Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755
...hade tagit med sej sin hushållsnära lilla griskulting och gick nu och jollrade med den på grisars vis. "Lilla, lilla nasse" jollrade hon "nu ska du få se...
Medlem
Antal inlägg: 2 833
Medlem nr: 10 222
jag raggar röster. Hon tar den lille griskultingen under armen, rättar till glasögonen, kliver upp på talarstolen och puffar den nu bleka Mundis åt sidan och sedan....
Medlem
Antal inlägg: 2 833
Medlem nr: 10 222
till att snabba på för nu är goda jåd dyja. Mundis tittar ut över folkmassan och ropar - Chijstej, Chijstej, CHIJSTEEEEEEJ Men inget svar - föjbaskat också vart är karln ? får titta bakom närmsta häck. Svettandes med griskultingen mellan benen springer han nu..........
Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447
....rakt i famnen på Maudan som börjar skrika i duett med griskultingen. Vad göj du häj sa Mundebo till Göran, du haj väl ett tojp att joa dej med, ellej äj du föj maktlös hemma hos Anitja? Nä sa Göran jag skall...
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson
Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751
"Jag föll som en sten men tack vare min rondör så studsade jag bara en 32 gånger och när jag landade. Slutligen fann jag mig till ro i en gigantisk gräddtårta. Vems kalas hade jag hamnat i? Jag började känna bra vibrationer...
Medlem
Antal inlägg: 653
Medlem nr: 14 393
...när jag förstod att det var kultingen som stod och mumsade på tårtan så grädden skvätte ! HURRA, HURRA, HURRA, HURRA!!! ropte jag, men vems kalas hamnade jag i?
Medlem
Antal inlägg: 137
Medlem nr: 14 342
Jo nu såg han var han hade hamnat...han hade ju hamnat på Eskils skördefestI hörnet av den stora lummiga trädgården stod ett stort guldfärgat partytält. Och där sjöng Kikki och Bettan bra vibrationer för full hals...