Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > 02:30 Är sista bäbisen ute..
          DragonLady
          Inlägg 22-04-2008, 00:57
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 1 762
          Medlem nr: 6 663

CITAT (Stintan43 @ 22-04-2008, 01:13) *
          Visst hon älskar att vara kortklippt, hon blev nästan som en ny liten vovve så vi komer nog att fortsätta klipa.
          Man behöver massor med grejer till vovven rotfl.gif men inte hälften så mycket som man tror. Det första jag köpte var en stor kattbur som hon är i när vi åker bil, sen en bädd såklart. Kopel, halsband och leksaker (små mjukisdjur)
          valpfoder(samma som uppfödaren har) ja sen så behövs det inte så mycket mer första tiden.

Ja köpte ganska snart ett litet halvstryphalsband bara för att det går fort att sätta på då man måste ut snabbt. Selen du ser på bilden gillar vi jättemycke när vi går promisar. Det känns väldigt mycket mer skonsamt än ett traditionellt halsband på en så liten hund. Det kostar lite mer men är väl värt pengarna måste jag säga.

Ja jag trodde nog att det var bättre för vovva det halsbandet..

Mjukisdjuren finns redan bakom vår säng... det är där min mästerjägare lägger dom..+ ALLA mina fårskinnstofflor.. suck.. sos.gif

Mästerjägaren.. wub.gif
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  nississis.jpg ( 268.22k ) Antal nedladdningar: 20

--------------------
          I mitt nästa liv skall jag vara en katt hos en snäll gammal dam!!

Citera
          DragonLady
          Inlägg 25-04-2008, 00:15
          Länk hit: #22

Medlem

Nu har det dimpt ner ännu mera bäbisar.. för nu har Safira (schipperke)också blivit mamma yahoo.gif
          Sex välskapta bäbar blev det.. tre av varje kön wub.gif
          Pappan som är en stolt Pappis står för den bruna färgen..

Redigerat av DragonLady: 25-04-2008, 00:16
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  Bild_052.jpg ( 654k ) Antal nedladdningar: 27

--------------------

Citera
          DragonLady
          Inlägg 25-04-2008, 01:04
          Länk hit: #23

Medlem

Tog lite nya bilder på mimmis bäbisar idag.. wub.gif

...

..

.
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  Bild_054.jpg ( 555.36k ) Antal nedladdningar: 22
          Bifogad fil  Bild_058.jpg ( 598.71k ) Antal nedladdningar: 18
          Bifogad fil  Bild_057.jpg ( 669.79k ) Antal nedladdningar: 28
          Bifogad fil  Bild_055.jpg ( 674.33k ) Antal nedladdningar: 25

--------------------

Citera
          Myosotis
          Inlägg 25-04-2008, 06:49
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (DragonLady @ 25-04-2008, 01:15) *
          Nu har det dimpt ner ännu mera bäbisar.. för nu har Safira (schipperke)också blivit mamma yahoo.gif
          Sex välskapta bäbar blev det.. tre av varje kön wub.gif
          Pappan som är en stolt Pappis står för den bruna färgen..

Grattis!

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Fenja
          Inlägg 25-04-2008, 16:51
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Åhhhhhhh wub.gif wub.gif wub.gif vill haaaaaaaaa
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          DragonLady
          Inlägg 26-04-2008, 18:24
          Länk hit: #26

Medlem

Ja det kommer ju inte bli lätt o välja sedan help.gif
          O namn skall vi ju inte prata om.......
          Nu har bäbisarnas matte en egen hemsida om någon är nyfiken shy.gif
          http://www.123minsida.se/mimmipimmi

--------------------

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 26-04-2008, 22:34
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

Hoppas jag har fel, men jag får Backyard Breeder-vibbar av "uppfödaren" unsure.gif

...men otroligt söta är de, de små.

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera
          DragonLady
          Inlägg 26-04-2008, 22:54
          Länk hit: #28

Medlem

Ja du har fel flirting.gif

--------------------

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 26-04-2008, 23:05
          Länk hit: #29

Medlem

Vad bra! tummenupp.gif

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera
          herkules
          Inlägg 26-04-2008, 23:17
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Myosotis @ 15-04-2008, 10:52) *
          Det var väl onödigt att gnälla över det. Blandrashundar är minst lika fina som renrasiga. Grattis till söta valpar.

all planerad blandrasavel är onödig, handlar det om tjyvparning så finns det abortsprutor. det finns ingen anledning i världen att utöka hundantalet i sverige med blandraser.
          valparna är söta visst men varför inte köpa en renrasig hund, det finns ju hur många raser som helst att välja mellan?

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          DragonLady
          Inlägg 26-04-2008, 23:19
          Länk hit: #31

Medlem

Hon är det en ansvarsfull uppfödare skall vara.. tummenupp.gif även om det sticker i vissas ögon att det görs vägkorsningar rolleyes.gif sedan att de avlar sönder raserna själva talas det tyst om tyvärr sad.gif
          Kan inte så mycket om det här men det låter ganska "ariskt" att det inte får avlas utanför sin egen ras.. g.gif o att perserkatter SKALL ha svårt o se o andas.. o vissa hundar skall det kapas svans på......mm.mm, prioriteten måste väl ändå ligga på att ha ett hälsosamt o friskt djur, eller har jag fel ? dunno.gif

--------------------

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 27-04-2008, 09:01
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (herkules @ 27-04-2008, 00:17) *
          all planerad blandrasavel är onödig, handlar det om tjyvparning så finns det abortsprutor. det finns ingen anledning i världen att utöka hundantalet i sverige med blandraser.
          valparna är söta visst men varför inte köpa en renrasig hund, det finns ju hur många raser som helst att välja mellan?

Håller fullständigt med dig, men har gett upp att diskutera det här....... Största skillnaden är väl att dom flesta av oss inte tjänar några pengar på vår uppfödning utan att det kostar mer än det smakar.......

CITAT (DragonLady @ 27-04-2008, 00:19) *
          .............................................. det sticker i vissas ögon att det görs vägkorsningar rolleyes.gif sedan att de avlar sönder raserna själva talas det tyst om tyvärr sad.gif
          Kan inte så mycket om det här men .........................

Du kan inte så mycket om det säger du, men du vet att seriösa hunduppfödare "avlar sönde" sina raser...... låter bra och välunderbyggt!!
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 27-04-2008, 09:58
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (DragonLady @ 27-04-2008, 00:19) *
          Hon är det en ansvarsfull uppfödare skall vara.. tummenupp.gif även om det sticker i vissas ögon att det görs vägkorsningar rolleyes.gif sedan att de avlar sönder raserna själva talas det tyst om tyvärr sad.gif
          Kan inte så mycket om det här men det låter ganska "ariskt" att det inte får avlas utanför sin egen ras.. g.gif o att perserkatter SKALL ha svårt o se o andas.. o vissa hundar skall det kapas svans på......mm.mm, prioriteten måste väl ändå ligga på att ha ett hälsosamt o friskt djur, eller har jag fel ? dunno.gif

Öööh... du kan inte mycket om avel hör jag? Och svanskupering är förbjudet sedan 1989 om jag inte minns alldeles fel.

--------------------

Citera
          DragonLady
          Inlägg 27-04-2008, 10:05
          Länk hit: #34

Medlem

Ja jag vet inte riktigt vad seriös menas med i det här sammanhanget, det var inget ord jag använde.. men jag kan ju inte för mitt liv förstå varför en uppfödare med uppsåt är ute efter att t.ex. i som perserrasen avla fram en huvudform som gör att katten har svårt att andas och får problem med sina ögon, jag tycker iaf. att det är djurplågeri.
          Jag hoppas du tycker det också.
          Jag skrev att jag inte är så insatt i denna politiken men jag har faktiskt ögon iaf. o se med.. men man kanske måste vara expert o uttalanden måste vara välunderbyggda?
          Jag bad inte om denna diskussion för jag vet att det finns två läger o jag respekterar båda så länge djurens hälsa o välmående kommer i första hand
          Sedan undrar jag.. hur har alla raser uppstått?? g.gif måste googla på det så om man råkar skriva nåt att det .. ""...... låter bra och välunderbyggt!! ""
          Nä nu måste jag åka o hälsa på de små o komma på ett namn till den lilla damen.
          Hoppas ni alla har gossiga o friska hundar o katter. smiley_small_hug.gif

--------------------

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 27-04-2008, 10:11
          Länk hit: #35

Medlem

CITAT (DragonLady @ 27-04-2008, 11:05) *
          Ja jag vet inte riktigt vad seriös menas med i det här sammanhanget, det var inget ord jag använde.. men jag kan ju inte för mitt liv förstå varför en uppfödare med uppsåt är ute efter att t.ex. i som perserrasen avla fram en huvudform som gör att katten har svårt att andas och får problem med sina ögon, jag tycker iaf. att det är djurplågeri.

Men herregud, en seriös perseruppfödare AVLAR INTE PÅ djur som har problem med ögon och luftvägar!

Seriös avel har ett mål. Att blanda raser utan ett hägrande mål ("de är så söta", "jag måste ta ungar på min tik/hona för hon är så underbar", "det är ju aldrig fel att tjäna en slant" är inga mål utan bara dumma ursäkter) är imho backyard breeding.

--------------------

Citera
          DragonLady
          Inlägg 27-04-2008, 10:58
          Länk hit: #36

Medlem

Vad bra att ni inte tycker att sådana uppfödare är seriösa, blir lättad om hjärtat.
          Vad kallar ni dem som avlar på detta sättet då? så djuren får problem? för de tycker nog att de själva är seriösa o priser vinner de..
          Att det skulle behöva bli förbjudet innan man slutade stympa djuren säger ju en hel del om dem som gjorde det innan, kapa en svans för att man tycker det är "snyggt"? är ju ohyggligt.
          Så bara om en uppfödare har ett mål är denne seriös? vem säger att detta målet är bra för djuret?
          Så att korsa med ett mål gör att det är ok i era ögon då?

--------------------

Citera
          herkules
          Inlägg 27-04-2008, 11:14
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (DragonLady @ 27-04-2008, 11:05) *
          Jag hoppas du tycker det också.
          Jag skrev att jag inte är så insatt i denna politiken men jag har faktiskt ögon iaf. o se med.. men man kanske måste vara expert o uttalanden måste vara välunderbyggda?
          Jag bad inte om denna diskussion för jag vet att det finns två läger o jag respekterar båda så länge djurens hälsa o välmående kommer i första hand
          Sedan undrar jag.. hur har alla raser uppstått?? g.gif måste googla på det så om man råkar skriva nåt att det .. ""...... låter bra och välunderbyggt!! ""
          Nä nu måste jag åka o hälsa på de små o komma på ett namn till den lilla damen.
          Hoppas ni alla har gossiga o friska hundar o katter. smiley_small_hug.gif

jag kan absolut hålla med dig om att det finns sjuk renrasavel och det finns inga ursäkter för det, svenska kennelklubben är medvetna om det och jobbar hårt för att få bort sjuk avel.
          men det jag tänker är att det finns så otroligt många olika renrasiga hundar så varför blanda? jag tror att alla hittar en hund som faller dem i smaken om de kikar på renraser. det finns också så många uppfödare och att följa linjer bakåt så att man försäkrar sig om att få en sån frisk hund som möjligt är inte svårt.
          det blandrasaveln gör är att de säljer sina valpar billigt = hunden blir en slit och slängvara. det finns belägg för att blandraser försäkras inte i lika stor utsträckning som renraser = får inte veterinärvård när de behöver. och jo, blandraser är precis lika sjuka/friska som renraser.
          dessutom så finns det ofta ett syfte med en viss ras, de är till för något speciellt - jakt, vall, vakt, att blanda från olika grupper är inte sunt.
          de som säljer blandraser haft oftast ingen koll på sina hundars hälsa, de är inte ögonlysta, höftledsröntgade, mentalbeskrivna mm. förhoppningsvis är den du köper din valp ifrån ett lysande undantag.
          lycka till med valpen!

--------------------

Citera
          Myosotis
          Inlägg 27-04-2008, 11:29
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Men gud så många fördomar om blandraser och deras uppfödare! rolleyes.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          herkules
          Inlägg 27-04-2008, 11:37
          Länk hit: #39

Medlem

CITAT (Myosotis @ 27-04-2008, 12:29) *
          Men gud så många fördomar om blandraser och deras uppfödare! rolleyes.gif

jag önskar jag kunde hålla med dig om att det är fördomar, tyvärr kan jag inte det.
          sen tycker jag inte att man kan kalla blandrasförsäljare uppfödare, kan man inte registrera sin kennel på sedvanligt vis så är man inte uppfödare.

--------------------

Citera
          Solstorm
          Inlägg 27-04-2008, 11:41
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Detta är en fråga som kan diskuteras i all oändlighet. Jag har inte hund själv men många kompisar har. De har haft mycket problem med sina hundar. Tyvärr så avlas ju brukshundar för att vinna skönhetsutställningar. Inte många som vågar kalla en sådan uppfödare som vinner skönhetsutsällningar för backyardbreeder. Vad hindrar att en korsningshund vetrinärbesiktas och kollar extra på de problem som brukar finnas inom de raser som ingår i hunden? Vet att många säger att avla på utseende inte utesluter att man tänker på hälsa och lynne, men i praktiken så låter man utseendet väga tyngst. Likadant med katter. Tror att det är mindre vanligt att det avlas på korsningar med dåligt lynne, men vet att det förekommer när det gäller djur som har chans att ge utställningsvinnare efter sig.

Med det menar jag inte att man ska korsa hejvilt. Man bör ju känna till en del om raserna och veta vad man kan blanda och inte. Tex brukar korsningar med perser ge katter med fel på bettet. Kan tänka mig att det är samma med hundar att olika extremvarianter inte ska korsas med varandra.

Citera

6 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-03-2026, 19:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon