Medlem
Antal inlägg: 1 182
Medlem nr: 3 210
Hur ska man kunna sätta ihop bänkskivor i laminat med rundad framkant så detblir som ett L Jag vet att Ikea har någon slags list i metall men jag skullle helst vara utan den om det skulle gå . Någon som har tips ?
Medlem
Antal inlägg: 3 539
Medlem nr: 36
Tja det brukar fräsas ur spår på underisidan som man sen sett i spännbeslag i o drar åt skivorna mot varandra. Det är vad jag sett att Vedum har. Erbjuder inte IKEA något liknande?
--------------------
Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter. Danny Kaye (1913-1987)
Medlem
Antal inlägg: 13
Medlem nr: 13 414
Borra hål i båda och använd träpluggar eller lägg på undersidan en (kommer inte på vad den heter)metallskena med en massa hål i och skruva i båda skivorna.Detta förutsätter att du snedsågar båda skivorna.
Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301
Eftersom det är rundade framkanter på skivorna kanske du får såga bort den rundade kanten på den ena skivan (lika långt som skivan är djup nästan) och så girsåga rundningen som ska va i hörnet. Vill till att man mäter rätt
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson