Jag fick ju en påminnelse i min hotmail. Trodde det var ett Aprillskämt från nån kompis. Där påminnde skattemyndigheten om att jag borde använda en bilaga för att deklarera inkomster för sommarstugeuthyrning. I mejlet fanns inget tel nr till den som sade sig ligga bakom. Hursomhelst har jag skattat via den bilagan i många år.
Jag fick idag tag på en chef till den oanträffbara spammaren på skattem. frågorna jag hade var..... Hur kan ni spamma via BLOCKET fast det står i BLOCKETS regler att det är förbjudet, chefen skall återkomma om detta.
Hur kan en svensk myndighet ägna sig åt en Sovjetisk modell, alla smiter därför spammar vi påminnelser? Jag undrade om jag kunde spamma dem med lite allmän information, som att de skall komma ihåg att betala sina räkningar nästa månad osv. Verkligen inte sa Chefen.
Om myndigheten frångått pappersbrev så måste den väl behandla inkommande mejl med samma respekt som brev, dvs diarieföra mm. och helst svara. Hur kan det då komma sig att spammarna på myndigheten inte svarar på följdfrågor, har de behörighet att rata vissa frågor? Man undrar ju när man mejlat från olika konton till spammaren utan att få svar.
På den här punkten bleknade chefen, och han skall återkomma.
På min fråga varför de tilsatt en tjänst som arbetar med att påminna om skatten, utan att vederbörande först kollar om skatten är betald har jag ännu inte fått ett tydligt svar. De om några borde ju ha tillgång till mina inbetalade skattekronor, då kan de ju kika lite på sina siffror innan de påmnner.......
Så är ni arbetslösa, sök jobb på myndigheten, ni letar upp folk och påminner dem :-)
|