtlistor och liknande. Att man kan hjälpa varann över trösklar är ju också ett stort plus i sammanhanget.

Ser fram emot dom första rapporterna om hur det är att använda!

Gunilla

P.S Har beställt program från U.S:A flera gånger genom åren, ibland har det blivit utan tull ibland med - lite lotteri. Chansen att det ska slinka igenom är nog större för ett ex. än för fler så det kanske är smart att beställa individuellt av den anledningen.

Citera
          Hasse_h
          Inlägg 18-08-2003, 20:55
          Länk hit: #77

Medlem

CITAT (Virgo @ 18-08-2003, 16:52)
          Nu ska du inte vara sån Hasse. Bara för att några är lite skeptiska behöver du inte tappa sugen. Alla på listan är väl fortfarande intresserade eller?

Tja, vad ska man säga... det känns nog som att de ekonomiska fördelarna med en sambeställning av det alternativ jag lade fram från början i stort sett blir obefintliga, speciellt som det framkommer nya rön som gör att USA-alternativets fördelar minskar kraftigt, antingen nu eller om några månader. Skulle det visa sig att det finns likvärdiga program till väsentligt lägre kostnad i England, vilket det nu verkar göra, tja då faller idén med sambeställning. Anser jag iaf.

CITAT (e_sedell @ 18-08-2003, 18:59)
          ..Ett annat sätt är att någon som har/känner någon som har ett företag köper produkten via det. Då kan man slippa undan skatt. Jag har köpt på det viset flera gånger..... Det går ju inte att köra med faktura då, tror jag inte i af, men det är lönt besväret.

Be my guest. Känner någon för det så varsågod, jag har inte den möjligheten.

CITAT (Ingrid på Västkusten @ 18-08-2003, 19:17)
          Tja det här med frakt å moms - oftast slinker ju DVDs igenom etc - kontakta företaget å fråga om de kan skriva en mindre mängd pengar på tulldeklarationen, så kanske det slinker igenom och DET är ju det billigaste!
          Inget att räkna med - men en bonus om det inträffar!

Hälsar ingrid

Kanske, kanske inte. Inget jag har lust att stå som ansvarig mottagare för. Jag har fått tillräckligt med små överraskningar i livet för att vilja chansa om en sådan här grej.

CITAT (nilla @ 18-08-2003, 19:52)
          I vilket fall som helst tycker jag det är en bra ide att fortsätta tänka i banorna att skaffa samma program. Halva nyttan kan ju vara just den att det finns flera användare som har kontakt och kan samarbeta med växtlistor och liknande. Att man kan hjälpa varann över trösklar är ju också ett stort plus i sammanhanget.

Japp, det var min huvudtanke med mitt initiativ.

Som jag sagt, någon annan får gärna plocka upp bollen. Intressent-listan finns ju kvar och hittills har väl ingen backat ur från den. Mer än jag själv då... wacko.gif

Citera
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 18-08-2003, 21:12
          Länk hit: #78

Medlem

Jaja - är det sådana tongångar nu - det var ju tråkigt för dem som anmälde sig ju! Vi som ifrågasatte menade absolut inge illa - men tydligen tog det visst illa Hasse- ingen menade någe illa - varför så ledsen?

Citera
          Virgo
          Inlägg 18-08-2003, 21:17
          Länk hit: #79

Medlem
          Antal inlägg: 1 934
          Medlem nr: 17

@Hasse,

Har du fått nåt svar från företaget om du får nån rabatt?

--------------------
          mvh
          Virgo

Den som hittar stavfel får behålla dessa!

Citera
          e_sedell
          Inlägg 18-08-2003, 21:25
          Länk hit: #80

Medlem
          Antal inlägg: 2 001
          Medlem nr: 662

.....om inte, hur många måste man köpa för at få det och hur mycket är det då frågan om? 10%?

--------------------
          Erik, zon II

Citera

8 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-06-2025, 13:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon