Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Värme i växthus - fast kallt ute?
          Jennika
          Inlägg 04-04-2008, 12:49
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 37
          Medlem nr: 12 127

Bor i zon 5 och har mycket lite plats inomhus för förodling. Har ett kallväxthus på 15 kvm och jag undrar över om man kan ställa ut och börja använda det trots att det ibland blir minusgrader ute. Hade en liten fundering över att ställa ut värmeljus (flera) för att hålla en någorlunda bra temperatur, vill ju inte att det ska bli för varmt. När solen skiner blir det ju hur varmt som helst. Vad tror ni, kan det funka på något bra sätt. Alternativa värmekällor vill jag också gärna ha tips på. En strömkabel är lagd men inte inkopplad ännu, det blir till sommaren.

Bifogar en bild på golvet i växthuset. De stora plattorna är återanvändning. I de platser som blivit "över" på kanterna har jag nu lagt ner plockade stenar av lite plattare sort, samma som ligger mellan plattorna. Har två ljuspunkter framme vid dörren.

Bifogad fil  växthusgolv.jpg ( 48.88k ) Antal nedladdningar: 84

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-06-2025, 18:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon