Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur håller ni ordning på växtnamnen?, Desperat efter något slags system
          Anna i Åkarp
          Inlägg 04-05-2008, 20:14
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 88
          Medlem nr: 14 576

Hur gör ni för att hålla ordning på alla växtnamn och sånt? Jag menar, har man en enda klematis så är det ju inget större problem att ha koll, men när det börjar bli mängder av olika klematis, nävor, rosor, funkior etc., då blir det värre att hålla det i huvudet. Märker jag. Och så ska man veta om/när de ska gödslas och beskäras också, eventuella specialkrav och allt. wacko.gif

Hittills har jag samlat alla växtetiketter i en burk men jag behöver helt uppenbart organisera mig på något vis. För det går inte så bra att ha trehundra växtetiketter i en låda och försöka minnas vilka växter som är vilka. (Och jag vill inte lämna etiketterna hängande på plantorna, även om det onekligen hade varit det enklaste.)

Så, hur gör ni för att hålla reda information om era växter? Alla tips och förslag är välkomna!

--------------------
          Anna, med liten villaträdgård i Åkarp zon 1

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 13:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon