CITAT (embees @ 26-04-2009, 23:22)

Hur går det med ert fantastiska projekt? Ni har väl njutit nu i vårsolen kan jag tänka?
CITAT (blomkronan @ 26-04-2009, 23:36)

Ja... nu vill vi se mera...

Hur har din väderkvarns palm klart vintern? du hade den utomhus... eller??? och hur har det gått med era sådder av palmer?
Jo vi njuter för fulla muggar, det växer så det knakar, vi skördar redan sallad och rädisor.
Chili, paprika, kronärtskocka, gurka, melon, diverse tomater, bönor, jordgubbar, etc... är på g.
Vindruvorna sträcker på sig och faktiskt så blommar min Muscat från Kroatien, tom Fragolan från Italien som jag trodde dött i vinter skjuter nya blad.
Min utepalm (Trachycarpus Fortunei) klarade inte vintern, men jag hade en likadan inne i växthuset i kruka - 3 m hög, den har jag satt ut och den blommar redan. Jag har dragit fram lite palmer från frön:
Trachycarpus -Fortunei, -Martianus, -Geminisectus, -Wagnerianus (Trachy växer vanligtvis runt Himalaya). Nannorrhops Ritchiana (Pakistan), Sabal Minor(östra USA).
Jag har en del större exemplar också: Phoenix Canariensis (Kanariepalm), Phoenix Roebelini (Laos), Chamareops Humilis (Medelhavet), Washingtonia Robusta (Kalifornien), jag driver även lite olika Cordyline (Australien), oliv, citron, Oleander, Bougaville, Agave, Yucca................
Ska ut och handla automatisk bevattning nu, det går inte längre med vattenkannor.