Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Behöver hjälp!, vågar inte ställa mina sådder svalt
          Egorina
          Inlägg 22-04-2008, 13:32
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 77
          Medlem nr: 9 516

Tog för nå´n vecka sen in mina änglatrumpeter från vinterförvaringen. För några dagar sedan märkte jag att det började flyga omkring små flugor runt dem, tror att det är sorgmyggor. Har grävt igenom alla mina krukor inomhus men inte hittat några larver. Nu har jag dessutom mina ömtåliga frösådder inomhus, vissa har grott och skall nu ställas svalt under lysrör just i det utrymme där jag vinterförvarade änglatrumpeterna. Jag var nyss därute och såg till min stora förskräckelse att det flyger runt (och sitter) drösar med dessa äckliga kräk på lysrören fast det inte finns några växter alls där ännu. Kräken är svarta med långsmal kropp, men vingarna är längre än koppen, har ben som liknar benen på en mygga. Kan de leva och föröka sig i förrådet fast det inte finns växter där, eller kan det möjligen vara frågan om nån annan insekt? Lägger de ägg annanstans än i blomkrukor också? Vad sjutsingen skall jag göra mina sådder måste ju ut dit och det ganska snart. Är tacksam för all hjälp dethär är inte kul.

Redigerat av Egorina: 22-04-2008, 13:54

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 17:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon