Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Den förvunna flickan, Engla..., Jag vill bara gråta..
          Gossen Ruda
          Inlägg 13-04-2008, 18:47
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Han har även erkänt ytterligare ett mord. Leve DNA-bevisningen.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          aanderss
          Inlägg 13-04-2008, 19:01
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 29 979
          Medlem nr: 8 994

nu vill man även ha svar på jasmina fallet i från sävsjö 1997 men de är nog ulf olsson (helen mannen)

Citera
          labarradepan
          Inlägg 13-04-2008, 19:52
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 456
          Medlem nr: 5 371

jag läste just att de hittat Englas kropp.. usch, vad hemskt. jag lider med hennes familj.

jag mår illa av att ha läst detta. jag vill bara gråta.

Citera
          rahmat2
          Inlägg 13-04-2008, 19:54
          Länk hit: #24

Gäster

Det nyaste.

http://www.aftonbladet.se/

Citera
          Netha
          Inlägg 13-04-2008, 20:58
          Länk hit: #25

Gäster

CITAT (Gossen Ruda @ 13-04-2008, 19:47) *
          Han har även erkänt ytterligare ett mord. Leve DNA-bevisningen.

Absolut.
          Det var vad jag förstår, DNA -bevis som fick honom att erkänna Pernilla-mordet.

Citera
          Magdis
          Inlägg 13-04-2008, 22:55
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag hörde det på radio i flygtaxin på väg hem och det bara svartnade. Kunde inte tänka annat än fula ord hela vägen hem. sad.gif

Citera
          Tesa
          Inlägg 13-04-2008, 23:04
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem nr: 2 483

Det gör ont i mig...kan inte ens föreställa mig hur ont det gör i hennes familj och vänner..
          Ledse och arg om vartannat...stackars, stackars lilla barn...

--------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...

Citera
          MammaMattsson
          Inlägg 14-04-2008, 02:19
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 148
          Medlem nr: 9 076

CITAT (Netha @ 13-04-2008, 19:23) *
          NU har han erkänt.

Stackars lilla flicka. sad.gif

42-åringen erkänner mord

Åh,

Herregud.....

NEEEEEJ!

* Nu börjar jag gråta...faktiskt.* -cry-.gif

CITAT (Netha @ 13-04-2008, 21:58) *
          Absolut.
          Det var vad jag förstår, DNA -bevis som fick honom att erkänna Pernilla-mordet.

Men, Vad f-n har han gått fri för?
          Dömd för diverse andra saker innan kan jag ju säga.

Han har inte bara stulit två unga personers liv, han har förstört deras föräldrars liv. Han har stulit lyckan över att de skulle växa upp och ta studenten. han har stulit eventuella barnbarn, han har förstört ALLT.

Jag vet vad som händer när ett barn blir mördat. En mycket god vän fick sin enda dotter strypt för många år sedan, och de kommer aldrig mer bli människor av dem. Aldrig.

Redigerat av MammaMattsson: 14-04-2008, 02:36

--------------------

ADHD. Det är inte mig det är fel på. Det är du som tänker för långsamt.

Citera
          Grå
          Inlägg 14-04-2008, 05:49
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

Ett lämpligt straff kan vara att lämna ut honom till pöbeln så kan resten av hans själsfränder få se vad ett par hundratusen förbannade mammor gör med sådana svin. Köttfärsen som blir över kan de skrapa upp från asfalten och mata vargarna på kolmården med, så de får smaka något annat än Doggy.

Stackars, stackars Englas mamma.

Citera
          Kat
          Inlägg 14-04-2008, 06:29
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 1 054
          Medlem nr: 5 397

Jag har svårt att se att de som förespråkar pöbelfasoner är något som helst bättre än den här mannen som erkänt.
          Man kan inte rättfärdiga fel med att någon annan gjort fel först. Då är man inte ett dugg bättre själv.

Inte är det det minsta konstigt att det händer heller, med tanke på hur dåligt den svenska psykvården fungerar.

Citera
          henriks
          Inlägg 14-04-2008, 06:45
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 895
          Medlem nr: 14 105

CITAT (Kat @ 14-04-2008, 07:29) *
          Jag har svårt att se att de som förespråkar pöbelfasoner är något som helst bättre än den här mannen som erkänt.
          Man kan inte rättfärdiga fel med att någon annan gjort fel först. Då är man inte ett dugg bättre själv.

Inte är det det minsta konstigt att det händer heller, med tanke på hur dåligt den svenska psykvården fungerar.

Jasså? så någon som har insett att en som mördade 2000, har mördat igen 2008 och dessutom är dömd sexbrottsling är för farlig för att ha gående lös är lika störd som brottslingen? Det kan du väl ändå inte mena?

Vad tycker du att samhället skall göra med en som Anders Eklund? Psykvård i ett år och sedan skyddad identitet och socialbidrag resten av livet? Så att han kan fortsätta ha ihjäl barn?

--------------------

Citera
          Kat
          Inlägg 14-04-2008, 06:56
          Länk hit: #32

Medlem

Jag menar att det är lika illa att tala i termer av "hårda straff mot avskummet", dödsstraff och tortyr, som det den här personen gjort, ja.

Det finns sjuka människor i vårt samhälle och dem måste vi hjälpa. Ibland kan folk behöva hållas avspärrade från samhället för att inte skada andra och sig själva, men att tala i termer av straff är bara hämndlystnad.

Citera
          henriks
          Inlägg 14-04-2008, 08:57
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 895
          Medlem nr: 14 105

CITAT (Kat @ 14-04-2008, 07:56) *
          Jag menar att det är lika illa att tala i termer av "hårda straff mot avskummet", dödsstraff och tortyr, som det den här personen gjort, ja.

Det finns sjuka människor i vårt samhälle och dem måste vi hjälpa. Ibland kan folk behöva hållas avspärrade från samhället för att inte skada andra och sig själva, men att tala i termer av straff är bara hämndlystnad.

OK - jag ändrar mig, om det hjälper dig kan jag låta bli att tala om dödsstraff. Kan kalla det avlivning av humanitära skäl istället om det passar bättre!

Att säga att det är lika illa att prata om "hårda straff mot avskummet" som att begå brotten själv - då kan jag bara säga att du blir tvungen att låsa in absolut största delen av Sveriges befolkning, tror nog att så gott som alla tycker att straffen inte är hårda nog.

Sjuka människor behöver hjälp, ja visst, men om det inte hjälper? skall han släppas ut och tillåtas begå nya brott då? - det är ju redan det som är fallet, han är redan tidigare dömd för sexbrott, och har fortsatt ändå!

--------------------

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 14-04-2008, 09:01
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Kat @ 14-04-2008, 07:56) *
          ....................att tala i termer av straff är bara hämndlystnad.

Är det så konstigt då????? Skulle hellre kalla det ett sundhetstecken att folk reagerar så kraftigt!
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Kat
          Inlägg 14-04-2008, 09:20
          Länk hit: #35

Medlem

CITAT (henriks @ 14-04-2008, 09:57) *
          OK - jag ändrar mig, om det hjälper dig kan jag låta bli att tala om dödsstraff. Kan kalla det avlivning av humanitära skäl istället om det passar bättre!

Att säga att det är lika illa att prata om "hårda straff mot avskummet" som att begå brotten själv - då kan jag bara säga att du blir tvungen att låsa in absolut största delen av Sveriges befolkning, tror nog att så gott som alla tycker att straffen inte är hårda nog.

Sjuka människor behöver hjälp, ja visst, men om det inte hjälper? skall han släppas ut och tillåtas begå nya brott då? - det är ju redan det som är fallet, han är redan tidigare dömd för sexbrott, och har fortsatt ändå!

Det spelar ingen roll vilka ord du använder eftersom kontentan är detsamma.
          Det finns inga humanitära skäl bakom dödsstraff och det finns, som jag ser det, inget försvar för att avrätta människor. Den inställningen är minst lika otäck som att det går potentiellt farliga psyksjuka människor lösa.

Jag ser det som en självklarhet att samhället ska ta hand om och bära kostnaden för sina invånare, vare sig de är gjorda till "monster" av oss som lever i det eller om de är födda med defekter.

Sluten psykriatisk vård innebär nästan alltid längre inspärrning än vad fängelsestraff gör. Därifrån släpps man först då man bedöms som harmlös för samhället. För många patienter innebär det just livstid. Att personer som inte borde släppas fria ändå friskförklaras är en mänsklig faktor som vi desvärre inte kan komma ifrån.

CITAT (Anki på Öland @ 14-04-2008, 10:01) *
          Är det så konstigt då????? Skulle hellre kalla det ett sundhetstecken att folk reagerar så kraftigt!
          Anki

Nej, jag tycker verkligen inte att det är ett sundhetstecken.
          Jag ser det som extremt korttänkt och primitivt att folk lägger resonemangen åt sidan och tänker i former av hämnd. Riktigt obehagligt är det.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 14-04-2008, 09:32
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Man behöver inte i egentlig mening förespråka dödsstraff bara för att man när något sådan här händer tänker tanken att en sådan förövare borde avrättas. Jag är emot dödsstraff men kan tänka så ändå.

CITAT (Kat @ 14-04-2008, 10:20) *
          Det spelar ingen roll vilka ord du använder eftersom kontentan är detsamma.
          Det finns inga humanitära skäl bakom dödsstraff och det finns, som jag ser det, inget försvar för att avrätta människor. Den inställningen är minst lika otäck som att det går potentiellt farliga psyksjuka människor lösa.

Jag ser det som en självklarhet att samhället ska ta hand om och bära kostnaden för sina invånare, vare sig de är gjorda till "monster" av oss som lever i det eller om de är födda med defekter.

Sluten psykriatisk vård innebär nästan alltid längre inspärrning än vad fängelsestraff gör. Därifrån släpps man först då man bedöms som harmlös för samhället. För många patienter innebär det just livstid. Att personer som inte borde släppas fria ändå friskförklaras är en mänsklig faktor som vi desvärre inte kan komma ifrån.
          Jag ser det som extremt korttänkt och primitivt att folk lägger resonemangen åt sidan och tänker i former av hämnd. Riktigt obehagligt är det.

Vilken tur att det finns dom som tänker som du då så att inte alla är obehagliga!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Kat
          Inlägg 14-04-2008, 09:58
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (Stintan43 @ 14-04-2008, 10:32) *
          Vilken tur att det finns dom som tänker som du då så att inte alla är obehagliga!

Ja, det är en förbannad tur det.

Citera
          AnnammA
          Inlägg 14-04-2008, 10:29
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 3 435
          Medlem nr: 5 307

Det är så ledsamt att sådant här får hända, att den gripne mannen fått gå lös, för han hade ju bakgrund som våldtäktsman mm, och fanns med i andra mordutredningar...
          Nä, nu tänder vi ljus för Engla och hennes anhöriga, och alla andra som drabbats av att samhället inte kan se till att skydda värnlösa oskyldiga människor mot frigående våldsmän/kvinnor.

Ljus

--------------------

Citera
          sqrulan
          Inlägg 14-04-2008, 10:43
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

Ett dödsstraff är för lindrigt för en sån sjuk människa! angry.gif
          Jag vill inte ens uttala mej här på forumet vad jag tycker att dom
          ska göra med honom,men jag önskar att resten av hans liv blir ett
          rent helvete!!!!!! ranting.gif ranting.gif ranting.gif ranting.gif

Ett ljus för Engla! crying.gif

Redigerat av sqrulan: 14-04-2008, 10:50

--------------------

Citera
          Tezzla
          Inlägg 14-04-2008, 10:44
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

CITAT (Kat @ 14-04-2008, 10:20) *

Instämmer! Att som första reaktion känna känslor av hämnd kan jag förstå, vi reagearar ju först via våra känslor, men att stanna kvar i denna känsloreaktionen och bygga sin åsikt på det, anser jag vara allt annat än sunt.

42-åringen har berättat i förhör att han våldtagit och misshandlat som HÄMND för att han inte fått några kvinnor. Hur mycket bättre blir då vi om vi anser att han ska lynchas?

--------------------
          Odlingzon 2

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-06-2026, 08:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon