Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > SKROCK, lite roligt
          mollys_matte
          Inlägg 12-06-2008, 19:45
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 381
          Medlem nr: 4 843

Hörde p åradion förklaringarna till en massa olika skrock...
          Så detta med nycklar på bordet är jag inte längre rädd för, även om förklaringen kan kännas som den inte stämmer.

Det ska ha kommit till för länge sedan genom att de prostituerade visade att de var "lediga" genom att lägga nycklarna på bordet... så det är därifrån det från början kommer, det var väl lättare att berätta att det beytdde otur än att det kunde ge fel signaler. (minns inte vad det handlade om för årtal, men hade nåt med sjömän att göra så det var ju lääänge sen)

Ingen annan som lyssnade på det programmet, var på p4 tror jag, fast kanske bara var p4 örebro.

--------------------
          www.guppys.se
          Svenska GuppySällskapet
          Forum-Nybörjarinfo-Genetik

Citera
          Cacki
          Inlägg 12-06-2008, 19:52
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (mollys_matte @ 12-06-2008, 20:45) *
          Hörde p åradion förklaringarna till en massa olika skrock...
          Så detta med nycklar på bordet är jag inte längre rädd för, även om förklaringen kan kännas som den inte stämmer.

Det ska ha kommit till för länge sedan genom att de prostituerade visade att de var "lediga" genom att lägga nycklarna på bordet... så det är därifrån det från början kommer, det var väl lättare att berätta att det beytdde otur än att det kunde ge fel signaler. (minns inte vad det handlade om för årtal, men hade nåt med sjömän att göra så det var ju lääänge sen)

Ingen annan som lyssnade på det programmet, var på p4 tror jag, fast kanske bara var p4 örebro.

Jo, det ringer en klocka när du berättar. Jag har också hört den förklaringen från radio. Det var för att man inte ville säga den verkliga orsaken till att man inte skulle göra så för sina barn.
          Fast P4 Örebro lyssnar jag inte på. Håller mej mest till P1.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          mollys_matte
          Inlägg 12-06-2008, 19:55
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 381
          Medlem nr: 4 843

CITAT (Cacki @ 12-06-2008, 20:52) *
          Jo, det ringer en klocka när du berättar. Jag har också hört den förklaringen från radio. Det var för att man inte ville säga den verkliga orsaken till att man inte skulle göra så för sina barn.
          Fast P4 Örebro lyssnar jag inte på. Håller mej mest till P1.

Jag har dålig koll på vad jag lyssnar på, men visst brukar de väl reprisa program ur de olika kanalerna hos varandra? Tror det var p4 jag hörde nämligen.

Numera bryr jag mig inte om nycklarna ligger på bordet, men då jag berättat om förklaringen för sambon så tycker han inte att jag ska ha det ändå giggle.gif

--------------------
          www.guppys.se
          Svenska GuppySällskapet
          Forum-Nybörjarinfo-Genetik

Citera
          Ingrid Zon3
          Inlägg 12-06-2008, 20:45
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 1 228
          Medlem nr: 5 153

Jag har lagt bort skrocket om svarta katter eftersom jag var och varannan morgon ser en svart katt det första jag gör när jag slår upp ögonen. (Han har ett oerhört effektivt sätt att väcka människor som sover på rygg. Han sätter sig vid sidan av huvudet och "tvättar" hakan. Då kommer morrhåren upp i näsan och vips så är människan vaken! smile.gif) Livet funkar bra trots det...

Men annat är kvar och utvecklas, överförs på annat. Stegar självklart, men jag känner mig tveksam att gå under byggnadsställningar också. De är ju som moderna stegar...

Om man provar nån annans vigselring innan man är gift själv kommer man aldrg stå brud (det vet ju alla!?). När den 16-åriga systerdottern stod med sin kusins studentmössa i handen och visade tendenser att sätta den på huvudet tittade syrran och jag på varann med panik i blicken och skrek NÄÄÄ, unisont. Tre år senare tog flickbarnet studenten i god ordning. Vilken tur att vi var där, eller hur? flirting.gif

Jag har en amulett med ett trollkors på, och det fungerar jättebra - har inte sett ett enda troll sen jag fick det.

--------------------
          Erfarenhet är värdelöst, du har den alltid strax efter att du behövde den.

Citera
          Bettis
          Inlägg 12-06-2008, 20:50
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

CITAT (Ingrid Zon3 @ 12-06-2008, 21:45) *
          Vilken tur att vi var där, eller hur? flirting.gif
          har inte sett ett enda troll sen jag fick det.

rotfl.gif rotfl.gif så skönt att ni var där och så bra att trollen håller sig borta.

--------------------

Citera
          Eva-Helene
          Inlägg 12-06-2008, 23:25
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 6 295
          Medlem nr: 11 365

Enligt min mormor:
          Om man lagar ett hål eller syr i en knapp på ett plagg medan man har det på sig så "syr man fattigdomen på sig".
          När man syr ska man inte rikta nålspetsen mot sig för då får man otur.
          När man räcker över ett vasst föremål till någon annan får man inte vända den vassa spetsen mot mottagaren - då vill man denne illa (fast det är väl inte skrock i egentlig mening?).

--------------------
          Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi)

cancer.gif

Citera
          Ingrid Zon3
          Inlägg 13-06-2008, 08:51
          Länk hit: #27

Medlem

Och idag är det fredagen den 13:e. Hur går det för er?

Här har inget eländigt hänt ännu...

--------------------

Citera
          Eva-Helene
          Inlägg 13-06-2008, 10:01
          Länk hit: #28

Medlem

Hjärtevännen har varit på bilbesiktningen med bilen idag. Resultat: flera 2:or. På kostsamma grejer dessutom!

--------------------

cancer.gif

Citera
          Alba
          Inlägg 13-06-2008, 10:16
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Oh hjälp.....är det fredag den 13:e ......det visste jag inte.
          Bäst att sitta still på en stol hela dagen.....men då går väl ett ben av på stolen och jag faller pladask och måste uppsöka läkare. Kanske man ska inta sängläge då.........kan sängen också braka ihop i dag tro. Äsch......då får jag väl leva som vanligt idag då.....om jag låtsas som om jag inte vet om att det är fredag den 13:e går det säkert bra.

Citera
          gammelnalle
          Inlägg 13-06-2008, 11:00
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 5 511
          Medlem nr: 1 130

CITAT (Ingrid Zon3 @ 13-06-2008, 09:51) *
          Och idag är det fredagen den 13:e. Hur går det för er?

Här har inget eländigt hänt ännu...

hu jedane mej va hemskt...

och mina nycklar som ligger på bordet.... och saltkaret välte vid frukosten.... och jag var tvungen att passera under en stege på grund av ombyggnad...

Och grannen har en nästan helt svart katt som jag gärna kelar med.... räknas den inte som svart om den är världens sötaste och har vita "stövlar" och en liten vit haklapp??

nä,,, nu går nog världen under....

b

(till Eva-Helene vill jag bara säga att det är TUR att bilbesikningen hittade "tvåorna"- åtminståne jag vill inte ha bilar med allvarlig fel på vägarna- det räcker med allt för många dåliga bilister...)

Citera
          Eva-Helene
          Inlägg 13-06-2008, 13:01
          Länk hit: #31

Medlem

CITAT (gammelnalle @ 13-06-2008, 12:00) *
          (till Eva-Helene vill jag bara säga att det är TUR att bilbesikningen hittade "tvåorna"- åtminståne jag vill inte ha bilar med allvarlig fel på vägarna- det räcker med allt för många dåliga bilister...)

*viskar*håller med!

--------------------

cancer.gif

Citera
          Grå
          Inlägg 13-06-2008, 16:06
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

Fredagen den 13:e har alltid varit en bra dag för mig - kanske tar jag ut all min otur på annat sätt wink.gif

Idag fick jag mina protokoll på fyra svetstest av en ny tråd som blev godkända och macrobilderna var så vackra så jag blev nästan tårögd smile.gif

Citera
          skogstroll
          Inlägg 13-06-2008, 18:03
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

idag är nog inte värre än nån annan dag även om jag fått ont i halsen. För säkerhets skull lägger jag inte nycklar på bordet osv... man vet ju aldrig whistling.gif Sen har jag svart katt men med vita tecken så det kan väl inte räknas...

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Ingrid Zon3
          Inlägg 13-06-2008, 18:14
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (Grå @ 13-06-2008, 17:06) *
          Idag fick jag mina protokoll på fyra svetstest av en ny tråd som blev godkända och macrobilderna var så vackra så jag blev nästan tårögd smile.gif

Grattis Grå! (inte helt säker på vad det betyder men det låter bra)

--------------------

Citera
          Tosan
          Inlägg 13-06-2008, 21:47
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

Nu fattar jag varför räkningen på bilskatten kom idag whist.gif
          Ingen kan då anklaga mig för skattesmitning iaf... Dessutom både röker och snusar jag.

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          Myosotis
          Inlägg 16-06-2008, 09:11
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Hjälp, vad skrockfulla alla är!! Det är ju bara att testa så kommer ni att se att ingenting händer! Jag lägger nycklar på bordet (jag hörde förklaringen på Folkminnen på P1), fast skor verkar ohygieniskt, har aldrig kommit på tanken att göra det. Kattugglan hoar många kvällar i rad här på vintern och våren - so what? (Dessutom är det väl honans rop („kjuwitt“) som man förr tolkade som „komm mit“, dvs att döden ropade „följ med“ utanför den sjukes fönster.) Jag går under stegar i ren protest för att det är så löjligt att folk inte gör det. Ljung har jag ofta tagit in utan att någonting har hänt, den är vacker att torka. Om jag skulle behöva spotta varje gång jag ser min katt skulle gräsmattan bli ganska äcklig. Fredagen den 13. gick som vanligt jättebra.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 16-06-2008, 09:16
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Myosotis @ 16-06-2008, 10:11) *
          Hjälp, vad skrockfulla alla är!! Det är ju bara att testa så kommer ni att se att ingenting händer! Jag lägger nycklar på bordet (jag hörde förklaringen på Folkminnen på P1), fast skor verkar ohygieniskt, har aldrig kommit på tanken att göra det. Kattugglan hoar många kvällar i rad här på vintern och våren - so what? (Dessutom är det väl honans rop („kjuwitt“) som man förr tolkade som „komm mit“, dvs att döden ropade „följ med“ utanför den sjukes fönster.) Jag går under stegar i ren protest för att det är så löjligt att folk inte gör det. Ljung har jag ofta tagit in utan att någonting har hänt, den är vacker att torka. Om jag skulle behöva spotta varje gång jag ser min katt skulle gräsmattan bli ganska äcklig. Fredagen den 13. gick som vanligt jättebra.

Du är modig du Myosotis! flirting.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Cacki
          Inlägg 16-06-2008, 10:10
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Myosotis @ 16-06-2008, 10:11) *

DU! Det är bara en tidsfråga tills det dimper ner en meteor i skallen på dej. Det är bäst att du passar dej!! crazy.gif

Redigerat av Cacki: 16-06-2008, 10:14

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Rapchic
          Inlägg 16-06-2008, 10:37
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem nr: 7 335

nog för svart katt det är väl bara om den går över vägen?

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 16-06-2008, 10:44
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Min katt går över vägen rätt ofta...

CITAT (Cacki @ 16-06-2008, 11:10) *
          DU! Det är bara en tidsfråga tills det dimper ner en meteor i skallen på dej. Det är bäst att du passar dej!! crazy.gif

det tror jag säkert, men det blir lördagen den 27.!

--------------------
          Det ska gå.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-10-2026, 15:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon