Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hur många av er vågar, öppet prata om problem som rör sig om område nedom midjan?
          LadyG
          Inlägg 28-03-2008, 23:40
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Netha @ 28-03-2008, 23:09) *
          Att be om att få ta PSA-prov... tycker jag varje man skulle ta tillvara.
          Inte för att det alltid visar om man har begynnande- el cancer.
          Men det ger iaf en liten vink om hur det förhåller sig.

Det borde .. enl mitt tycke... vara lika naturligt som att vi kvinnor får ta cancerprov i underlivet med jämna mellanrum.

Förstår inte varför det är så lätt att lämna in bilen på smörjning t ex, men inte gå en extra gång till läkaren.
          Är det inte lite samma sak, dvs leta efter något som kanske är fel och åtgärda det innan det blir ett stort problem?

Är inte livhanken viktigare än så?

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          rahmat2
          Inlägg 28-03-2008, 23:44
          Länk hit: #22

Gäster

CITAT (Bee @ 28-03-2008, 23:40) *
          Jag hörde dig första gången smile.gif

Fördom? - Jag kan inte relatera några siffror här och nu men det är så att många fler kvinnor undersöker sina vitala organ - bröst och underliv - än vad män undersöker sina vitala organ. Det är rätt många män som "plötsligt" upptäcker att dom har långt gången prostatacancer.... -vilket kunde ha mildrats om dom undersökt sig i tid!
          Om det är fördom eller dumhet kan nog bara en man svara på.

Tycker du att dessa förklaringar håller ihop med den meningen som jag tog som citat?

Citera
          Gita
          Inlägg 28-03-2008, 23:46
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Netha @ 28-03-2008, 22:44) *
          Nämen ... för öppen... det kan man väl inte vara.

Jo, för öppen kan man vara. jag har ingen som helst lust att höra om för mig vilt främmande personers mest intima problem.
          Och nej, pryd är jag inte, jag kan prata om allt med mina närstående och mina nära vänner.
          Jag blir mest misstrogen när någon för mig okänd person blottar sig allt för mycket, att generellt, dvs. inte privat,diskutera de flesta företeelser tror jag däremot är bra.
          Gita

Citera
          Bee
          Inlägg 28-03-2008, 23:50
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

CITAT (rahmat2 @ 28-03-2008, 23:44) *
          Tycker du att dessa förklaringar håller ihop med den meningen som jag tog som citat?

Ja, absolut.

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          rahmat2
          Inlägg 28-03-2008, 23:55
          Länk hit: #25

Gäster

CITAT (Bee @ 28-03-2008, 23:50) *
          Ja, absolut.

Där du berättar om ditt livskamrat har jag inget att säga än att hålla med dig. Men sista meningen adressera du för 3120000000
          män. Är det en logisk resultat av det du från början säger, tror du?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 29-03-2008, 00:03
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Netha @ 28-03-2008, 23:04) *
          Måset fråga .. Varför?
          Vad är det som eg hindrar dig att prata om t.ex onormala blödningar/klimakteriebesvär som svettningar/värmevallningar
          med din bror/syster el granne/vän?

Det är just detta som förbryllat mig i alla år.
          Varför kan man inte öppet prata om allt?

Hehe jag sa att jag pratar inte med vem som helst vilket betyder att det måste vara en nära förtrogen för att jag ska prata.
          Det finns alltså någon jag kan prata med om sådant som rör underlivet. Att jag har svårt att tala öppet hur som helst om detta
          beror som jag sa på att jag är pryd. Men detta gäller inte vanliga klimakteriebesvär som svettningar/vallningar, då spelar det ingen roll
          plus att det många gånger syns lång väg om man har besvär med det.

Den egentliga orsaken kanske ligger i uppfostran jag vet faktiskt inte och har inte funderat så mycket på det heller.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Bee
          Inlägg 29-03-2008, 00:04
          Länk hit: #27

Medlem

CITAT (rahmat2 @ 28-03-2008, 23:55) *
          Där du berättar om ditt livskamrat har jag inget att säga än att hålla med dig. Men sista meningen adressera du för 3120000000
          män. Är det en logisk resultat av det du från början säger, tror du?

Ja, absolut! Om det enbart rörde sig om min man skulle det inte synas i statistiken, men nu är han bara en i mängden av män som inte vill låta sig undersökas och därför kan anses som typexempel på ett "flyktbeteende" ("har jag inte undersökt mig så har jag jag ingen sjukdom"). Hade inte tagit upp det som exempel annars.
          Och jag tycker verkligen att män är dumma som inte undersöker sig!! Det handlar inte bara om deras eget ego - det drabbar även deras kvinnor!

--------------------

Citera
          rahmat2
          Inlägg 29-03-2008, 00:07
          Länk hit: #28

Gäster

CITAT (Bee @ 29-03-2008, 00:04) *
          Ja, absolut! Om det enbart rörde sig om min man skulle det inte synas i statistiken, men nu är han bara en i mängden av män som inte vill låta sig undersökas och därför kan anses som typexempel på ett "flyktbeteende" ("har jag inte undersökt mig så har jag jag ingen sjukdom"). Hade inte tagit upp det som exempel annars.
          Och jag tycker verkligen att män är dumma som inte undersöker sig!! Det handlar inte bara om deras eget ego - det drabbar även deras kvinnor!

Jag brukar vara öppen för att undersöka mig i olika sammanhang. Varför måste jag hamna bland de som inte undersöker sig?

Citera
          Tezzla
          Inlägg 29-03-2008, 00:12
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

CITAT (Netha @ 28-03-2008, 22:44) *
          Nämen ... för öppen... det kan man väl inte vara.

Jo, det kan man definitivt vara! Att vara öppen och dela med sig handlar om att man faktiskt har en så pass nära relation med någon att man vet att den personen kan "ta det". Man kan inte prata vitt och brett om allting till alla bara för att man själv är öppen och fri. Att vara öppen handlar för mig om förtroende. Inte bara det förtroende "den öppne" känner utan också det förtroende lyssnaren känner. Förstår du hur jag menar? Allt är ju ett samspel, ge och ta. Om "den öppne" inte "pejlar in" andra och bara kör på så ser jag det faktiskt som lite oförskämt. Varför? Jo, för att lyssnaren hamnar i en situation då det liksom krävs av henne/honom att lyssna och engagera sig. Men lyssnaren kanske inte VILL höra allt, han/hon kanske inte vill engagera sig...

Ähh, fattar någon?

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 29-03-2008, 00:15
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Jag fattar absolut shy.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gita
          Inlägg 29-03-2008, 00:15
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Tezzla @ 29-03-2008, 00:12) *
          Jo, det kan man definitivt vara! Att vara öppen och dela med sig handlar om att man faktiskt har en så pass nära relation med någon att man vet att den personen kan "ta det". Man kan inte prata vitt och brett om allting till alla bara för att man själv är öppen och fri. Att vara öppen handlar för mig om förtroende. Inte bara det förtroende "den öppne" känner utan också det förtroende lyssnaren känner. Förstår du hur jag menar? Allt är ju ett samspel, ge och ta. Om "den öppne" inte "pejlar in" andra och bara kör på så ser jag det faktiskt som lite oförskämt. Varför? Jo, för att lyssnaren hamnar i en situation då det liksom krävs av henne/honom att lyssna och engagera sig. Men lyssnaren kanske inte VILL höra allt, han/hon kanske inte vill engagera sig...

Ähh, fattar någon?

Ja då, jag fattar för det är just så jag känner.
          Gita

Citera
          Tezzla
          Inlägg 29-03-2008, 00:17
          Länk hit: #32

Medlem

CITAT (Gita @ 28-03-2008, 23:46) *
          Jo, för öppen kan man vara. jag har ingen som helst lust att höra om för mig vilt främmande personers mest intima problem.
          Och nej, pryd är jag inte, jag kan prata om allt med mina närstående och mina nära vänner.
          Jag blir mest misstrogen när någon för mig okänd person blottar sig allt för mycket, att generellt, dvs. inte privat,diskutera de flesta företeelser tror jag däremot är bra.
          Gita

Ja, exakt! Du förklarar det mycket bättre och mindre invecklat än jag smile.gif

CITAT (Stintan43 @ 29-03-2008, 00:15) *
          Jag fattar absolut shy.gif

Bra! Men göm dig inte bakom gardinen, snälla du! smile.gif

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Bee
          Inlägg 29-03-2008, 00:20
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (rahmat2 @ 29-03-2008, 00:07) *
          Jag brukar vara öppen för att undersöka mig i olika sammanhang. Varför måste jag hamna bland de som inte undersöker sig?

Det kan bara du själv svara på smile.gif Är du 50+ så är det en bra sak att begära en sån undersökning.
          Fast jag var inte klar över att du är en man Rahmat, jag trodde du var kvinna. Där ser man - jag har inte följt alla diskussioner/trådar så jag får be om ursäkt för mitt misstag! Ett nick avslöjar inte om man är man eller kvinna.

--------------------

Citera
          rahmat2
          Inlägg 29-03-2008, 00:23
          Länk hit: #34

Gäster

CITAT (Bee @ 29-03-2008, 00:20) *
          Det kan bara du själv svara på smile.gif Är du 50+ så är det en bra sak att begära en sån undersökning.
          Fast jag var inte klar över att du är en man Rahmat, jag trodde du var kvinna. Där ser man - jag har inte följt alla diskussioner/trådar så jag får be om ursäkt för mitt misstag! Ett nick avslöjar inte om man är man eller kvinna.

Undersöker mig kontinuerligt och är inte i ålders riskzon heller. Långt under. Men varför blandar DU mig med alla andra män?

Citera
          Tezzla
          Inlägg 29-03-2008, 00:30
          Länk hit: #35

Medlem

Jag kanske borde svara på frågan också.

"Hur många av er vågar, öppet prata om problem som rör sig om område nedom midjan?"

Jag vågar. Jag är inte pryd, tycker inte det är värst svårt att prata om sånt. Men jag pratar inte med vem som helst om vad som helst. Jag har liksom inte det behovet att berätta och diskutera med alla. Jag har nog kanske lite väl mycket integritet ibland, så mycket att folk nog kan uppleva mig som lite kylig. Men sån är jag. Jag har ett par nära och kära omkring mig och de får höra ALLT. De som är utanför min cirkel av "nära och kära" får bara höra det jag vill att de ska höra biggrin.gif

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Bee
          Inlägg 29-03-2008, 00:31
          Länk hit: #36

Medlem

CITAT (rahmat2 @ 29-03-2008, 00:23) *
          Undersöker mig kontinuerligt och är inte i ålders riskzon heller. Långt under. Men varför blandar DU mig med alla andra män?

Que? Förstod nog inte det där. Ett exempel är just ett exempel och inte personligt riktat till någon.
          Jag säger som nån sa i en annan tråd - over and out!

--------------------

Citera
          torvan
          Inlägg 29-03-2008, 00:52
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 717
          Medlem nr: 2 955

Ja, vad ska jag säga...är aldrig tyst om sånt. Alla mina vänner arbetskamrater och familjen vet det...
          när jag har ägglossning händer det saker naughty.gif men tyvärr intr annat än jag blir städgalen w00t.gif
          pratar annnars öppet om alla "nedre saker" inkontenens, klimakteriebesvär, flytningar.
          För att inte tala om vallningar, torra slemhinnor, ingen sexlust, ja listan kan bli lång...

men det som är bra är att jag har några få men nära vänner jag kan diskutera det nära
          med utan att skämmas på nåt vis, för alla sitt vi i samma båt.

Citera
          Netha
          Inlägg 29-03-2008, 07:00
          Länk hit: #38

Gäster

CITAT (Tezzla @ 29-03-2008, 00:12) *

Ähh, fattar någon?

Visst förstår jag.

Nu kanske jag var lite otydlig .... menade så klart inte "vem som helst på gatan"
          Utan med min familj/vänner, alltså såna jag umgås med och som också kan prata med mig om allt.
          Jag är absolut inte typen som "bara kör på ". smile.gif

Citera
          stina
          Inlägg 29-03-2008, 09:38
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Jag är nog lite "miljöskadad" pga mitt arbete. Jobbar på sjukvardsradgivningen.se och där diskuteras sjukdomar/kroppsdelar/besvär dagarna i ända. Så jag är absolut inte pryd, kan lika gärna diskutera underlivsbesvär som armbesvär. MEN jag diskuterar inte mina besvär med alla människor. I ett samtal finns en sändare och en mottagare och man måste ta hänsyn till sin omgivning i ett samtal. Bara för att jag kan prata öppet kanske den jag pratar med inte kan ta emot det utan obehag så jag pratar bara om sådana saker med min närmsta krets. smile.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 29-03-2008, 09:45
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

När jag tänker efter så är jag nog ganska pryd... blush.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 00:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon