Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Orangeri
          Fru Frö
          Inlägg 13-04-2008, 18:11
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 270
          Medlem nr: 941

Har kommit över ett par gamla fönster, med blyinfattat glas - av detta ska det bli ett orangeri har jag tänkt. Där tänker jag att jag ska vinterförvara växter och driva upp nya plantor. Det kommer att bli en påbyggnad av en befintlig byggnad (typ frigga), så en vägg blir en gammal vägg, och tre nya väggar varav då en med dessa fönster och en dörr.... som jag ej har ännu.

Taket tänkte jag i kanalplast och jag skulle vilja ha de nya väggarna i tegel och under fönstrena vill jag ha tegel, vad tror ni om detta? Friggan som orangeriet ska byggas mot är i träkonstruktion rätt igenom, med gjuten platta. Är det nån som gjort ett liknade bygge man kan få ta del av? Och hur blir mötet träpanel/tegel...?

Längre fram i framtiden ska här också bli ett växthus, men det är om kanske 3-4 år som planen ser ut nu. Men till dess måste man ju ha någonstans att ta vägen rolleyes.gif rolleyes.gif Ytan blir ca 5 kvm.

Hur mycket ljus släpper ett par färgade fönster in förresten?

Väntar med spänning på kloka svar och bilder med idéer happy.gif

Citera

Inlägg i den här tråden
          Fru Frö   Orangeri   13-04-2008, 18:11

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 09:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon