|
Om jag står och funderar på att köpa t ex en chokladask, så naturligtvis kommer jag ihåg de två hemskaste reklamfilmerna på länge: Riesen och Merci. Alltså väljer jag Godiva eller något annat märke som jag inte blivit förbannad på.
Tänker aldrig i helvete köpa Cilit Bang, inte heller tänker jag röra Kinderegg. Det finns andra produkter jag kan köpa som jag inte blivit förbannad på.
Är det så det ska fungera menar du? Ajax kanske betalat för att göra usel reklam för Cilit Bang så att jag ska välja Ajax istället nästa gång?
Nej, jag tror att varans placering i butiken spelar större roll än reklam faktiskt. Kung Markatta är skitsvårt att hitta i Hemköp fortfarande, trots att jag påpekat att deras ekologiska varor ofta är bättre än elodradoskräpet de har som alternativ. Tyvärr verkar hemköp hellre satsa på sitt eget märke än på vettiga ekologiska alternativ, så jag har börjat titta efter någon annan butik att handla i för nu är jag trött på att bli ignorerad av butiken.
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|