Jag är en te-älskade fanatiker, kan dricka upp till 3 liter på en dag, beroende på hur varmt det är. Ju varmare dessto mindre, på sommaren kan det gå dagar utan att jag dricker te alls.
I mitt skafferi brukar det finnas minst 10 olika lösvikt teer samtidigt, och varje gång jag köper nytt säger jag för mig själv "nu räcker det, skall inte köpa mer förren det jag har tar slut", men mina fingrar kan ínte hålla sig bort från de olika sortena i affären så det blir bara mer och mer.
Jag gillar teer med citrus i eller med blåbär, björnbär mm. Framför allt skall man kunna blanda i mjölk i dem, köpte sist ett te som smakde som glass när man hade mjölk i, jättegott. Det finns så många sorter att välja mellan att man blir alldeles snurring när man kommer in i ett te-hus, känner mig som en kalv på grönbete, vet inte vad jag skall välja.
Har ni några favorit teer som ni kan rekommenadera? Har någon provat vit te, vad smakat det? Vad tycker ni om röda eller gröna teer? Jag har inte hittat ett grönt te som jag tycker om, tycker det smakar lite och många smakar gräs tycker jag (köpte grönt te på willys av deras märke och det smakade faktiskt diskmedel usch). Däromot älskar jag rött och svart te.
Förut såldes svarta te med karamel(kola)smak, men det kan jag inte hitta längre, vet någon om man kan köpa det någonstans?
Köper ni i affär eller på nätet? Vad tycker ni är lämpliga priser? Jag brukar handla på the-huset i göteborg vid kopparmärra eller i mat butiker.
Hur gör ni erat te? Jag använder en te-perkulator(tror jag det kallas) och tycker man får ut mkt mer smak än med te-silar.
|