Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Gardena-bevattning på postorder?, Finns det någon på nätet som säljer Gardena-grejer?
          Digger
          Inlägg 02-05-2008, 14:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 368
          Medlem nr: 1 011

Finns det någon webbsajt sin säljer Gardena-grejer för automatisk bevattning för växthus? Letar förtvivlat men det verkar vara extremt tunnsått med återförsäljare. Har kollat inne hos Fredells byggvaruhus men där var det väldigt dåligt urval.

Citera
          Digger
          Inlägg 02-05-2008, 17:50
          Länk hit: #2

Medlem

Svarar mig själv: har forsakt i saken och även kollat med Gardena och det verkar inte vara möjligt att handla Gardena-grejer på webben. Jag ger upp, väljer annat märke.

Citera
          johe71
          Inlägg 05-05-2008, 09:47
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 7
          Medlem nr: 8 860

CITAT (Digger @ 02-05-2008, 18:50) *
          Jag ger upp, väljer annat märke.

meddela gärna det till gardena också, alltså att du väljer bort dem för att de inte säljer något via webben... finns det en efterfrågan så kommer de till slut att "ge med sig" och börja med sådan försäljning också

det måste ju vara någon ide som de har... att de skriver i sina villkor med återförsäljare att de inte får sälja deras produkter via nätet... annars skulle ju någon ha gjort det

Citera
          ErikG
          Inlägg 05-05-2008, 20:05
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 49
          Medlem nr: 15 063

Prova att handla på en internethandel i Tyskland, exempelvis denna som skickar till Sverige (många gör bara affärer inom Tyskland). Har ingen erfarenhet av just denna shop, men har handlat en hel del via nätet och aldrig blivit besviken. Tyskland har fördelen att momsen blir lägre.

http://www.hogi99.de/_py_Gardena/c-506-0-0-0-0-0/

Att Gardena inte har en egen shop är inte så konstigt, det blir alltid problem om en leverantör konkurrerar med sina återförsäljare.

Redigerat av ErikG: 05-05-2008, 20:10

Citera
          Mica548
          Inlägg 05-05-2008, 20:44
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 74
          Medlem nr: 4 414

Hej,
          Gardenas servicefirma Hyrep skickar mot postförskott och av dem har jag köpt en hel del och varit jättenöjd. Bra priser och snabb service (billigare än tex Bauhaus). De ger också bra råd om tex automatisk bevattning och kan hjälpa till att välja rätt delar utifrån den typ av växter man har.

Gå in på www.gardena.se och klicka på service och reservdelar alt. gå direkt till www.hyrep.se

Citera
          johe71
          Inlägg 06-05-2008, 14:09
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 7
          Medlem nr: 8 860

CITAT (ErikG @ 05-05-2008, 21:05) *
          Att Gardena inte har en egen shop är inte så konstigt, det blir alltid problem om en leverantör konkurrerar med sina återförsäljare.

fast det var väl inte det som var problemet, de behöver inte skaffa någon egen webbshopp

problemet är att det inte finns någon återförsäljare i sverige som säljer gardena-produkter i sin webbshopp... eller har jag missat någon? och eftersom det inte verkar finnas någon som säljer gardena-produkter via nätet så måste det väl vara gardena som har något förbud mot det inskrivet i sitt avtal med sina återförsäljare?

för visst borde det finnas en marknad för webb-försäljning av deras produkter?

CITAT (Mica548 @ 05-05-2008, 21:44) *
          Gardenas servicefirma Hyrep skickar mot postförskott

jo, jag har också varit i kontakt med dem, dock inte köpt något... men det var ett "elände" att behöva maila fram och tillbaks för att få produktlistor, info om produkter och priserna på de produkter...

funkar säkert om man vet vad man ska ha... men bra är det inte smile.gif

Citera
          Digger
          Inlägg 06-05-2008, 18:49
          Länk hit: #7

Medlem

CITAT (Mica548 @ 05-05-2008, 21:44) *
          Gardenas servicefirma Hyrep skickar mot postförskott

Jo, jag fick det beskedet av Gardena men dom har ju ingen webbshop. Man kan inte se utbudet och man ser inga priser. Där finns ingen information om köp- och leveransvillkor. Det är helt enkelt ingen internet-butik. Väldigt märkligt att det inte går att köpa Gardena-grejer på nätet men som sagt, jag skippar Gardena.

Citera
          Söderåsen
          Inlägg 10-05-2008, 13:17
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 14
          Medlem nr: 6 197

www.sydsvenskbevattning.se säljar [size="3"][/size]Claber, som är lika bra som Gardena - jag har båda system, och är mycket nöjd - tummenupp.gif
          P1000510.JPG

P1000510.JPG

--------------------
          Söderåsen

Citera
          mightyice
          Inlägg 17-05-2009, 11:36
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 16 452

Hogi är bra så länge det inte strular. har beställt några gånger utan problem men den gången ett paket kom bort för ett år sedan har dom vägrat lösa. har en bror som pratar tyska som ringer dom då och då men dom verkar inte vilja lösa det. saknar 100m slang 5 sprinklers samt några kopplingar i det paketet :-(

Redigerat av mightyice: 17-05-2009, 11:36

Citera
          Ingegerd.F
          Inlägg 18-05-2009, 14:40
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 34
          Medlem nr: 10 259

Jag har precis bestämt mig för att köpa Gardenas bevattningskit. Hade tänkt köpa Hozelock men Gardena verkar robustare. Gardena finns på Plantagen och över allt. Dessutom har jag sedan tidigare Gardenas timer som fungerat utmärkt. Jag köpte Hozelocks spiralslang med sprut som jag tyckte skulle vara bra i växthuset men den lossnar när man sätter på kranen. Ska reklamera den hos Willab. Hozelock verkar rappligt om man jämnför med Gardena.

Citera
          katah
          Inlägg 18-05-2009, 18:58
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 1 834
          Medlem nr: 4 107

Jag är väldigt nöjd med min gardena-bevattning i växthuset
          MEN
          Jag är hyper missnöjd på Plantagens utbud .
          jag har nu under två vårar letat efter mer justerbara munstycken och ingen butik verkar ha det
          i sin sortiment, man ,måste beställa i så fall .
          Och kruxet är att jag kommer till någon storstad en gång i månaden och vet aldrig i förväg i vilken av
          dom jag hamnar nästa månad confused.gif
          Så det är svårt att beställa och sedan inte kunna hämta något på kanske 2 månader.

Jag tror mig testa att beställa från den där service-firman, ska bara läsa mig på en gång till vad
          dom munstyckena heter som jag behöver.
          Stort tack för tipset !

Citera
          katah
          Inlägg 25-05-2009, 15:22
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 1 834
          Medlem nr: 4 107

Hyrep var ett riktigt bra tips!

Man kunde ställa frågor både på majl och telefon och fick snabb och trevlig service!

Alla delar finns att beställa och de drog av 10 % när man handlade genom nätet.

Så nu är äntligen de efterlängtade ställbara munstyckens på väg till mig!

Så tack Mica548!

Citera
          Tibbs
          Inlägg 21-08-2011, 15:04
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 69 011

Numera har http://www.hyrep.se/ en e-handel och jag har hittat det mesta ur gardenas bevattningssortiment där. Priserna är ca 20% lägre än plantagen.

Citera
          Jultorpet
          Inlägg 21-08-2011, 22:48
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 397
          Medlem nr: 12 562

CITAT (Tibbs @ 21-08-2011, 16:04) *
          Numera har http://www.hyrep.se/ en e-handel och jag har hittat det mesta ur gardenas bevattningssortiment där. Priserna är ca 20% lägre än plantagen.

Ok, men förra veckan köpte jag 50 m anläggningsrör till Micro Drip Systemet nästan 100 kr billigare på Bauhaus jämfört med Hyreps pris. Fördelen med Hyrep är att de har alla delar till systemet, på Bauhaus fanns bara en del av alla smådelarna och de jag skulle ha fanns förstås inte alls.

Plantagen har jag inte jämfört med nu, de har tagit bort Micro Drip Systemet på Plantagen i Uppsala.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 05:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon