Clivia...Nu vet jag inte hu jag ska kunna uttrycka min beundran, vilken blomsterprakt ...förstår att Decaisneanan kan tas för Quadrangularis utan större svårighet, vilken härlig belöning dom ger dig just nu för år av bra och rätt skötsel..
Tillan , jag tror som Kee att det nästan måste vara tur, för dom blommorna på en förstaårsstickling kan väl inte vara det normala...tror jag, men jag har egentligen ingen aning om hur sticklingar fungerar. Men även om det var tur, så vet du ju nu hur dina fönster kommer att se ut i framtiden...härlig amatistfärg, man ser verkligen varför den har fått det namnet...
Jag blir verkligen sugen på att ha fler arter, och på att mina Edulisuschlingar tar till sig för att blomma nästa år, annars får vi se vad jag gör med dom. Jag är ju en som aldrig kan kasta något, hur dålig den än ser ut, MEN...när man har så ont om plats som jag har, då kan man inte vänta för evigt på en som trular år efter år. ( hoppas att mitt hot tas på allvar av Edulisen iaf,

)
Jag har tagit bort tentakler ibland, men har alltid varit rädd för att göra det när dom är små och nyfödda, men det känns skönt att inte behöva bekymra mig om det nu.. Man måste ju vara försiktig med hur man böjer dom också, så att dom inte går av. Vet inte med era, men mina brukar vara stela och svåra att böja, förutom att dom slingrr sig fast hårt väldigt snabbt.
Det verkar nästan som om flera av er har era på friland , är det så ? för mina lever i krukor allihop....
Det viktiga är att vi lyckas allihop så att vi kan sätta in en massa bilder att visa och njuta av