Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Skåne i helgen.., Tog en avstickare ner till Österlen ....
          Åsa K, zon 1
          Inlägg 18-08-2003, 13:04
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 379
          Medlem nr: 123

under lörd-sönd. laugh.gif

Åkte tidigt lördag morgon. Målet var Kåseberga och Ales stenar och sedan Hammenhögs blomsterfält men på vägen ner såg vi skylten med Lavendelgården. Och det var en fantastisk trädgård med mycket ovanliga perenner och träd och en mycket trevlig ägare som visade runt, samt kräftor ! http://w1.864.telia.com/~u86402343/index.htm

Ja, jag låg på en bro med ”rumpan” i vädret och spanade ner i vattnet på massor av kräftor, ca. 10 st på en yta av 1 kvadrat m.

På Lavendelgården såg jag också de omtalade Jättebalsaminerna som just växte där det var vått utefter bäckarna. Ägaren tyckte dock att det inte var några problem att rycka upp ”överskottet”.

På söndagen blev det Hammenhögs blomsterfält och som det blommade nu….fantastiskt. Jag har tagit en del kort men inte hunnit ”tanka” över dem på datorn ännu.
          En mycket lyckad helg, trots mycket bilkörning (60 mil).
          wub.gif

--------------------

Hälsningar Åsa

,, --^..^-- ,,

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-08-2025, 18:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon