Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  « < 3 4 5  
          Skriv svarNytt inlägg
          > SodaStream iDesign, Nån som har sån?
          Netha
          Inlägg 24-09-2008, 21:51
          Länk hit: #81

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 24-09-2008, 22:43) *
          Netha om det nu är mineralvatten det är fråga om så finns det faktiskt mineraler i vattnet som är bra om man lider av vissa åkommor. Även om det inte botar så kanske så kan det alltså vara bra att få i sig mineralerna. Är det då inte lika bra att få i sig dom genom att dricka mineralvatten som att käka piller? Jag har hört fler som blivit rekommenderade att dricka mineralvatten av sin läkare så hel fel kan det ju inte vara. Det förutsätter förståss att det är rätt sorts vatten man köper.

Mineralvattten

Inte helt fel ... men ... har det i undersökningar konstaterats att person som ombetts dricka mineralvatten, lider av brist på mineraler?

Nej, det tror jag inte. Vitamin och mineralbrist torde vara ytterst sällsynt och bör då behandlas med mediciner som är garanterade innehållet.

Redigerat av Netha: 24-09-2008, 21:52

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 24-09-2008, 21:58
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Netha min husläkare har gett mig order om att dricka mineralvatten. Och ja tror och hoppas att han kan det bättre än dig. Han känner mig sedan 16 år tillbaka och han vet vad han gör

Elisabeth

Citera
          Netha
          Inlägg 24-09-2008, 22:00
          Länk hit: #83

Gäster

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 24-09-2008, 22:58) *
          Netha min husläkare har gett mig order om att dricka mineralvatten. Och ja tror och hoppas att han kan det bättre än dig. Han känner mig sedan 16 år tillbaka och han vet vad han gör

Elisabeth

Kanske han gör, men jag är ändå nyfiken på varför han beordrar dig att dricka mineralvatten.
          Pratade nyss med en läkare som tyckte det lät jättekonstigt.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 24-09-2008, 22:30
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Det är väl inget att tjafsa om. Du vet väl inte om Elisabeth även äter medicin. Behöver det ens ifrågasättas?

Själv lider jag av både järn- och kalciumbrist emellanåt och jag tror inte det är speciellt ovanligt.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Netha
          Inlägg 24-09-2008, 22:41
          Länk hit: #85

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 24-09-2008, 23:30) *
          Det är väl inget att tjafsa om. Du vet väl inte om Elisabeth även äter medicin. Behöver det ens ifrågasättas?

Själv lider jag av både järn- och kalciumbrist emellanåt och jag tror inte det är speciellt ovanligt.

Järn och kalciumbrist ... javisst.
          Men jag tror inte att din doktor beordrat dig att köpa/dricka mineralvatten.

Nej.. jag tjafsar inte .. vill bara veta om ev mineralbrist konstaterats via provtagning och i så fall

Varför har läkaren ordinerat mineralvatten... som ju inte är vedertaget i läkarvetenskapen.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 24-09-2008, 22:54
          Länk hit: #86

Medlem

Jag talade om järn- och kalciumbrist eftersom du påstod att det var så ovanligt med vitamin och/eller mineralbrist vilket jag inte tror att det är tyvärr. Jag sa inte att någon läkare ordinerat mig mineralvatten. Men jag vet andra som blivit rekommenderade av läkare att dricka det och då förutsätter jag att dom gjort det för att dom anser det är bra mot något. Det kan ju vara så enkelt att man behöver dricka vatten men har så illasmakande vatten så det bara inte går att dricka. Då kan ju en läkare rekommendera mineralvatten istället. Vad vet jag men du kan väl inte begära att någon ska behöva redogöra på ett forum för vilka provtagningar som gjorts och varför en läkare ordinerat något.

--------------------

Citera
          Lilla Birka
          Inlägg 24-09-2008, 23:25
          Länk hit: #87

Medlem
          Antal inlägg: 4 878
          Medlem nr: 9 054

Lika vänlig som vanligt, ser jag. Vem står bakom den hemsidan du refererade till Stintan? Kalciumbrist är inte något som kommer då och då som järnbrist. Däremot kan man ha kaliumbrist och det regleras inte med mineralvatten, det kan jag försäkra. Natriuminnehållet i många mineralvatten gör också att människor med högt blodtryck bör tänka på att inte konsumera för mycket natrium=koksalt.

--------------------
          Den som väntar på att ta nästa steg, kan bli stående på ett ben resten av livet.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-09-2008, 08:04
          Länk hit: #88

Medlem

Lilla Birka, jag har endast svarat på Nethas påstående om att det skulle var så ovanligt med att människor kan ha vitamin och mineralbrist och tog mig själv som exempel och jag menar att jag är långt ifrån ensam om att ha brist på någon mineral. En diskussion som inte har med mineralvatten att göra egentligen. Jag har inte heller sagt något om att jag skulle dricka mineralvatten mot detta och tro att det skulle hjälpa. Tvärtom har jag sagt att jag inte köper mineralvatten utan dricker vanligt kranvatten men har i citron eftersom jag tycker att kranvattnet smakar illa.

Jag la in länken för att jag tyckte att det fanns intressant information där och ja där stod även om att för mycket natrium inte var bra vid för högt blodtryck. Vem som står bakom hemsidan kanske man kan läsa sig till där, jag kollade inte så noga.

Om du ser mina svar som otrevliga är upp till dig, man ser bara det man vill uppenbarligen, men hur trevligt är det då att ifrågasätta varför någon ordinerats att dricka mineralvatten av sin läkare och propsa på att få veta om prover tagits. Man ska väl inte behöva lägga ut sin sjukjournal i forumet för att bli trodd. Att jag inte alltid tycker som en del andra sticker tydligen i ögonen men hur skulle det vara om du gick till dig själv först och kollar om du alltid är så trevlig i dina inlägg innan du hoppar på andra. Nej jag är inte ute efter att vara otrevlig!

--------------------

Citera
          Pia L
          Inlägg 25-09-2008, 09:04
          Länk hit: #89

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Dottern (22 år) drack såna kopiösa mängder med mineralvatten så hon fick en sån där soda stream apparat då hon fyllde år.
          Anledningen säger hon själv är att det håller magen bra, annars har hon lätt att få förstoppning. Om det stämmer eller det är något hon inbillat sig vet inte jag.
          Om det stämmer så är det väl inte konstigt om andra kan rekomenderas att dricka det för att må bättre, dom kanske inte är så sjuka att medicinering är nödvändig.....ännu, men mår bättre av bubbelvattnet.
          Själv kan jag inte med att dricka eländet, jag tycker att det verkligen smakar fy pyton!!

Lite OT, för att göra drickor har jag en av dom första soda stream apparaten (en brun / beige) från 70-talet, den kan man verkligen säga har betalat sig, fungerar felfritt ännu, hoppas att dom nya apparaterna har samma livslängd.

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera
          Lilla Birka
          Inlägg 25-09-2008, 12:08
          Länk hit: #90

Medlem
          Antal inlägg: 4 878
          Medlem nr: 9 054

CITAT (*Stintan* @ 25-09-2008, 09:04) *
          Lilla Birka, jag har endast svarat på Nethas påstående om att det skulle var så ovanligt med att människor kan ha vitamin och mineralbrist och tog mig själv som exempel och jag menar att jag är långt ifrån ensam om att ha brist på någon mineral. En diskussion som inte har med mineralvatten att göra egentligen. Jag har inte heller sagt något om att jag skulle dricka mineralvatten mot detta och tro att det skulle hjälpa. Tvärtom har jag sagt att jag inte köper mineralvatten utan dricker vanligt kranvatten men har i citron eftersom jag tycker att kranvattnet smakar illa.

Jag la in länken för att jag tyckte att det fanns intressant information där och ja där stod även om att för mycket natrium inte var bra vid för högt blodtryck. Vem som står bakom hemsidan kanske man kan läsa sig till där, jag kollade inte så noga.

Om du ser mina svar som otrevliga är upp till dig, man ser bara det man vill uppenbarligen, men hur trevligt är det då att ifrågasätta varför någon ordinerats att dricka mineralvatten av sin läkare och propsa på att få veta om prover tagits. Man ska väl inte behöva lägga ut sin sjukjournal i forumet för att bli trodd. Att jag inte alltid tycker som en del andra sticker tydligen i ögonen men hur skulle det vara om du gick till dig själv först och kollar om du alltid är så trevlig i dina inlägg innan du hoppar på andra. Nej jag är inte ute efter att vara otrevlig!

Som sagt var......
          Uppläxning är du bra på!

--------------------
          Den som väntar på att ta nästa steg, kan bli stående på ett ben resten av livet.

Citera
          Rhubarb
          Inlägg 11-01-2009, 17:43
          Länk hit: #91

Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem nr: 15 702

Nu händer det massor på kolsyrat vatten fronten.

http://www.bordsvatten.com/kolsyrefyllning...pa-internet-20/ står det om en adaptor så att man kan fylla sin kolyreflaska från en större jättebilligt. En toppengrej för miljön.

Sodastream har kommit med en ny smak, citrus någonting. Den smakar ok till skillnad mot deras Jordgubb-Citron som smakar vingummi.

Wassermax har kommit med 2 smaker till kolsyrat mineralvatten, dom smakar bättre än Sodastreams. Päron och en citron-lime typ.

Jula har skaffat en läskmaskin som säljs utan kolsyra för under 300 kr och den sålde slut i julas för jippopriset 169 kr.

Fun har kommit med några sockerfria smaker, har inte smakat dom, deras andra produkter är inget som jag tycker om så jag avstår.

I stockholmstrakten någonstans har en vinbryggningsbutik som heter PGW själv börjat fylla kolsyra, till rätt pris. Strålande miljötänkande, Sodastream fyller kolsyran nere i Tyskland och AGA fyller i södraTyskland, helt onödiga transporter.

Citera
          Rhubarb
          Inlägg 20-06-2009, 21:11
          Länk hit: #92

Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem nr: 15 702

Nu finns det ett nytt fabrikat aromer för kolsyrat vatten, Aromhuset.
          http://allt-fraktfritt.com/bordsvattenaromer-67/30-ml-68/

Jag har smakat blåbär, hallon, persika, melon och jordgubb. Dom är kanonbra, nästan för bra för att vara sant.

Man känner strukturen i persika. Hallon är väldigt intensiv, som att plocka ett hallon och äta det. Smaken är starkare än i Agas aromer och fruktigare. Det är godare än köpta kolsyrade vatten, dubbelt så mycket smak.
          Melon är t.o.m. för stark, 1 ml räcker mer än väl.,

Det är små 30 ml flaskor med droppinsats. 2/3 kapsyl räcker till 1 liter kolsyrat vatten. Jag fick några mätpipetter gratis, det var jippo när jag beställde. Så jag har pillat bort droppinsatsen och använder mätpipetten i stället, 2 ml till en liter kolsyrat vatten. Smakerna kan blandas med varandra men jag har inte provat.

Hallon är godast
          Blåbär och jordgubb tar andraplatsen
          Persika på 3:e platsen
          Melon sist (men alla 5 är jättegoda)

Det finns 8 smaker till, alla möjliga från Ananas till Gräddkola. Nu kommer Wassermaxx och Sodastream att sälja många läskmaskiner för det här var jättegott.

Bifogad bild

Citera

5 sidor V  « < 3 4 5
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 07:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon