Jag är ganska grön på hela den här biten med växthus. Har precis byggt mitt första egna hus och jag har egentligen aldrig odlat i växthus förut (att knycka morötter i mormors växthus räknas väl inte

).
Till mina frågor:
Jag har placerat mitt hus på en plats där det är mycket blött i vanliga fall, därför grävde jag en stor grop och grundade med grovt grus som dränering. Sedan la jag nån sorts duk på och fyllde med jord i mina lådor.
Hur djupt med jord bör man ha? Om det inte är tillräckligt djupt, hur påverkas det som växer då?
Om jag återgår till mitt mormors växthus kan jag dra mig till minnes att hon hade ett par paprikaplantor. Saken var bara att hon hade svårt att få den att bära frukt.
Jag har sått egna plantor från frö. De bor nu i växthuset och ser ut att växa och må bra. Hur ska jag ta hand om dem för att få så mycket frukt som möjligt?
Vilken temperatur är lagom för att odla tomater och paprika? Funderar på om jag ska ställa om min automatiska öppnare så den öppnar lite tidigare, nu är det ofta väldigt varmt...
Jag återkommer med fler frågor, har stort lager