Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Funderingar kring en "fådd" Fläder...
          Carina
          Inlägg 14-08-2003, 08:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 107
          Medlem nr: 356

Tjena!

Fick en liten fläderbuske igår av en mycket vänligt granne wub.gif
          Hon brukar få svartrandiga löss på sina stora fläderbuskar emellanåt och jag undrar hur stor risken är att denna lilla buske "har med sig ohyran" på ett eller annat sätt.
          Vissa av bladen i topparna är "krusiga". Är det nån insekt som bott där ett tag eller är det normalt?
          Sen har hon liksom jag ett ogräs i trädgården. Bladen är nästan runda, den sprider sig helt hejdlöst i långa revor....och sådana revor fanns med bland rötterna på flädern. Eftersom jag ska flytta i oktober och min nya trädgård inte har detta ogräs så vill jag inte riskera att få med det dit.
          Jag sjöljde rötterna så gott det gick i en hink med vatten igår och sen planterade jag den i en liten kruka med blomjord.
          Funderar på att klippa ner grenarna på busken och skölja rötterna en gång till innan jag planterar den i den nya trädgården snart.
          Vad tror ni om det?
          Annat som jag bör tänka på?
          Hur vill en fläder bo för att må bra?

Mvh, Carina

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 21:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon