Hallå, ursäkta att jag startar en ny tråd, men dom trådar som fanns hade blivit så gamla, så jag tänkte sätta igång en ny!
Jag tycker att det är roligt med exotiska spännande växter som ger frukt, och har börjat med att dra upp massor nya grejer i år. Har ni några spännande plantor ni vill rekomendera eller berätta om? Kanske någon konstig frukt ni har blivit expert på genom åren? Berätta! I mitt fönster står i alla fall:
Sen tidigare:
Passionsfruktplantor, 5-6 och 3-4 år gamla. Apelsin Physalis Tomatillo, två meter högt träd Oliv Granatäpple Kaffe (döende) Avokado
Årets sådd: Papaya Större gul passionsfrukt sort Vattenmelon Honungsmelon Jordnöt Ananas (stickling från frukt) Vinddruva (stickling från vinddruvsklase) Feioja
Grejer som inte kommer upp men förhoppningsvis kommer: Guava tamarind (skum brun frukt från asien, smakar som om den är torkad, skit god) Indisk banan Kiwi Mandel Fikon Mango Stjärnfrukt
Är det nåt av det här ni vill ha tips om så är det bara att fråga, och vill ni hjälpa mig med det jag redan har så är det bara att skriva om det också! /Judit
--------------------
Odlar i Umeå, zon 5
|