Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Bygga klätterstöd för vindruvor
          Huggorm
          Inlägg 12-04-2008, 19:25
          Länk hit: #1

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Jag skulle vilja plantera lite vindruvor, typ Zilga eller Sukribe. De flesta verkar ju plantera upp mot söderväggar, men jag skulle vilja ha klätterstöd av den typen man ser på vinodlingar. Ungefär som det här:
          Bild på svensk vinodling
          Man missar värmen en södervägg lagrar, men det är ju härdiga druvor som nog skall klara sig utmärkt ändå, jag har ungefär zon 2 här så dom borde klara sig även utan de bästa förutsättningarna.
          Finns det någon fördel med att göra dom så låga? Gör man dom två meter höga så blir det ju mycket mera utrymme, och man når fortfarande de flesta bären utan stor problem. Men de flesta odlingar verkar hålla dom lägre.
          Sedan funderar jag på hur tätt man skall sätta plantorna? Jag skulle vilja ha ett par, tre Sukribe, någon Zilga och sedan kanske ytterligare någon sort, utrymme finns men hur brett skall jag göra?

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 13:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon