Hej alla!
Vilken konstig dag det är idag. Jag fyller 30 år idag och har inte blivit grattad ännu, ja inget kalas eller så för de som kommer på kalaset ikväll jobbar och står i och det har jag absolut förståelse för. Detta oroar mig inte på något vis och att man skall firas eller paket osv. det känner jag kan nästan kvitta. jag ser det som en ganska vanlig dag....MEN idag så har jag BARA njutit, gråtit glädjetårar och pysslat med mina blommor. Jag fick nämligen i ett paket från en odlare idag och det var ett par jättehåriga kaktusar. Mammillaria bocasana v. multilanata cristata! De var så otroligt vackra och helt lena som fårull kan man säga. Som om inte detta var nog så i helgen fick jag ÄNTLIGEN tag i mina drömmars kaktus- Mammillaria bocasana som är mellan 30-40år gammal. Den är ENORM! Dessa växter har gjort min dag. hade inte mat och vatten varit nödvändigt hade jag bott ute i köket där de fick bosätta sig. Att ett par växter kan göra en människa så glad. jag kan verkligen inte förstå detta...
De gånger jag ej varit hemma i helgen har jag bara längtat hem för att se OM detta verkligen är sant...Är så enormt rädd om den så jag vågar kanppt röra dem men jag vill väldigt gärna kanske kunna ta någon stickling någongång men det känns som jag skär i mig själv eller karvar i mitt hjärta. Nu skulle allt min kära pappa sett mig.

(Tyvärr väldigt svårt då han gick bort för många år sedan) Jag känner verkligen hans kommentar- Men tös e du tokig, med ett leende på läpparna såklart.
Många många kramar en salig tösabit...