Hej ! Nu är min man och jag osams om en del saker.
Så här ligger det till : Vi har en dotter på 15 år snart 16 om ett par månader. Hon har ju sina intressen och kompisar och ska på än det ena än det andra. Fester (utan alkohol) men behöver skuts i o med att vi bor en bit utanför stán. Min man tycker inte att han behöver skjutsa henne för att hon kan ta bussen etc. Jag hämtade henne kl.22,30 inne i stán i går och då tycker jag att det är min mans "tur" i dag att skjutsa henne. (Hon ska till pojkvännen) men han vägrar. Han menar på att han jobbar så mycket att han behöver inte engagera sig i detta ?? Vad tycker Ni om det ? Jag har ett jobb där jag jobbar 80 % ledig en dag i veckan. Min man jobbar ca. 120 % . Men det är jämt så när jag drar upp något så relaterar han till sina arbetstider. (Egen företagare). I dag har han gått omkring i morgonrock HELA dagen och sovit till och från och gått mellan sängen och rökbordet (som Vi har ute) HELA DAGEN. Jag blir så förbannad. Jag vet ju att dottern är lite bortskämd med att få skjuts överallt, men detta handlar om att min man inte kan dra sitt strå till stacken. Eller är det så med era män att den som tjänar mest behöver inte göra något hemma. Varken inne eller i trädgården ???
/Eva just nu förbannad.
--------------------
eva-carin
|