Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Banan, - går den att dela?
          Veganvarg
          Inlägg 23-08-2003, 08:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 297
          Medlem nr: 1 945

Hejsan!

För ca ½ år sen köpte jag en bananplanta i en blomsteraffär. Den var ca 30 cm hög, och såg inte alltför glad ut.

Den verkade inte må så bra hos mig heller, trots att den stått i söderfönster (med lite solskydd) och alldeles ovanför ett öppet akvarium. (så luftfuktigheten är ganska så stor där den står).
          Den har nästan inte växt ett dugg sen jag fick den, och många blad har blivit bruna och dött. sad.gif

Men idag såg jag att det nerifrån jorden kommit upp två små nya skott på den! biggrin.gif

Dessa är bara ett par cm nu, men den kommer förhoppningsvis bli större, och jag undrar om de då går att ta bort och plantera i egna krukor?
          Isf, hur gör man då?

Eller kan jag låta dem vara kvar och istället plantera om bananen i en större kruka, så att alla tre "stammarna" får leva ihop? wub.gif

mvh
          /Ylva

--------------------
          Den som räddar ett liv räddar en hel värld!

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-06-2025, 17:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon