|
|
  |
Kvinnligt språk en gåta? |
|
|
|
30-05-2008, 13:57
|
Medlem
Antal inlägg: 1 222
Medlem nr: 9 850

|
Säger Menar
Ja! Nej! Nej! Ja! Kanske! Nej! Förlåt! Du ska få sen! Vi behöver. Jag vill ha! Du får bestämma! Om du inte fattar vad jag vill ha just nu... Gör som du vill! Men vad mycket skit du ska få sen! Vi behöver prata! Jag måste få gnälla! Javisst, gör det du! Om du ens tänker tanken... Jag blir inte ledsen! Självklart blir jag jätteledsen, idiot! Åhh vad manlig du är. Gå och raka dig din svettpärla! Släck lyset! Jag har tjocka lår! Det här köket funkar inte längre. Jag vill flytta! Jag vill köpa nya gardiner... ... och nya möbler, snickra och tapetsera om..! Jag hörde ett ljud! Jag märkte att du höll på att somna! Älskar du mig? Jag vill ha det där diamantarmbandet! Säg hur mycket du älskar mig. Jag krockade med bilen. Jag är snart klar. Sätt dig i soffan och kolla på fotbollsmatchen som just började. Du måste lära dig att kommunicera. Håll bara med! Lyssnar du på mig? För sent, du är död!
Redigerat av Carl: 30-05-2008, 13:59
|
|
|
|
|
30-05-2008, 14:01
|

Medlem
Antal inlägg: 1 054
Medlem nr: 5 397

|
Tråkigt med folk som fortsätter att underbygga sådana här fördomar. Könen är ungefär så olika som vi gör dem till. De individuella skillnaderna är större.
|
|
|
|
|
30-05-2008, 14:19
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Konstigt språk
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
30-05-2008, 14:48
|
Medlem
Antal inlägg: 633
Medlem nr: 8 160

|
haha, eller hur att alla tänker vi tjejer tänker så
|
|
|
|
|
30-05-2008, 15:37
|
Medlem
Antal inlägg: 15 810
Medlem nr: 2 558

|
Äntligen en man som har förstått vad vi egentligen menar med det vi säger .
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|
|
|
|
|
30-05-2008, 19:25
|

Medlem

|
CITAT (mamamaggan @ 30-05-2008, 16:37)  Äntligen en man som har förstått vad vi egentligen menar med det vi säger . Blanda inte in mig i dina dumheter!
Redigerat av Kat: 30-05-2008, 19:25
|
|
|
|
|
30-05-2008, 22:35
|

Medlem
Antal inlägg: 51
Medlem nr: 7 463

|
Fick lära mig av min mamma att män menar vad dom säger. Hon menade att det inte fanns ngt att läsa mellan raderna så som tjejer tyvärr ofta gör. När jag lyssnar på en mans ord och hör vad han säger så slipper jag faktiskt förvecklingar så det funkar ganska bra att ha det i åtanke...tycker jag av min erfarenhet iallafall.
--------------------
Audiatur et altera pars
|
|
|
|
|
30-05-2008, 22:52
|

Medlem
Antal inlägg: 1 228
Medlem nr: 5 153

|
Kan behövas lite översättning åt andra hållet på samma tema, eller hur?
Männens sida av historien:
Vi hör alltid "reglerna" från den kvinnliga sidan. Här är reglerna från den manliga sidan. Detta är våra regler! Notera att alla är numrerade "1" MED AVSIKT!
1. Lär er använda toalettringen, Du är en stor flicka. Om den är uppe, fäll ner den. Vi vill ha den uppe, du vill ha den nere. Du hör inte oss klaga över att du lämnar den nerfälld.
1. Söndag = Sport. Det är som fullmånen eller tidvattnet. Låt det vara!
1. Shopping är INTE en sport. Och NEJ, vi kommer aldrig att se det på det sättet.
1. Att gråta är utpressning.
1. Fråga om du vill nåt. Låt mig förtydliga: Subtila gliringar funkar INTE! Tydliga gliringar funkar INTE! Uppenbara gliringar funkar INTE! Säg bara vad du vill!
1. JA, och NEJ är fullständigt acceptabla svar på de flesta frågor.
1. Kom till oss med problemen om du vill ha hjälp att lösa dem. Det är det vi gör. Söker du sympati så har du dina väninnor, det är de dom är till för.
1. Huvudvärk som varar i 17 månader är ett problem. Sök läkare
1. Det går inte att ta upp något vi sade för 6 månader sedan i en diskussion. Faktum är att alla kommentarer som är äldre än 7 dagar har passerat bäst-före datum och är INTE giltiga argument i en diskussion.
1. Om du inte vill klä dig som en Victoria's Secret-flicka, begär då inte heller att vi ska agera som såpoperaskådisar.
1. Tycker du att du är fet så är du antagligen det. Fråga inte oss.
1. Om något vi säger kan tolkas på två sätt och det ena sättet gör dig arg eller ledsen, då menade vi de andra...
1. Du kan antingen fråga oss om vi vill hjälpa till med något eller säga att du vill ha det gjort. INTE båda. Och om du redan vet hur man ska göra det på bästa sätt, gör det då själv.
1. Om möjligt, vänligen säg det du vill säga under reklampausen.
1. Christopher Columbus behövde inte vägbeskrivning, inte vi heller.
1. Vi män ser i 16 färger, som Windows standardinställning. Persika till exempel, är en frukt, inte en färg. Pumpa är också en frukt. Vi har ingen aning vad malva är.
1. Om det kliar någonstans så kliar vi tillbaks. Sådana är vi.
1. Om vi frågar vad som är fel och du svarar "Inget" så kommer vi att agera därefter. Vi vet att du ljuger men det är helt enkelt inte värt strulet.
1. Om du ställer en fråga du egentligen inte vill veta svaret på förvänta dig då ett svar du egentligen inte vill höra.
1. När vi ska ut någonstans så duger i princip allt du väljer utmärkt att bära.
1. Fråga oss inte vad vi tänker på om du inte är beredd att diskutera ämnen som baseball, vapenutformning eller monster trucks.
1. Du har nog med kläder.
1. Du har för många skor.
1. Jag är i form. Rund är en form.
Tack för att du läst detta; Ja, Jag vet, Jag kommer att få sova på soffan natt, men visste du att män inte bryr sig så mycket om det, det är som att campa.
--------------------
Erfarenhet är värdelöst, du har den alltid strax efter att du behövde den.
|
|
|
|
|
30-05-2008, 23:03
|
Medlem

|
Aha det är så de funkar de små liven. Vilken tur att man äntligen får veta vad de menar ! Skönt att vi kan skoja om könens olikheter iaf!
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
|
|
|
|
|
30-05-2008, 23:05
|

Medlem

|
CITAT (mamamaggan @ 31-05-2008, 00:03)  Skönt att vi kan skoja om könens olikheter iaf! Förklara gärna för en som inte förstår: Vari ligger det roliga med att sprida fördomar som förstärker de könsroller som kletas på oss? Jag blir beklämd av sådant här.
|
|
|
|
|
30-05-2008, 23:14
|

Medlem
Antal inlägg: 2 351
Medlem nr: 8 660

|
 Känner allt igen mej själv och VISSA andra i översättningarna och klargörandena ovan...  Speciellt det där med att dra upp "gamla" incidenter i gräl.. men jag erkänner villigt... en elefant glömmer aldrig och det får VISSA personer stå ut med...
--------------------
Före detta Morinablomman..
|
|
|
|
|
30-05-2008, 23:28
|
Medlem

|
Tänk vad konstigt , så är det med mig också ! Och tänk vad VISSA får stå ut med !
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
|
|
|
|
|
31-05-2008, 04:45
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
31-05-2008, 04:51
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Kat @ 31-05-2008, 00:05)  Förklara gärna för en som inte förstår: Vari ligger det roliga med att sprida fördomar som förstärker de könsroller som kletas på oss?
Jag blir beklämd av sådant här. Förstår du inte det, Ligger nog problemet snarare i ditt tänkande, än i hur man tolkar humor. Att läsa med glimten i ögat är en gåva, som vissa saknar, Och förmågan att inte ta sig själv på så stort allvar hela tiden
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
31-05-2008, 07:39
|

Medlem
Antal inlägg: 743
Medlem nr: 7 888

|
CITAT (Kat @ 31-05-2008, 00:05)  Förklara gärna för en som inte förstår: Vari ligger det roliga med att sprida fördomar som förstärker de könsroller som kletas på oss?
Jag blir beklämd av sådant här. Jag hör till de som tror att man inte får bort fördomar genom att tabubelägga dem, utan att man får bort dem genom att ta fram dem och skratta åt dem.... Och sen är det ju faktum att män och kvinnor är olika. Jag är i-feminist och tror knappast att samhället kommer någonstans i sin genuspolitik om vi håller på att förneka könsskillnaderna. Acceptera dem! Se till individen!
|
|
|
|
|
31-05-2008, 08:33
|

Medlem

|
Fast det finns ingen glimt att se, när man inser att sådant här bara förstärker klyftan mellan könen. Det är klart att det finns personer som känner igen sig i vissa påståenden, men det beror inte på vilket kön de har, utan vilka individer de är. Det här handlar snarare om vad man vill se, inte vad som faktiskt förekommer.
Jag ser inget tabu med den här typen av "skämt", men jag ser det dumma i att försöka skapa skillnader som inte finns. Skillnaderna mellan individer är långt större än dem mellan könen, så att klumpa ihop oss är att göra mallar åt folk och sedan försöker pressa in sig själva och andra i dem.
Redigerat av Kat: 31-05-2008, 08:34
|
|
|
|
|
31-05-2008, 09:07
|

Medlem
Antal inlägg: 1 228
Medlem nr: 5 153

|
CITAT (Kat @ 31-05-2008, 09:33)  Fast det finns ingen glimt att se, när man inser att sådant här bara förstärker klyftan mellan könen. Det är klart att det finns personer som känner igen sig i vissa påståenden, men det beror inte på vilket kön de har, utan vilka individer de är. Det här handlar snarare om vad man vill se, inte vad som faktiskt förekommer.
Jag ser inget tabu med den här typen av "skämt", men jag ser det dumma i att försöka skapa skillnader som inte finns. Skillnaderna mellan individer är långt större än dem mellan könen, så att klumpa ihop oss är att göra mallar åt folk och sedan försöker pressa in sig själva och andra i dem. Nu tycker jag nog att du tar i lite. Jag har svårt att tro att den här typen av skämt "skapar" eller "förstärker" något. Belyser och illustrerar, absolut! Jag anser också att om man tror att jämlikheten är etablerad och klar då är det dags att man tar av sig de rosa solglasögonen, kavlar upp ärmarna och börjar jobba. Men kanske inte under rubriken "småprat" på odla.nu.
--------------------
Erfarenhet är värdelöst, du har den alltid strax efter att du behövde den.
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|