Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  « < 2 3 4  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Victoria svensson, fotbolsspelaren har fått barn
          Aqvakul
          Inlägg 10-06-2008, 19:07
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Mycket bra inlägg, Heda! bravo.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 11-06-2008, 07:22
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Heda @ 10-06-2008, 16:13) *
          Det finns homosexuella bland djur också....man har lyckats avla fram en hel "klan" med homosexuella bananflugor....dvs flugor som visar sexuellt intresse endast mot samma kön. Herreguud, det är väl klart att det är medfött!!!

Ska vi gå bakåt i vår sociala och vetenskapliga utveckling?? Eller är jorden kanske platt i alla fall???

Bara en kommentar och fråga om homosexuella djur, hur förökar dom sig? Det är där min största invändning med den förmenta medföddheten kommer in. Ett utbrett sådant beteende betyder ett biologiskt självmord för arten, en återvändsgränd. Djuren har ännu inte uppfunnit inseminationssprutan, dom kör fortfarande med naturmetoden. Utom dom som slopat det hela och är partenogeniska men dessa har å andra sidan slopat den framtida utvecklingen.

Frågan huruvida det är medfött eller inte hos människan är mycket svår att avgöra eftersom det knappast märks förrän tidigast vid puberteten. Barn är beteendemässigt asexuella. Mycket kan hända fram till och under puberteten som kan påverka den framtida sexualiteten, händelser och upplevelser och inte minst omgivningens krav. Det behövs inte mycket för att det skall gå snett nånstans. Det kan även hända senare i livet, människan har ett märkligt mentalt liv.

Om den sociala och vetenskapliga utvecklingen innebär en utbredd homosexualitet så fruktar jag för framtiden för arten Homo sapiens.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          KURT
          Inlägg 11-06-2008, 07:57
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem nr: 34

Listan är lång:

http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexuality_in_animals

Och det största problemet här på jorden är väl knappast att det är alltför få människor?

Redigerat av KURT: 11-06-2008, 07:58

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 11-06-2008, 08:14
          Länk hit: #64

Gäster

CITAT (KURT @ 11-06-2008, 08:57) *
          Listan är lång:

http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexuality_in_animals

Och det största problemet här på jorden är väl knappast att det är alltför få människor?

Kurt, kolk som en uggla tummenupp.gif

Klok skall det ju vara förstås!

Redigerat av Gunilla T: 11-06-2008, 08:13

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 11-06-2008, 09:01
          Länk hit: #65

Medlem

Nu är väl inte Wikipedia känt för sin faktagranskning och objektivitet men låt oss bortse från detta. Jag vet inte om vi pratar om samma sak. Det jag menar är homosexualitet är att en individ permanent väljer en partner av samma kön trots att det motsatta könet finns att tillgå, och inte tillfälliga homosexuella förbindelser när alternativ saknas. Sånt är i människans fall känt från fängelser och militärförläggningar vilket jag tror nämndes i artikeln. Inom djurriket får exempelvis många hanar inte möjlighet att para sig eftersom dom starkaste hanarna skaffar sig harem. Välkänt från flocklevande hjortdjur exempelvis. Vad gör en desperat bock då? Den stora frågan är vad en hane av alla dessa uppräknade och observerade djur gör om han får tillgång till en hona istället för en hane?

Sen tror jag inte att en utbredd gaykultur skulle påverka befolkningsexplosionen positivt eftersom människan är för kreativ, se bara vad denna tråd egentligen handlar om.

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 11-06-2008, 09:09
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

När den ena partnern är biologisk förälder, får den andra partnern adoptera barnet? Menar, är det tillåtet med adoption inom partnerskap? Eller mellan två av samma kön öht förresten.... Kan dom ha delad vårdnad? Hur funkar det? Victoria räknas ju tydligen som förälder här, fast det inte är hon som fött barnet.

Funderade på det häromdan, Jonas Gardell och hans barn kom på tal, och också då om Mark L också står som förälder.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Ralf
          Inlägg 11-06-2008, 09:47
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

Ett barn kan bara ha två vårdnadshavare med nuvarande lagstiftning.
          Frågan var uppe i helgen på Vänsterpartiets kongress där nån vill att lagstiftningen skall anpassas till nuvarande förhållanden så att ett barn kan ha flera vårdnadshavare än två.

Den som kom med det förslaget har antagligen ej varit förälder till en tonåring som vänder föräldrarna mot varandra. Tänk dig att ha 4 st i stället för 2 st att manövrerar mot varandra...

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Berith
          Inlägg 11-06-2008, 10:16
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Ralf @ 11-06-2008, 10:47) *
          Ett barn kan bara ha två vårdnadshavare med nuvarande lagstiftning. ---

Jo det förstår jag, men vilka två är det? Om det är biologiska föräldern tillsammans med partnern, måste väl den andra biologiska föräldern avsäga sej sitt föräldraskap? Eller är det de två biologiska som är lagliga föräldrarna? Då blir ju partner nummer två utanför...

Får ett barn i Sverige adopteras av två av samma kön?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 11-06-2008, 10:28
          Länk hit: #69

Medlem

Om ett barn adopteras blir adoptivföräldrarna dom enda vårdnadshavarna. Dom/den biologiska föräldern/na blir helt bortkopplade inklusive arvsrätten. Hur det är med samkönad adoption kommer jag inte ihåg, men jag tror att det inte är möjligt än.

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 11-06-2008, 14:12
          Länk hit: #70

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Berith @ 11-06-2008, 11:16) *
          Jo det förstår jag, men vilka två är det? Om det är biologiska föräldern tillsammans med partnern, måste väl den andra biologiska föräldern avsäga sej sitt föräldraskap? Eller är det de två biologiska som är lagliga föräldrarna? Då blir ju partner nummer två utanför...

Får ett barn i Sverige adopteras av två av samma kön?

I den här artikeln står det lite om det, precis i slutet.
          Aftonbladet

Citera
          Christer i Falkö...
          Inlägg 11-06-2008, 16:51
          Länk hit: #71

Medlem
          Antal inlägg: 3 056
          Medlem nr: 2 460

Det är tillåtet för samkönade par att adoptera bran enligt svensk lag. Däremot tror jag inte det finns något land i världen som skulle tillåta ett svenskt samkönat par att adoptera ett barn från deras land än.
          Christer.

--------------------
          Varför inte kika in på min blogg? dronten1.tradgardsblogg.se

Citera

4 sidor V  « < 2 3 4
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-08-2025, 01:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon