Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Nu kommer jag att att få skrivkramp..., .. mina nykomlingar i träggårn...
          tepa
          Inlägg 29-04-2008, 21:53
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 670
          Medlem nr: 13 427

Hej !

Har nämligen vintersemester som bäst. Brukar oftast spara den så länge som möjligt, med tanke på att det finns så mycket att göra på våra tvåtusen kvadrats trädgård. Var igång ifjol och planterade en massa. Men mycket fattades. I alla fall när jag var till min lokala trädgårdshandlare, såg jag att det var MYCKET som fattades. Därför har jag idag inhandlat perenner, som jag planterat, så det värker i grävararmen, tre styck av de flesta ; Fackellilja, Fänrikshjärta, Revsuga, Julros, Japansk Akleja, Luktpion, Brokbladig Lungört, Stormhatt, Praktriddarsporre, Toppklocka, Vårtrav och Bergenia. Dessutom en styck Plymspirea och en Gulltörel. Och så måste maken ha några växter till sin stora "Kulle" bredvid nya dammen, som han envisas med att är hans. Det blev sex styck penningblad, som hänger i slingor ned från kullen i dammen nedanför. Men gissa vem som fick plantera? Jo, undertecknad.

Hälsn Tepa

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 05:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon