CITAT (Virgo @ 18-08-2003, 16:52)
Nu ska du inte vara sån Hasse. Bara för att några är lite skeptiska behöver du inte tappa sugen. Alla på listan är väl fortfarande intresserade eller?
Tja, vad ska man säga... det känns nog som att de ekonomiska fördelarna med en sambeställning av det alternativ jag lade fram från början i stort sett blir obefintliga, speciellt som det framkommer nya rön som gör att USA-alternativets fördelar minskar kraftigt, antingen nu eller om några månader. Skulle det visa sig att det finns likvärdiga program till väsentligt lägre kostnad i England, vilket det nu verkar göra, tja då faller idén med sambeställning. Anser jag iaf.
CITAT (e_sedell @ 18-08-2003, 18:59)
..Ett annat sätt är att någon som har/känner någon som har ett företag köper produkten via det. Då kan man slippa undan skatt. Jag har köpt på det viset flera gånger..... Det går ju inte att köra med faktura då, tror jag inte i af, men det är lönt besväret.
Be my guest. Känner någon för det så varsågod, jag har inte den möjligheten.
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 18-08-2003, 19:17)
Tja det här med frakt å moms - oftast slinker ju DVDs igenom etc - kontakta företaget å fråga om de kan skriva en mindre mängd pengar på tulldeklarationen, så kanske det slinker igenom och DET är ju det billigaste!
Inget att räkna med - men en bonus om det inträffar!
Hälsar ingrid
Kanske, kanske inte. Inget jag har lust att stå som ansvarig mottagare för. Jag har fått tillräckligt med små överraskningar i livet för att vilja chansa om en sådan här grej.
CITAT (nilla @ 18-08-2003, 19:52)
I vilket fall som helst tycker jag det är en bra ide att fortsätta tänka i banorna att skaffa samma program. Halva nyttan kan ju vara just den att det finns flera användare som har kontakt och kan samarbeta med växtlistor och liknande. Att man kan hjälpa varann över trösklar är ju också ett stort plus i sammanhanget.
Japp, det var min huvudtanke med mitt initiativ.
Som jag sagt, någon annan får gärna plocka upp bollen. Intressent-listan finns ju kvar och hittills har väl ingen backat ur från den. Mer än jag själv då...