Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > SodaStream iDesign, Nån som har sån?
          Gillan
          Inlägg 15-05-2008, 21:02
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (Aqvakul @ 15-05-2008, 21:47) *
          Till en Sodastream blir kolsyrekostnaden ca 100 kronor för 50 - 60 liter. Dvs knappt 2 kr/liter. Jämför man med Ramlösa så tjänar man typ 4-5 kronot per liter. dvs maskinen skulle vara intjänad efter ca 150 liter . Dricker man 1,5 litter om dan, så är den intjänad efter drygt tre månader. Köper mman lågpris vatten, så blir förtjänsten mindre.

ÄÄLSKAR att göra sådana här uträkningar. ÄÄLSKAR annars kranvatten!

giggle.gif .....misstänkte nästan det..............fast jag älskar inte kranvatten om det inte är gott................och det är det inte alltid naughty.gif . Har ni tex kallt vatten? För mig är gott vatten näst intill detsamma som kallt vatten. Om man spolar i flera minuter och vattnet ändå inte blir kallt..........nja, då är det helt enkelt inte gott thumbdown.gif ..........sorry giggle.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 15-05-2008, 21:25
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gillan @ 15-05-2008, 22:02) *
          giggle.gif .....misstänkte nästan det..............fast jag älskar inte kranvatten om det inte är gott................och det är det inte alltid naughty.gif . Har ni tex kallt vatten? För mig är gott vatten näst intill detsamma som kallt vatten. Om man spolar i flera minuter och vattnet ändå inte blir kallt..........nja, då är det helt enkelt inte gott thumbdown.gif ..........sorry giggle.gif

Vi är helt överens - kallt vatten är härligt (på landet blir det snabbt kallt) f´låt Rose OT igen.... blush.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Netha
          Inlägg 15-05-2008, 21:40
          Länk hit: #23

Gäster

Barnen gillar bubbelvatten och har därför införskaffat var sin Sodastream ...
          jag föredrar vårt goda iskalla kranvatten...
          spolar 5 sekunder så är vattnet sååå kallt och gott. tummenupp.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 16-05-2008, 06:47
          Länk hit: #24

Medlem

Hustrun älskar bubbelvatten, ska kanske köpa en apparat till henne när hon fyller år. Vilken är bäst?

--------------------

zon 1

Citera
          bahia1
          Inlägg 16-05-2008, 07:49
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 165
          Medlem nr: 12 885

Jag tycker det går bra att hälla upp vatten och sedan sätta en bringare i kylskåpet.
          Är själv inte så förtjust i bubbel blir lätt så bubblig i magen då

--------------------
          Novas Matte Bahia/Lena

Citera
          Chamomille
          Inlägg 16-05-2008, 08:02
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (Aqvakul @ 16-05-2008, 07:47) *
          Hustrun älskar bubbelvatten, ska kanske köpa en apparat till henne när hon fyller år. Vilken är bäst?

Egentligen har jag inget svar på din fråga. Bäst? Jag tror inte det är någon skillnad direkt - de ger kolsyra allihop. Jag kan bara rekommendera den som finns på bilden i första inlägget. Den har vi. Jättebra apparat.
          Flaskorna rymmer 1 liter och om jag inte minns fel så ingår 2 vid köp, sen har vi köpt 2 till. Bara att fylla på och sätta in i kylskåpet tills man blir törstig.... Sen har vi köpt en extra kolsyrepatron som alltid är påfylld. Irreterande ifall kolsyran tar slut och man bara har en patron...

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Gillan
          Inlägg 16-05-2008, 08:16
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Jag har ju bara erfarenhet av WasserMaxx och kan självfallet inte uttala mig om någon annan. Jag är jättenöjd, men det blir du ju inte klokare av att veta. Fast i och för sig, vi fick bara med en flaska vid inköp och har köpt tre extra för ca 60 kr st. Om det skulle kunna vara nåt att gå efter dunno.gif . Bubblor ger de ju alla, precis som Chamomille säger tummenupp.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Bee
          Inlägg 16-05-2008, 08:32
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

SodaStream eller WasserMaxx - jag tror inte det spelar någon roll vilken man väljer, det är nog mer en designsmakfråga. Båda göra samma sak med samma råvaror. Gastuben är densamma.

Vi har betalat 49:- för extraflaskor på Mediamarkt. Man kan inte blanda flaskorna för de båda märkena, fästanordningen skiljer sig. Men alla essenser är märkta SodaStream. Man blandar ju i smakämnet efter att man kolsyrat.

Aqvakul: om ni inte vill ha ännu en pryl på köksbänken så finns det alternativ (dyrare förstås). Man kan dels ha en extra kran på diskbänken (Mora tillverkar dom) och gastuben inunder, sen finns ju kyl- och frys med möjighet att ha gastuben där. Då väljer man stilla eller kolsyrat vatten på samma ställe. Väldigt praktiskt. Men dyrt som sagt.

Edit: Visst ja, det heter kolsyrepatron, inte gastub.

Redigerat av Bee: 16-05-2008, 08:33

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          Anic
          Inlägg 16-05-2008, 09:03
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 1 595
          Medlem nr: 5 429

Vilken variat du köper hart nog bar med diseign att göra, det blir kolsyrat oavsett. Jag har sodastream Jet, och den funkar lika bra som min syster sodasteam Design eller mina föräldras sodastream Pure. Och kan inte tänka mig att någon annan model eller någon av wassermaxx modeller skulle var sämre, det är bara pris och utseende som skiljer, tror också att man bara får en petflaska med wassermaxx och två med sodastream.

Här kan man läsa omm modeller och priser(stämmer inte helt med butikernas priser). Ssen kan man söka på nätet efter billigaste inköpställe, det gjorde jag för någon månad sedan när jag skulle köpa en i present och det skiljer sig ganska mycket från butik till butik eller internetshop. Ex om man handlar på sibas hemsida är det dyrare än att köpa i deras butik.

Sodastream
          http://www.sodastream.se/

Wassermaxx
          http://www.agaconsumer.se/

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 16-05-2008, 10:02
          Länk hit: #30

Medlem

Tack för alla tips, känner mig "laddad" inför att handla bubbelmaskin åt min kära.

Redigerat av Aqvakul: 16-05-2008, 10:02

--------------------

zon 1

Citera
          Bettis
          Inlägg 16-05-2008, 10:56
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

Har en Soda Maxx som jag köpte för många år sedan, fick med två flaskor och har köpt en extra patron. Jag gillar ju bubbelvatten och tyckte det var onödigt att bära hem massa tunga flaskor, vi använder den varje dag, skulle inte vilja vara utan den.

--------------------

Citera
          Rhubarb
          Inlägg 20-09-2008, 19:36
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem nr: 15 702

En kolsyrefyllning kostar runt 90 kr. Det är för 425 gram kolsyra, över 200 kr kg. Kolsyran i sig kostar ingenting, är en biprodukt från jäsning som samlas upp.

Att det är så här dyrt beror på:

Konsumenten tycker priset 1:50-2 kr litern är ok (med en inbyggd maskin handlar det om 30 öre, större kolsyreflaska) för man jämför med köpt bubbelvatten.
          Både Sodastream och Wassermaxx hindrar andra att fylla deras kolsyreflaskor så dom kan sälja till överpris.
          Både Sodastream och Wassermaxx fyller sin kolsyra i Tyskland - till en produkt som är miljövänlig

http://www.bordsvatten.com/kolsyremonopol/

I Tyskland gick myndigheterna in och satte stopp för Sodastreams kolsyremonopol, hoppas det sker här också.

Citera
          blomkronan
          Inlägg 20-09-2008, 19:55
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

Wassermax levererar sina maskiner med två flaskor nu mera, för att Sodastream gör det...
          Jag säljer dessa maskiner på jobbet, och det är AGA som tillverkar patronerna till dom båda, så det är bara design som skilljer dessa två!

Citera
          Ralf
          Inlägg 22-09-2008, 14:15
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

jag blev sugen att köpa en sån hära maskin
          Kollade runt lite nu
          Hittade
          Smakkoncentrat som kostade 49 kr och det räckte till 12 liter = 4,1 kr/l
          Kolsyrepatron för 198 kr som ska räcka till 60 liter = 3,3 kr/l
          =7,4 kr/ liter

Just nu brukar jag köpa 33 cl burkar för 9,31 kr/liter.
          Tror jag nöjer mig fortsätta bära hem "vatten".

Sen sade en bekant till mig att man gärna tog mera av både smakämnet och kolsyran för att få godare läsk och att de dyra flaskorna eller i värsta fall bara korkarna hade en förmåga att försvinna.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Ramred
          Inlägg 22-09-2008, 14:27
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 3 297
          Medlem nr: 13 580

Kolsyrepatronen kostar inte 198:-. Man får (då jag köpte iallafall) med en första kolsyreflaska då man köper apparaten, sedan när flaskan är tom, tar du ju den med och byter ut mot en ny, och då kostar det här 89:-. Det är en pant på själva gasflaskan på ca 100:-.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 22-09-2008, 15:09
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Bara jag som har dåliga erfarenheter av Sodastream? unsure.gif Jag hade en sån en gång men gav bort den sen när jag insåg att den bara stod och skräpade. Det blev inte gott! En eller två gånger hände det att en hel patron var dålig, det smakade mineralolja om vattnet. Nejnej, det kan det omöjligt göra, tänkte man och fortsatte dricka. Men sen blev det outhärdligt sick.gif och jag fick byta, nästa patron smakade normal igen. Men jag undrar om det inte fanns lite av den här konstiga smaken i alla patroner; nånting var det i alla fall som gjorde att jag till slut inte kunde förmå mig att dricka det kolsyrade vattnet längre. Undrar om det är nyttigt.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Chamomille
          Inlägg 22-09-2008, 15:26
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

Vad babblar ni om? Det spelar ingen roll om ni går till Lidl eller vad som helst. Det går inte att få billigare än att göra hemkört.

Redigerat av Chamomille: 22-09-2008, 15:27

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Ralf
          Inlägg 22-09-2008, 15:34
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

Ramred och Chamomille, berätta gärna era inköpspriser!

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Ramred
          Inlägg 22-09-2008, 19:10
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 3 297
          Medlem nr: 13 580

Jag köpte min för knappa tusenlappen, tror jag det var, när dom började komma ut för några år sedan. Och som jag skrev förut, så var det då en kolsyreflaska med. Vi använder den mestadels till bara bubbelvatten och smaksätter med lime eller citron ibland. Blir betydligt billigare än att köpa färdigt vatten. Och bara det faktum att slippa bära hem vatten från affären är värt mycket. För att inte tala om att slippa pantflaskor. Och att det skulle bli smak av kolsyran, som Myosotis skrev, har jag aldrig varit med om. Vi kör ett par liter med vatten varje dag. Hur mycket det lönar sig med att köra sötdricka vet jag inte, för vi göra aldrig det. Men som sagt, bara att slippa släpa....

Citera
          Rhubarb
          Inlägg 22-09-2008, 20:02
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem nr: 15 702

Myosotis, när Du fått dålig smak är det som dom slarvat med kolsyreflaskan på Sodastream. Se tredje stycket på:

http://www.bordsvatten.com/kolsyrat-vatten...r-miljolyft-16/

Ralf, koncentraten till läsk är inga höjdare, sötningsmedel som är blandat i smakar syntetiskt. Det är till mineralvatten maskinen är en höjdare. Smakar likadant som köpt och Du kan sätta till precis så mycket kolsyra Du vill ha.

Blomkronan, vet Du om både AGA Wassermaxx och Sodastream fyller kolsyra på samma ställe i Tyskland? För AGA är ju proffs på kolsyra till livsmedel och kolsyreflaskorna passar i Sodastream. Svårt att tro att AGA skulle fylla kolsyra i en flaska som inte rengjorts.

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-10-2025, 13:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon